Збірка І.Франка "З вершин і низин"

Додано: 10 грудня 2020
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 181 раз
12 запитань
Запитання 1

Який художній засіб простежується в поданому уривку вірша «Vivere memento»? (цикл «Веснянки» із збірки «З вершин і низин»)


Вітре теп­лий, бра­те мій,

Чи твоя се мо­ва?

Чи на гірці світляній

Так шу­мить дібро­ва?

Травко,чи се, мо­же, ти

Втішно так шеп­та­ла...

варіанти відповідей

Метафора

Гіпербола

Персоніфікація

Літота

Запитання 2

Іван Франко словами з поезії «Гріє сонечко!» (цикл «Веснянки» із збірки «З вершин і низин»):


Сійте в головах Думи вольнії,

В сірці жадобу Братолюбія,’

В грудях сміливість

До великого Бою за добро.

Щастя й волю всіх! —


звертається до:

варіанти відповідей

Австро-угорського уряду

Демократично мислячих освічених людей свого часу

Робітників, які стають на шлях демократичних реформ

Селянства, яке мусить сприйняти нові демократичні ідеї

Запитання 3

Цикл «Осінні думи» включає в себе такі вірші:


варіанти відповідей

«Осінній вітре, що могучим стоном...», “Журавлі», «Тихенько річка котить хвилі чисті», «Паде додолу листя з деревини…»


«Паде додолу листя з деревини…», «Вій, вітре, горою...», «Безкраї, чорні і сумні...»,“Журавлі»


«Тихенько річка котить хвилі чисті»,«Не забудь, не забудь…» , «Думи, діти мої...»  


«Думи, діти мої...» , «Осінній вітре, що могучим стоном...», “Журавлі».


Запитання 4

З якого віршу циклу «Скорбні пісні» поданий уривок:


Їх шепчуть, безсонний робітник заклятий

Склада їх – сум;

Моя-бо й народна неволя – то мати

Тих скорбних дум.

варіанти відповідей

“Відцуралися люди від мене”


“Тяжко-важко свій вік коротати”


«Не винен я тому, що сумно співаю…»


“Думка в тюрмі.”


Запитання 5

Який художній засіб простежується в поданому уривку вірша “Не покидай мене, пекучий болю”?



Не покидай мене, пекучий болю,

Не покидай, важкая думо-муко

Над людським горем, людською журбою!

Рви серце в мні, бліда журо-марюко,

Не дай заснуть в постелі безучастя –

Не покидай мене, гриже-гадюко!

варіанти відповідей

Анафора

Епіфора

Антитеза

Панегірик

Запитання 6

Яка поезія зі збірки «Зів’яле листя» є автобіографічною?


варіанти відповідей

«Тричі мені являлася любов»

«Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»

«Червона калино, чого в лузі гнешся?»

«Чого являєшся мені у сні?

Запитання 7

У композиції поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня…» (збірка «Зів’яле листя») використано художній прийом:

варіанти відповідей

Алегорію

Риторичне запитання

Образно-символічний паралелізм

Образно-символічне контрастне зіставлення

Запитання 8

До циклу “Excelsior!” І.Франка входять такі вірші:


варіанти відповідей

“Христос і хрест”, “Човен”, “Ідилія”


 “Ідеалісти”, “На суді”, “Супокій”


 “Наймит”, “Каменярі”, “Поєдинок”


“Не пора”, “Ляхам”, “Товаришам”.


Запитання 9

Цикл «Профілі і маски» — це:


варіанти відповідей

Автобіографічні замальовки, що вражають задушевністю й ліризмом


Поезії з описами неймовірної природи і навколишньої краси


Поеми з викриттям справжньої сутності чиновників


Поеми з засудженням безхарактерності, лицемірства представників ліберальної інтелігенції.


Запитання 10

Що характерне для циклу І.Франка “Excelsior!”?


варіанти відповідей

Постійні роздуми автора про майбутнє країни і українського народу


Двоплановість поетичної думки, яка поєднує предметний і абстрактний рівні зображення  


Заклик до інтелігенції, яка своєю громадською діяльністю повинна наблизити весну в суспільстві


Описи осінніх пейзажів і настроїв.


Запитання 11

Які сонети циклу були записані І. Франком на обкладинках книжки, яка зберігається в архіві письменника?



варіанти відповідей

17,16,15, 29


4,5,6,12,28


12, 19, 20,30


Всі, за винятком 2, 8, 19 і 28.


Запитання 12

У циклі «Тюремні сонети» Франко говорить про:


варіанти відповідей

Великих мучеників, мужніх героїв, які жили й діяли так, як веліло сумління й підказувало серце


Несправедливо засуджених людей і борців за національне визволення


Своє заслання і труднощі тюремного життя


Справедливо засуджених зрадників своєї Батьківщини.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест