застій

Додано: 31 жовтня 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Копія з тесту: застій
15 запитань
Запитання 1

Одна з характерних ознак суспільно-політичного життя СРСР наприкінці 1970-х - на початку 1980-х рр. - це




 


 

варіанти відповідей

 скорочення масштабів бюрократичного апарату

 легалізація неформальних громадських організацій.

 конституційне закріплення концепції «розвиненого соціалізму».

 розмежування повноважень партійни

Запитання 2

"Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у



  


  


варіанти відповідей

 Поширенні серед населення української національної символіки.

написанні листів-протестів до вищого партійно-радянського керівництва.

 неофіційному виготовленні та розповсюдженні літературних і публіцистичних творів.

друкуванні в державних засобах масової інформації критичних матеріалів.

Запитання 3

Наслідком розвитку дисидентського руху в період "застою" стало:



  


  

варіанти відповідей

 внесення до Конституції СРСР та УРСР статей про громадянські права і свободи

посилення партійного контролю над творчою інтелігенцією

 зародження робітничого руху та розгортання масових страйків

обмеження функцій і компетенції каральних органів (КДБ і МВС)

Запитання 4

Який із наведених фактів свідчить про наслідки політики зросійщення УРСР?



 


 

варіанти відповідей

 переведення спеціалістів з України у віддалені райони СРСР

 підпорядкування підприємств на території УРСР союзному керівництву

 швидке скорочення кількості українских шкіл в УРСР

 охорона західних кордонів УРСР прикордонними військами СРСР

Запитання 5

Як Конституція УРСР 1978 року визначала соціально-економічний лад, що існував у республіці?



  

 

 

варіанти відповідей

 комуністичне суспільство

розвинутий соціалізм

реальний соціалізм

 база для побудови комунізму

Запитання 6

Оберіть  відомого  українського  поета-дисидента,  який помер у 1985 р. у російській в’язниці:



 


 

варіанти відповідей

 В.Стус 

 І.Драч

 І.Світличний 

 В.Симоненко

Запитання 7

Вкажіть керівника Української Гельсінської групи в 1976 р.:


 

  


варіанти відповідей

Л. Лук`яненко

П.Григоренко 

В.Чорновіл

 М.Руденко

Запитання 8

Особливість розвитку освіти України середини 1960 – початку 1980-х рр. – це



  

 

 

варіанти відповідей

 збільшення кількості шкіл з українською мовою викладання

завершення переходу до обов’язкової загальної середньої освіти

поява навчальних закладів нового типу – гімназій, ліцеїв, колегіумів

 переорієнтація профтехосвіти на підготовку фахівців сфери обслуговування, бізнесу

Запитання 9

Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:


 

 



варіанти відповідей

ножиці цін

 зростання експорту 

 економічна реформа

  науково-технічна революція

Запитання 10

Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.

«Роки життя – 1937 – 1999. Громадсько-політичний діяч, учасник національно-визвольного руху. Народився на Черкащині. Закінчив журналістський факультет Київського університету. Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років. У 90-х рр. – народний депутат України, голова Народного руху України. Загинув за нез’ясованих досі обставин.»



 

  

 

  

варіанти відповідей

Іван Дзюба


Михайло Горинь 

Василь Стус

В’ячеслав Чорновіл

Запитання 11

Воєнно-промисловий комплекс —

варіанти відповідей

 об’єднання військових підприємств, керівництва збройних сил, урядової бюрократії, мілітаризованих наукових установ, які розробляють і виготовляють військову продукцію

розміщення промислових об’єктів без урахування наявності сировинної бази, впливу на екологію, потреб розвитку регіону.

політико-економічна модель управління суспільством, економікою, заснована на централізованій ієрархічній системі управління з директивними наказами.

Запитання 12

Застій —

варіанти відповідей


Поняття відбиває загальні тенденції соціально-економічного й політичного розвитку радянської системи

 політико-економічна модель управління суспільством, економікою, заснована на централізованій ієрархічній системі управління з директивними наказами.

концепція була висунута в 1967 р. і закріплена в преамбулі Конституції СРСР 1977 р. й стверджувала, що неможливо здійснити негайний «стрибок» у комунізм

Запитання 13

Командно-адміністративна система —

варіанти відповідей

політико-економічна модель управління суспільством, економікою, заснована на централізованій ієрархічній системі управління з директивними наказами.

назва політичного режиму періоду застою, що склалася за часів перебування при владі в СРСР Л. Брежнєва, В. Андропова та К. Черненка, який характеризувався спробою поновлення деяких рис сталінського режиму без заходів масових репресій.

об’єднання військових підприємств, керівництва збройних сил, урядової бюрократії, мілітаризованих наукових установ, які розробляють і виготовляють військову продукцію.

Запитання 14

Неосталінізм —

варіанти відповідей

публіцистична назва періоду в історії СРСР 1964—1985 рр. 

політико-економічна модель управління суспільством, економікою, заснована на централізованій ієрархічній системі управління з директивними наказами.

назва політичного режиму періоду застою, що склалася за часів перебування при владі в СРСР Л. Брежнєва, В. Андропова та К. Черненка, який характеризувався спробою поновлення деяких рис сталінського режиму без заходів масових репресій.

концепція була висунута в 1967 р. і закріплена в преамбулі Конституції СРСР 1977 р. й стверджувала, що неможливо здійснити негайний «стрибок» у комунізм

Запитання 15

Розвинутий соціалізм —

варіанти відповідей

назва політичного режиму періоду застою, що склалася за часів перебування при владі в СРСР Л. Брежнєва, В. Андропова та К. Черненка, який характеризувався спробою поновлення деяких рис сталінського режиму без заходів масових репресій


концепція була висунута в 1967 р. і закріплена в преамбулі Конституції СРСР 1977 р. й стверджувала, що неможливо здійснити негайний «стрибок» у комунізм

політико-економічна модель управління суспільством, економікою, заснована на централізованій ієрархічній системі управління з директивними наказами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест