Внаслідок дії електричного струму на клітину скелетного м'яза виникла деполяризація її
мембрани. Рух яких іонів через мембрану відіграє основну роль у розвитку
деполяризації?
Під час операції для знерушення пацієнта використовують фармакологічні препарати. Механізм їх дії заключається у
блокуванні:
В експерименті збуджену клітину занурили в сольовий розчин, який не містить іонів натрію.
Як це позначиться на розвитку процесу збудження?
44. В експерименті необхідно виявити наявність збудження в м'язі. З цією метою необхідно зареєструвати:
В експерименті з введенням тварині стрихніну у відповідь на слабке подразнення спостерігали сильне збудження всіх
скелетних м'язів. Чим це можна пояснити?
Встановлено, що порушення роботи м'язів у хворого пов'язане з патологією утворення медіатора:
В експерименті після обробки нервово-м'язового препарату жаби курареподібною речовиною, скорочення м'яза, у
відповідь на електричну стимуляцію нерва, зникло. Яка функція клітинної мембрани м'яза порушується курареподібними
препаратами?
48. У збудливій клітині заблокували іонні канали, в результаті чого клітина з часом повністю втратила потенціал спокою. Які
канали заблокували?
49. Експериментальне дослідження мембранних іонних струмів в динаміці розвитку потенціалу дії показало, що
лавиноподібний вхід іонів натрію в клітину спостерігається в фазі:
Експериментальні дослідження мембранних іонних струмів в динаміці розвитку потенціалу дії показали, що іонний
струм, який обумовлює фазу реполяризації, є:
51. В експерименті нервове волокно подразнюють електричними імпульсами катодного напрямку підпорогової сили. При
цьому поріг деполяризації волокна:
52. В експерименті досліджували збудливість м'язового волокна жаби.Було встановлено, що в певний момент генерація
потенціалу дії відзначається тільки при дії подразника надпорогової сили.Який це був період збудливості?
53. Юнак спробував підняти вантаж, який раніше ніколи не піднімав. Спроба виявилася невдалою. Який вид м'язового
скорочення мав місце в цьому випадку?
Як зміниться пороговий потенціал і збудливість волокна, якщо мембранний потенціал збільшився на 5 мВ, а критичний
рівень деполяризації не змінився?
В результаті тривалого фізичного навантаження працездатність скелетних м'язів знижується.Це явище називається:
56. На ізольований нерв жаби подіяли двома, що йшли один за одним порогової сили подразниками, при цьому другий
подразник потрапив в фазу деполяризації потенціалу дії. Чому при цьому виникає тільки один потенціал дії?
57. У чоловіка 42 років при протезуванні зубів різнорідними металами (золото та сталь, що не іржавієь) виникли
мікроструми, які подразнюють тканини ротової порожнини. Як називається це явище?
58. За допомогою мікроелектродної техніки встановлено, що при виникненні потенціалу дії має місце перезарядка мембрани.
В яку фазу його розвитку це відбувається?
59.В експерименті жабі ввели розчин препарату в лімфатичний мішок. Через деякий час у жаби почалися судоми. Який
препарат ввели і який нервовий процес був порушений?
60. До ізольованої нервової клітини ссавця повністю припинили постачання кисню. У результаті потенціал спокою зміниться
наступним чином:
61. Людина згинає і розгинає передпліччя без навантаження, спираючись ліктем на стіл. Який вид м'язового скорочення має
місце в m. biceps brachii?
62. При травмі периферичних нервів виникає м'язова атрофія, кістки стають порозними і ламкими, на шкірі, слизових
виникають виразки. Яка функція нервової системи порушується в даному випадку?
63. Під дією медіатора на постсинаптичну мембрану нервової клітини розвинулася гіперполяризація. Збільшення
проникності мембрани для якого іона може викликати такі зміни?
64. У медичній практиці широкого поширення набули курареподібні речовини (міорелаксанти). Про яку побічну дію
повинен пам'ятати лікар при їх використанні?
65. Під час експерименту нейрофізіолог вивчав провідність нервових волокон. Спочатку аксон був стимульований
пороговим подразненням, потім наступні три подразнення були настільки ж сильними, як і перше. Яким в результаті був
імпульс в останньому випадку?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома