Життя і творчість Тараса Шевченка

Додано: 24 квітня 2023
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 446 разів
40 запитань
Запитання 1

Тарас Григорович Шевченко народився:

варіанти відповідей

10 березня 1861 року

9 березня 1816 року

9 березня 1814 року

7 травня 1838 року

Запитання 2

Скільки дітей було в родині Шівченків?

варіанти відповідей

5

7

9

11

Запитання 3

Щоб викупити Шевченка з кріпацтва, Карл Брюллов намалював портрет. Чий саме?

варіанти відповідей

автопортрет

Царя Миколи І

Поета В. Жуковського

молодого Тараса Шевченка

Запитання 4

Рік виходу першої збірки Т. Шевченка «Кобзар»: 

варіанти відповідей

1838

1840

1845

1861

Запитання 5

Одразу після викупу з кріпацтва Т. Шевченка зараховують до:

варіанти відповідей

 Київської малярної школи;

Віленського університету;

Петербурзького університету;

 Петербурзької академії мистецтв.

Запитання 6

Тарас Шевченко був заарештований: 

варіанти відповідей

у 1845 р. за підготовку збройного повстання проти царя;

у 1845 р. за неадекватну поведінку на царському прийомі;

 у 1838 р. за сатиричний портрет царя;

у 1847 р. за участь у діяльності Кирило-Мефодіївського братства та за сатиричну поему «Сон».

Запитання 7

Заслання Т. Шевченка тривало протягом: 

варіанти відповідей

1847 – 1855 рр.

1847 – 1857 рр.

1850 – 1861 рр.

 1852 – 1853 рр.   

Запитання 8

Творчість Шевченка поділяють на такі періоди (визначте всі можливі варіанти):

варіанти відповідей

рання творчість

період "трьох літ"

у казематі

період заслання 

останні роки життя

період розквіту романтизму

Запитання 9

Що є характерним для ранньої творчості поета?

варіанти відповідей

вплив романтизму;

 близькість до народної поезії;

нерозривна єдність поета зі своїм народом;

романтизація історичної тематики;

мотиви визвольної боротьби українського народу;

глибокий ідейний зміст.

Запитання 10

Оберіть ознаки романтизму у поемі "Причинна":

варіанти відповідей

Раціональне мислення головної героїні.

Звернення до народних сюжетів, фольклору, зацікавленість історичним минулим, пошуки історичної свідомості.

Культ почуттів, природи та природного стану людини. 

Зображення виняткового характеру за виняткових обставин, людини, яку не розуміють більшість людей.

Обов'язковий хепі енд твору.

Підкреслена увага до людської особистості, внутрішнього світу людини.

Запитання 11

Образи-символи чорного орла, ворона, соловейка зустрічаємо у поезії:

варіанти відповідей

"Сон"

"До Основяненка"  

"І мертвим , і живим, і ненарожденим..."

 "Думи мої, думи мої..."

Запитання 12

Період Коліївщина, який зображений у творі "Гайдамаки" - це період протистояння українського козацтва:

варіанти відповідей

з турецько-татарським загабництвом;

з російським пануванням;  

з польсько-шляхетським пануванням.

Запитання 13

З якою метою Шевченко звертався до Квітки - Основ'яненка у своєму творі "До Основ'яненка"??

варіанти відповідей

Аби той висвітлював історико - героїчну, патріотичну тематику, описував велич героїчного минулого України.

Для того, щоб визнаний Основ'яненко став покровителем у літературі для молодого Шевченка.

Аби Квітка не ідеалізував історичне минуле України, бо багато темних плям лишилося в історії держави, в якій немає порозуміння між різними верствами населення.

Запитання 14

В основу поеми "Сон" («У всякого своя доля»)  було покладено:

варіанти відповідей

спогади Шевченка про перебування на Кос - Аралі;

історія загарбницьких війн Російської імперії;

враження від побаченого в Україні під час повернення поета в Петербург;

спогади Шевченка про його кріпатське дитинство у Моринцях.

Запитання 15

У поемі "Сон" («У всякого своя доля») Шевченко вдається до таких прийомів, як:

варіанти відповідей

гротеск;

велика кількість повторів;

надмірна гіперболізація;

сарказм;

умовність;

травестія.

Запитання 16

До своїх творів Шевченко часто добирав епіграфи. Найчастіше джерелом епіграфі були(була):

варіанти відповідей

історичні хроніки України;

усна народна творчість;

цитати з текстів європейських поетів - романтиків;

Біблія.

Запитання 17

"Цар волі" у поемі "Сон"(«У всякого своя доля») є алюзією на образ:

варіанти відповідей

козаків;

декабристів;

Ісуса Христа;

Богдана Хмельницького.

Запитання 18

У фрагменті комедії "Сон"("У всякого своя доля"): "Мов опеньок засушений, Тонка, довгонога, Та ще на лихо, сердешне, Хита головою" Т. Шевченко зобразив: 

варіанти відповідей

відому в усіх салонах Петербурга красуню, яка не відзначалася особливими розумовими здібностями;

збірний образ неосвічених, обмежених жінок, для яких, окрім матеріального збагачення, немає іншої мети в житті;

царицю Олександру Федорівну, дружину царя Миколи І.

Запитання 19

За жанром "Сон" ("У всякого своя доля...") є:

варіанти відповідей

філософською поемою;

соціально-побутовою поемою; 

сатиричною поемою;

ліричнем віршем.

Запитання 20

Звістка про загибель Якова де Бальмена, друга Т.Шевченка, стала поштовхом до написання твору:

варіанти відповідей

"Кавказ";

"Заповіт";

"І мертвим, і живим, і ненарожденним...";

 "Гайдамаки".

Запитання 21

Основним мотивом поеми "Кавказ" є:

варіанти відповідей

викриття зрадницької політики церкви у питаннях ведення війни;

звеличення боротьби народів - горців проти російського поневолення і свавілля;

викриття суспільно-політичної системи Російської імперії, засудження її загарбницької політики на Кавказі.

Запитання 22

Символічними в поемі " Кавказ" є образи:

варіанти відповідей

храму і каплиці;

чурека і саклі;

Прометея та орла;

тюрми та Сибіру.

Запитання 23

Критика української еліти, яка зневажає свій народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації звучать у творі Т.Шевченка:

варіанти відповідей

"Кавказ";

  "Сон";

 "І мертвим, і живим, і ненарожденним...";

 "Ісаія. Глава 35".

Запитання 24

Основний заклик поеми "І мертвим, і живим...":

варіанти відповідей

здобувати освіту в Україні, а не десь за кордоном;

 "І Чужого навчайтесь, і свого не цурайтесь";

заклик до возз'єднання народу, соціального примирення задля відродження нації; 

заклик до знищення імперськості.

Запитання 25

Оберіть афоризми з поеми "І мертвим, і живим..."

варіанти відповідей

“Борітеся — поборете! ...Вам Бог помагає...!"

"В своїй хаті своя правда, і сила, і воля..."

 “За горами гори, хмарою повиті, Засіяні горем, кровію политі.”

 "Одцурається брат брата,і дитини мати..."

"Якби ви вчились так,як треба, то й мудрість би була своя..."

  "У всякого своя доля І свій шлях широкий!"

Запитання 26

У чому причини трагедії і Катерини, і Ганни (поеми “Катерина”, “Наймичка”)? 

варіанти відповідей

у приниженні бідних;

у вбивстві за брехню;

у презирстві до жінки-покритки.

Запитання 27

Події у поемі "Катерина" розташовуються в такій послідовності:

варіанти відповідей

Івась супроводжує кобзаря – вигнання Катерини з дому – народження сина –зустріч з москалем Іваном.

Вигнання Катерини з дому – Івась супроводжує кобзаря – народження сина – зустріч з москалем Іваном.

Вигнання Катерини з дому – народження сина – зустріч з москалем Іваном – Івась супроводжує кобзаря. 

Народження сина – вигнання Катерини з дому – зустріч з москалем Іваном –Івась супроводжує кобзаря.

Запитання 28

Ліричний герої поезії "У нашім раї на землі..." вважає найкращим у світі:

варіанти відповідей

рідну землю;

 чисту совість; 

 добре ім'я;

матір і дитину.

Запитання 29

Ідея поезії "Доля":

варіанти відповідей

розповідь про власну життєву долю;

возвеличення долі, яка супроводжувала поета впродовж його життя; 

"Слава-заповідь моя".

Запитання 30

За жанром вірш "Доля":

варіанти відповідей

 інтимна лірика; 

пейзажна лірика;

філософська лірика;

патріотична лірика.

Запитання 31

Сіромою називає себе поет у вірші "Доля". Що означає це слово?

варіанти відповідей

сіра, непримітна людина;

бідна людина;

безталанна людина;

людина без родичів.

Запитання 32

Вірш, у якому відтворена мрія поета про одруження й родинне щастя:

варіанти відповідей

"У нашім раї на землі..."

"Росли укупочці, зросли..."

"Доля"  

"Ісаія. Глава 35"

Запитання 33

Що прагне пронести "на той світ тихий" ліричний герой вірша "Росли укупочці, зросли"?

варіанти відповідей

безмежне щастя;

нездійсненні мрії;

безкінечну любов;

радість зустрічі.

Запитання 34

Жанр ліричної поезії, в якому автор у стані врівноваженості і відстороненості розмірковує над проблемами буття, робить філософські узагальнення - це:

варіанти відповідей

інтимна поезія;

ліричний вірш; 

лірична сповідь;

лірична медитація.

Запитання 35

Тема поезії "Ісаія.Глава 35":

варіанти відповідей

Розповідь поета про власну життєву долю, яка не лукавила до митця.

 Мрія поета про неодмінність повалення самодержавства і розбудову нового суспільства.  

Розповідь про важку жіночу долю, долю матері в умовах покріпачення, соціального і національного гніту.

Запитання 36

Характеризуючи шляхи майбутнього для народу («Ісаія. Глава 35»), поет вбачає їх:

варіанти відповідей

тернистими і небезпечними; 

усипаними камінням;

довготривалими і нескінченними;

широкими і святими.

Запитання 37

У поезії "Ісаія.Глава 35" поет:

варіанти відповідей

дає вільний переспів пісень із Псалтиря;

створює образ релігійного реформатора Яна Гуса;  

малює картину волі і всесвітнього благоденства, яке настане на Землі.

Запитання 38

Його думки і почуття відтворені в ліричній поезії. Це:

варіанти відповідей

автор;

головний герой;

ліричний герой;

другорядний персонаж.

Запитання 39

"Борітеся -поборете,

Вам Бог помагає!

За вас правда, за вас слава

І воля святая!" - це цитата із твору:

варіанти відповідей

"Кавказ"

 "Сон" ("У всякого своя доля ...")

"І мертвим, і живим, і ненарожденним..."

 "Заповіт"

Запитання 40

Установіть відповідність між назвами творів та цитатами з них:

“Доля”

“Сон”

“Ісаія. Глава 35”

“Кавказ”

А “І спочинуть невольничі

Утомлені руки,

І коліна одпочинуть,

кайданами куті”

Б “Споконвіку Прометея

Там орел карає”

В “Ми не лукавили з тобою,

Ми просто йшли. У нас нема

зерна неправди за собою”

Г “Настане суд, заговорять

І Дніпро, і гори”

Д “Он глянь, у тім раї, що ти покидаєш

Латану свитину з каліки знімають”

варіанти відповідей

1-В, 2-А, 3-Д, 4-Б

1-Г, 2-А, 3-Д, 4-Б

1-Б, 2-Д, 3-А, 4-В

 1-В, 2-Д, 3-А, 4-Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест