Застій

Додано: 21 грудня 2020
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 116 разів
12 запитань
Запитання 1

Рівень розвитку сільського господарства в 70-х рр.:

варіанти відповідей

недостатній рівень розвитку порівняно з передовими країнами, значне підвищення врожайності, експорт продукції сільського господарства на Захід, деякі проблеми із забезпеченням продовольством населення.

криза колгоспно-радгоспної системи, низький рівень механізації й агрокультури, погіршення продовольчої ситуації, загострення екологічних проблем.

 переведення сільського господарства на нові форми господарювання, створення умов для фермерських господарств, які поступово стали основою розвитку сільського господарства.

 розквіт колгоспно-радгоспної системи, перехід на інтенсивні технології, значне зростання врожайності, повне розв’язання продовольчої проблеми.

Запитання 2

Характерна риса соціального розвитку в другій половині 70-х — на початку 80-х рр.:

варіанти відповідей

ліквідація відмінностей між умовами життя у селах і в містах.

 різке зменшення масштабів житлового будівництва.

уповільнення темпів зростання кількості мешканців міст.

недостатній обсяг виробництва споживчих товарів.

Запитання 3

 Причини проблем у дисидентському русі на початку 80-х рр.:

варіанти відповідей

відсутність чіткої політичної програми, тактики, організації, залучення до руху кримських татар, що викликало незадоволення широких народних мас.

 відсутність чіткої тактики, належної організованості, залучення до руху релігійних дисидентів, непопулярних серед атеїстичної більшості, активна репресивна каральна машина.

брак організованості, відсутність активних зв’язків з масами, відповідної тактики і методів боротьби, постійні репресії з боку влади.

неналежна організація, відсутність зв’язків з дисидентами інших республік, програма не містила соціальних вимог, а робітники і селяни не цікавилися національним питанням, методи терору.

Запитання 4

Показник рівня життя населення України в 70-х - на початку 80-х рр.:

варіанти відповідей

значне погіршення порівняно з попередніми десятиліттями, пов’язане з невдачею господарської реформи, частими посухами тощо.

значне поліпшення порівняно з попередніми десятиліттями, оскільки держава закупляла чимало потрібних народові товарів за гроші, отримані від продажу нафтопродуктів.

 поліпшення якості життя, про що свідчить вирішення продовольчої та житлової проблем, зростання якості медичного обслуговування, скорочення різниці між містом і селом.

поліпшення порівняно з попередніми десятиліттями, але значне відставання від рівня життя розвинених країн, значні відмінності між рівнями життя партійної номенклатури та інших категорій населення, між містом і селом, постійний дефіцит якісних товарів.

Запитання 5

Поява в середині 1970-х рр. концепції «розвиненого соціалізму» стала одним із проявів

варіанти відповідей

утвердження принципів політичного плюралізму.

політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку.

активізації дисидентського правозахисного руху.

становлення багатопартійності в суспільстві.

Запитання 6

Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок з якої процитовано:

«...Держави-учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови та релігії...»?

варіанти відповідей

завершення «хрущовської відлиги»

зародження Народного руху України

створення Української Гельсінської групи

початок «косигінської реформи»

Запитання 7

Яка особливість економічного розвитку України 1970 — початку 1980-х рр. підтверджується поданими нижче даними?

«У республіці, на яку припадало 2,6% території СРСР, було побудовано майже 40% атомних енергоблоків, продукувалося близько 40% усієї радянської сталі, 34% вугілля, 51% чавуну. ...частка промисловості, що працювала на споживчий ринок, становила 29%, а в розвинутих країнах цей показник сягав 50–60%...»

варіанти відповідей

посилення економічної самостійності

деформованість структури економіки

зростання конкурентоспроможності продукції

зниження матеріало- та енергомісткості виробництва

Запитання 8

Одне із завдань Української Гельсінської групи — це

варіанти відповідей

засудження фактів втручання СРСР у справи країн Східної Європи.

відновлення в правах несправедливо засуджених, звинувачених осіб.

ознайомлення української громадськості з Декларацією прав людини.

унесення до Конституції УРСР положення про свободу віросповідання.

Запитання 9

Укажіть суть нових економічних підходів, запроваджених у 1965 р.

1 залучення іноземного капіталу

2 ліквідація рад народного господарства (раднаргоспів)

3 матеріальне стимулювання трудових колективів залежно від результатів їхньої праці

4 приватизація дрібних підприємств

5 розширення самостійності підприємств

6 скасування монополії зовнішньої торгівлі

7 установлення економічно обґрунтованих цін

варіанти відповідей

1 5 7

2 4 7

2 3 5

5 6 7

Запитання 10

 Укажіть характерні риси діяльності дисидентів.

1 випуск «самвидаву», критика недоліків радянської системи

2 відстоювання прав людини

3 недоторканність дисидентів

4 організація масових мітингів і демонстрацій

5 підготовка до насильницького захоплення влади

6 постійні переслідування з боку владних структур

7 регулярні поїздки за кордон

варіанти відповідей

1 2 6

1 4 6

2 4 7

1 5 6

Запитання 11

У листі до Президії Верховної Ради СРСР В. Стус писав:


«...Репресії 1972 р. показали, що в дискусії з українськими «дисидентами» влада не знайшла більш переконливих аргументів, ніж застосування сили, а умови в таборах переконали мене у тім, що простір застосування цієї сили не знає кінця»

.

Перехід влади до застосування сили проти українських дисидентів спричинено

варіанти відповідей

зміною вищого керівництва Комуністичної партії України.

утворенням Української Гельсінської групи.

поширенням «самвидавничого» журналу «Український вісник».

акцією протесту під час прем’єри фільму «Тіні забутих предків».

Запитання 12

 Прочитайте факти біографії історичного діяча й укажіть його.

«Роки життя — 1937-1999. Громадсько-політичний діяч, учасник національно-визвольного руху. Народився на Черкащині. Закінчив журналістський факультет Київського університету. Публіцист, автор праць «Лихо з розуму», «Правосуддя чи рецидиви терору», редактор «Українського вісника». Був в ув’язненні близько 15 років. У 90-х рр. — народний депутат України, голова Народного руху України. Загинув за нез’ясованих досі обставин».

варіанти відповідей

Михайло Горинь

 Іван Дзюба

Микола Руденко

В’ячеслав Чорновіл

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест