зно

Додано: 12 квітня 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 229 разів
60 запитань
Запитання 1

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

й виконайте завдання 1–3.

«Відозва Загальної української ради.

За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-

Угорщини... [...] Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії. Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя... І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»


Загальна українська рада оприлюднила цитоване звернення у

варіанти відповідей

1914

1916

1918

1920

Запитання 2

«Відозва Загальної української ради.

За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-

Угорщини... [...] Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії. Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя... І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»


Появу звернення зумовлено:

варіанти відповідей

завершенням Галицької битви

початком «Листопадового зриву».

здійсненням Чортківської офензиви.

проведенням Брусиловського прориву.

Запитання 3

«Відозва Загальної української ради.

За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-

Угорщини... [...] Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії. Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя... І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»


У роки Першої світової війни Загальна українська рада

варіанти відповідей

виступала за нейтралітет українців у війні

була прихильною до влади Австро-Угорщини

вимагала негайного проголошення незалежності України.

підтримувала політику Росії на західноукраїнських землях

Запитання 4

Зображені світлини є свідченням


варіанти відповідей

вступу військ Директорії в Київ.

процесу українізації частин російської армії.

проголошення П. Скоропадського гетьманом України.

формування легіону Українських січових стрільців.

Запитання 5

На фото зображено українського громадського, державного діяча –

варіанти відповідей

співзасновника Української національно-

демократичної партії, голову Державного

секретаріату Західноукраїнської Народної

Республіки.

керманича Союзу визволення України, дипло-

мата Української Держави.

першого команданта легіону Українських січо-

вих стрільців, депутата Сейму від Української

національно-демократичної партії.

співзасновника й голову Української націо-

нальної партії на Буковині, голову української

національної громади в Румунії.

Запитання 6

В уривку з історичного джерела «Після прийняття рішення про необхідність

підняття загального повстання в Україні польовий повстанський штаб

приступив до підготовчих заходів щодо його організації. Вирішено було

пустити два відділи: південний – на Поділля, північний – на Волинь. Водночас

мусить бути проведений комбінований виступ у Першій повстанській групі

під керуванням командира І групи генерал-хорунжого Гулого…» ідеться про

підготовку до

варіанти відповідей

повстання Н. Григор’єва.

радянсько-польської війни.

Другого Зимового походу Армії УНР.

антигетьманського повстання Директорії

Запитання 7

Якою цифрою на картосхемі позначено територію УСРР, утрачену республікою в 1920-ті рр.?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

Історико-культурну пам’ятку, зображену на фото, споруджено в стилі

варіанти відповідей

барокко

модерн

класицизму.

конструктивізму.

Запитання 9

Укажіть наслідок дій партійно-радянського керівництва, зазначених в уривку

з історичного джерела: «Щоб подолати куркульський опір хлібозаготівлям,

установити занесення на “чорну дошку” колгоспів, що злісно саботують здачу

(продаж) хліба за державним планом… Провести перевірку складу колгоспів

та очищення від контрреволюційних елементів – організаторів зриву

хлібозаготівель».

варіанти відповідей

згортання політики «коренізації»

початок «Великого терору»

розгортання Голодомору

здійснення акції «пацифікації»

Запитання 10

Що характерно для розвитку науки в Україні в 1930-ті рр.?


варіанти відповідей

розрив зв’язків між прикладною наукою і виробництвом

поглиблення співпраці вітчизняних і зарубіжних науковців

фінансування наукових розробок громадськими організаціями

установлення партійно-ідеологічного контролю за науковою діяльністю

Запитання 11

Яка українська партія в 1920 – 1930-ті рр. мала найбільше представництво

в польському Сеймі?

варіанти відповідей

Організація українських націоналістів (ОУН)

Комуністична партія Західної України (КПЗУ)

Українська соціал-демократична партія (УСДП)

Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)

Запитання 12

«Українці Закарпаття! Цей рік уписується в історію закарпатської землі як ще

одна чорна дата. Замість згаданої свободи цей рік приніс тільки зміну окупантів – ... прийшли московсько-більшовицькі пригноблювачі, які своєю окупаційною практикою залишили далеко позаду своїх попередників. Захопленням Закарпаття Червона Москва завершила, в основному, насильницьке об’єднання всіх українських земель, надівши своє ярмо на шию всьому українському народу».




Про події якого року йдеться в листівці?

варіанти відповідей

1939

1941

1944

1951

Запитання 13

«Українці Закарпаття! Цей рік уписується в історію закарпатської землі як ще

одна чорна дата. Замість згаданої свободи цей рік приніс тільки зміну окупантів – ... прийшли московсько-більшовицькі пригноблювачі, які своєю окупаційною практикою залишили далеко позаду своїх попередників. Захопленням Закарпаття Червона Москва завершила, в основному, насильницьке об’єднання всіх українських земель, надівши своє ярмо на шию всьому українському народу».


З таким посланням до українців Закарпаття зверталося керівництво

варіанти відповідей

сойму Карпатської України

уряду Королівства Угорщини.

рейхстагу нацистської Німеччини.

проводу Організації українських націоналістів.

Запитання 14

«Українці Закарпаття! Цей рік уписується в історію закарпатської землі як ще

одна чорна дата. Замість згаданої свободи цей рік приніс тільки зміну окупантів – ... прийшли московсько-більшовицькі пригноблювачі, які своєю окупаційною практикою залишили далеко позаду своїх попередників. Захопленням Закарпаття Червона Москва завершила, в основному, насильницьке об’єднання всіх українських земель, надівши своє ярмо на шию всьому українському народу».

варіанти відповідей

здійснення Акта Злуки.

подій «золотого вересня».

підписання Мюнхенської угоди.

наступальних дій радянської армії.

Запитання 15

Колективізацію сільського господарства в 1940 – 1950-ті рр. здійснено в

варіанти відповідей

Східній Україні

Західній Україні.

Південній Україні.

Центральній Україні.

Запитання 16

Що було характерним для внутрішньополітичного життя Української РСР

наприкінці 1940 – на початку 1950-х рр.?

варіанти відповідей

розвінчання «культу особи»

пропагування концепції «розвиненого соціалізму»

упровадження практики реабілітації незаконно засуджених осіб

розгортання кампанії боротьби з «безрідним космополітизмом»

Запитання 17

Якою цифрою на картосхемі позначено регіон, що увійшов до складу УРСР

у 1954 р.?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 18

Укажіть фото активного учасника дисидентського руху, члена Московської

Гельсінської групи, неформального лідера руху кримських татар за повернення

на історичну батьківщину.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 19

Укажіть одну з особливостей розвитку освіти УРСР у середині 1960 – на початку

1980-х рр.

варіанти відповідей

збільшення кількості шкіл з українською мовою навчання

завершення переходу до обов’язкової загальної середньої освіти

поява навчальних закладів нового типу – гімназій, ліцеїв, колегіумів

переорієнтація профтехосвіти на підготовку фахівців сфери обслуговування

Запитання 20

Прочитайте уривок із резолюції одного з мітингів українських студентів і

виконайте завдання.

«Ми, студенти київських вишів, які зібралися до наметового містечка на

підтримку голодуючих студентів.., уважаємо необхідним прийняття вимог

голодуючих, а саме:

1. Відставка Голови Ради Міністрів В. Масола.

2. Націоналізація майна КПРС та ВЛКСМ на території України.

3. Прийняття рішення про службу юнаків у війську тільки в межах України…»

варіанти відповідей

"Помаранчевої революції».

«культурної революції».

«революції на граніті».

«революції Гідності».

Запитання 21

Яке явище сучасності України відображено на карикатурі?

варіанти відповідей

«тінізацію» економічної

діяльності

кризу фінансової

та банківської систем

бюрократизацію апарату

державного управління

корумпованість системи

органів державної влади

Запитання 22

Спеціальна місія якої міжнародної організації здійснює на Донбасі моніторинг

і верифікацію виконання Мінських домовленостей?

варіанти відповідей

Ради Європи (РЄ)

Європейського Союзу (ЄС)

Організації Об’єднаних Націй (ООН)

Організації з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ)

Запитання 23

Плакат, зображений на фото, присвячено обороні

варіанти відповідей

міста Іловайська.

Донецького аеропорту.

кургану Савур-Могила.

Дебальцевського плацдарму.

Запитання 24

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.

1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра



А скликання Українського національного

конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної

православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

1 - В 2 - А 3 - Г 4 - Б

1 - Г 2 - В 3 - А 4 - Б

1 - А 2 - Б 3 - Г 4 - Б

1 - В 2 - Д 3 - А 4 - Г

Запитання 25

Установіть відповідність між датою і подією.

1 1942 р.

2 1945 р.

3 1951 р.

4 1954 р.


А завершення встановлення західного кордону УРСР

Б входження Криму до складу УРСР

В створення Української повстанської армії (УПА)

Г ухвалення Конституції УРСР

Д включення Закарпатської України до складу УРСР

варіанти відповідей

1 - А 2-Г 3-Б 4-Б

1-Б 2-Д 3-В 4-Д

1 - В, 2 - Д 3 - А 4 - Б

1-Г 2-Б 3-Д 4-А

Запитання 26

Увідповідніть подію з її наслідком.

1 початок діяльності Української

робітничо-селянської спілки

2 офіційна реєстрація Української

республіканської партії

3 утворення Української головної

визвольної ради

4 заснування Української

Гельсінської групи


А організаційне оформлення

українського визвольного руху в

роки Другої світової війни

Б зростання ролі правозахисної

діяльності в українському

дисидентському русі

В зародження українського

дисидентського руху

Г проголошення незалежності

України

Д формування багатопартійності в

Україні

варіанти відповідей

1-В 2-Д 3-А 4-Б

1-Б 2-А 3-Г 4-Д

1-Г 2-Д 3-В 4-Г

1-Д 2-Б 3-Г 4-В

Запитання 27

Установіть послідовність подій періоду Другої світової війни, відображених на

радянських плакатах. (на фото скрін екрану з завданнями)

варіанти відповідей

АБГВ

ГБАВ

ВАГБ

ГАВБ

Запитання 28

Установіть послідовність подій періоду становлення України як незалежної

держави.

А обрання першого Президента України

Б проведення перших альтернативних виборів до Верховної

Ради УРСР

В ухвалення Конституції України

Г утвердження державної символіки України

варіанти відповідей

ГАБВ

БВГА

БАГВ

ГБАВ

Запитання 29

Які заходи вживало компартійно-радянське керівництво УСРР у

галузі сільського господарства республіки впродовж 1921–1928 рр.?

варіанти відповідей

дозвіл на використання найманої робочої сили

створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою

розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих

товариств

упровадження продрозкладки на всю сільськогосподарську

продукцію

звільнення від сплати податків господарств незаможних селян

створення мережі МТС для технічного обслуговування

селянських господарств

поширення стахановського руху в сільському господарстві

Запитання 30

З якою метою радянська влада ліквідувала Українську греко-

католицьку церкву (УГКЦ)?

варіанти відповідей

відкрити шлях до об’єднання всіх християнських конфесій

позбутися впливу Ватикану на населення Західної України

підірвати духовну опóру руху спротиву процесам радянізації

реалізувати давню мрію українського народу про об’єднання

УГКЦ й Російської православної церкви

привласнити матеріальні цінності УГКЦ

здійснити перший крок до ліквідації інституту церкви

реалізувати проголошене владою гасло: «Один народ, одна

держава, одна віра»

Запитання 31

Кіммерійські племена

варіанти відповідей

здійснювали грабіжницькі набіги.

засновували торговельні факторії.

зводили систему прикордонних укріплень – валів.

освоювали нові території для розвитку землеробства.

Запитання 32

Прочитайте уривок із джерела й виконайте завдання.


«...І мовив Святослав: “Уже нам нікуди дітись, а волею і неволею [доведеться]

стати насупроти. Тож не осоромимо землі Руської, а ляжемо кістьми тут, бо

ж мертвий сорому не зазнає. Якщо ж побіжимо ми, – то сором нам. Тож не

втечемо, а станемо кріпко, і я перед вами піду. Якщо моя голова ляже, – тоді

[самі] подумайте про себе”. І сказали вої: “Де голова твоя ляже, там і наші

голови ми зложимо”... І зіткнулися обидва війська, і була січа велика, і одолів

Святослав їх...»

Цитовану промову князь проголосив перед битвою з

варіанти відповідей

хозарами

варягами

печенігами

візантійцями

Запитання 33

На картосхемі відображено похід

великого князя київського

варіанти відповідей

Володимира Великого.

Ярослава Мудрого.

Володимира Мономаха.

Мстислава Володимировича

Запитання 34

В уривку з історичного джерела «[Князь Лев] захотів собі частини в землі

Польській… Поїхав до Ногая окаянного проклятого. [Просити] допомоги для себе в поході проти Ляхів...» ідеться про союзників галицько-волинського князя –

варіанти відповідей

хазарів

монголів

печенінів

половців

Запитання 35

У якому році відбулася подія, описана в уривку з історичного джерела: «…государ

Ягайло, великий князь, з усіма своїми ще не хрещеними братами, ближніми,

…жагуче бажає і просить прийняти їх у католицьку віру святої Римської

церкви… обіцяє свої литовські й руські землі навік приєднати до королівства

Польського…»?

варіанти відповідей

1385

1413

1569

1596

Запитання 36

Що спільного в устрої Русі-України (Київської держави) ХІІ–ХІІІ ст. і Великого

князівства Литовського в ХІV ст.?

варіанти відповідей

функціонування сейму

існування удільних князівств

одноосібна влада великого князя

підпорядкування митрополиту князівської влади

Запитання 37

Яка зі споруд, зображених на фото, є прикладом ісламської архітектури?

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 38

Першу Запорозьку Січ утворено на українських землях, що перебували у складі

варіанти відповідей

Османської імперії.

Московського царства.

Польського королівства.

Великого князівства Литовського

Запитання 39

Йов Борецький, Петро Конашевич-Сагайдачний, Мелетій Смотрицький були

варіанти відповідей

гетьманами реєстрового козацтва.

вихованцями Острозької академії.

митрополитами православної церкви.

ректорами Києво-Могилянського колегіуму.

Запитання 40

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

й виконайте завдання 40–42.

«Через рік після [битви] під Берестечком повністю загинуло польське військо

від козаків і татар. Ні гетьман, ні старшина, ні жодна душа пішого війська

польського не врятувалася. Того ж року господарю Василю довелося влаштувати

весілля своєї дочки Розанди з Тимошем, сином козацького гетьмана Хмеля...»

варіанти відповідей

Жовтоводську

Корсунську

Пилявецьку

Батозьку

Запитання 41

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

й виконайте завдання 40–42.

«Через рік після [битви] під Берестечком повністю загинуло польське військо

від козаків і татар. Ні гетьман, ні старшина, ні жодна душа пішого війська

польського не врятувалася. Того ж року господарю Василю довелося влаштувати

весілля своєї дочки Розанди з Тимошем, сином козацького гетьмана Хмеля...»


У якому році відбулися події, про які йдеться в уривку документа?

варіанти відповідей

1648

1652

1654

1657

Запитання 42

«Через рік після [битви] під Берестечком повністю загинуло польське військо

від козаків і татар. Ні гетьман, ні старшина, ні жодна душа пішого війська

польського не врятувалася. Того ж року господарю Василю довелося влаштувати

весілля своєї дочки Розанди з Тимошем, сином козацького гетьмана Хмеля...»



З якою державою укладено династичний союз?

варіанти відповідей

князівством Валахія

королівством Швеція

Молдавським князівством

Трансільванським князівством

Запитання 43

На фото зображено портрет гетьмана, який

варіанти відповідей

провів у Корсуні розширену старшинську раду, на

якій ухвалено прийняття протекторату Османської

імперії.

отримав право на створення найманого кінного

війська «компанійців» чисельністю 1000 чоловік.

наказав здійснити «Великий згін» населення

з правого берега Дніпра на лівий.

був одним з авторів Гадяцької угоди між Річчю

Посполитою і Військом Запорозьким.

Запитання 44

Що стало наслідком подій, відображених на картосхемі?

варіанти відповідей

укладання Конституції П. Орлика

остаточна ліквідація посади гетьмана

приєднання Правобережної України до Московської держави

запровадження козацького устрою на Правобережній Україні

Запитання 45

Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосипа ІІ в Австрійській імперії

варіанти відповідей

ліквідовано мережу греко-католицьких семінарій.

закрито Львівський університет і «Руський інститут».

підпорядковано всі навчальні заклади Римсько-католицькій церкві.

запроваджено систему початкових шкіл із навчанням рідною мовою.

Запитання 46

«…взяли мене в підозрі за то, що я руські… книги писав, і нещасного дня

27 квітня 1849 року арештували мене роз’ярені мадяри, і спочатку в міському

домі Пряшева заперли…», – згадував

варіанти відповідей

О. Духнович

І. Вагилевич

М. Шашкевич

Л Кобилиця

Запитання 47

Укажіть портрет історичної особи, із якою пов’язано формування козацьких

полків під час французько-російської війни 1812 р.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 48

Укажіть, що створило передумови для описаних в уривку історичного джерела

змін в українському національному русі: «Започатковано видання першої

української газети, …скликано Собор руських учених – усіх прихильників

культурного й національного розвитку Галицької України, створено осередки

культурно-просвітницького руху українців – “Галицько-руська матиця” і

“Народний дім”».

варіанти відповідей

Нова ера

Весна народів

Велика реформа

Верховинська акція

Запитання 49

Укажіть один із проявів економічного розвитку українських земель у складі

Російської імперії в другій половині ХІХ ст.

варіанти відповідей

ліквідація малоземелля селян

розгортання процесів індустріалізації

припинення масової трудової еміграції

перевищення чисельності міського населення над сільським

Запитання 50

Хто із зазначених науковців одержав Нобелівську премію?

варіанти відповідей

І. Мечников

А. Кримський

Д.Заболотний

М. Грушевський

Запитання 51

Видання, перші сторінки яких зображено на фото, були друкованими органами

варіанти відповідей

народовців

москвофілів

громадівців

народників

Запитання 52

Поява українських думських громад пов’язана з

варіанти відповідей

утворенням першої української політичної партії Наддніпрянщини (1900 р.).

подіями революції (1905–1907 рр.) у Російській імперії.

проведенням земельної реформи П. Столипіна (1906–1911 рр.).

початком Першої світової війни (1914 р.).

Запитання 53

Яка соціальна верства домінувала в структурі західноукраїнського суспільства

наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

селянство

підприємці

пролетаріат

інтелігенція

Запитання 54

Установіть відповідність між уривком з історичного джерела і його назвою.

1 «Костянтин із матір’ю своєю, Єленою,

хрест із Єрусалима приніс… Ти ж із

своєю бабусею, Ольгою, принесли хрест

від нового Єрусалима – Костянтино-

града, по всій землі своїй розставивши,

утвердили віру християнську…»

2 «Якщо вдарить мечем не на смерть, то

має заплатити три гривні з продажі,

а потерпілому – гривню за рану як

лікувальне. Коли ж уб’є на смерть, то

платити віру…»

3 «Й ті ж слов’яни, прийшовши, сіли по

Дніпру й назвалися полянами, а інші –

деревлянами, бо осіли в лісах… Другі

ж сіли на Десні, і по Сейму, і по Сулі й

називалися сіверянами…»

4 «А найголовніше – убогих не забувайте,

а скільки можете, по змозі годуйте й

подайте милостиню сироті, і вдовицю

оправдуйте самі, не давайте сильним

погубити людину…»

А «Руська правда»

Б «Повчання дітям…»

В «Слово про Закон

і Благодать»

Г «Повість минулих літ»

Д «Слово о полку Ігоревім»

А Б В Г Д

1

2

3

4

варіанти відповідей

1-Б 2-Д 3-В 4-Б

1-В 2-А 3-Г 4-Б

1-Б 2-Д 3-В 4-А

1-Д 2-В 3-Б 4-Б

Запитання 55

1 Берестя

2 Львів

3 Острог

4 Київ

А перше повне видання Святого Письма церковно-

слов’янською мовою

Б заснування першого в Україні церковного братства

і школи при ньому

В ухвалення рішення про об’єднання католицької і

православної церков

Г вступ запорозького козацтва до братства

Д утворення Речі Посполитої

варіанти відповідей

1-А 2-Д 3-Б 4-Г

1-В 2-Б 3-В 4-Г

1-В 2-Б 3-А 4-Г

1-Г 2-Д 3-В 4-А

Запитання 56

Увідповідніть ім’я історичного діяча з фактами його біографії.

1 І. Могильницький

2 Я. Головацький

3 М. Максимович

4 П. Гулак-Артемовський

А етнограф, історик, поет, один з

ініціаторів створення національно-

патріотичного гуртка «Руської трійці»

Б науковець-енциклопедист, історик,

перший ректор Київського університету,

укладач кількох збірок українських

народних пісень

В історик, педагог, письменник, автор

віршів, антикріпосницької сатиричної

байки «Пан і собака»

Г церковний та освітній діяч, ініціатор

заснування «Товариства греко-

католицьких священників» у Перемишлі

Д поет і громадсько-політичний діяч,

учасник Новгород-Сіверського

патріотичного гуртка, автор «Оди на

рабство»

варіанти відповідей

1-г 2-а 3-б 4-в

1-д 2-б 3-г 4-а

1-г 2-д 3-б 4-в

1-в 2-г 3-д 4-б

Запитання 57

Установіть послідовність подій ХVII ст.

А проголошення П. Дорошенка гетьманом усієї України

Б підпорядкування Київської митрополії Московському

патріархату

В укладення між Московським царством і Річчю

Посполитою Андрусівського перемир’я

Г Чигиринські походи турецьких військ

варіанти відповідей

ГАВБ

ВАГБ

ГБАВ

АГБВ

Запитання 58

Установіть послідовність суспільно-політичних подій ХVIII ст.

А закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України

Б Другий поділ Речі Посполитої

В утворення Другої Малоросійської колегії

Г остаточна ліквідація Запорозької Січі

варіанти відповідей

ГВБА

ВАБГ

ВГАБ

АБГВ

Запитання 59

Укажіть зміни в соціально-економічному житті Гетьманщини в

другій половині ХVІІ ст.

варіанти відповідей

формування козацько-селянської власності на землю

здобуття особистої свободи абсолютною більшістю селян

і міщан

панівне становище в суспільстві польських магнатів

і католицького духовенства

зростання провідної ролі козацтва й православної шляхти

поширення кріпосницьких відносин як на Лівобережній,

так і на Правобережній Україні

покозачення переважної більшості шляхти, міщан і селян

розвиток фільваркової системи господарювання

Запитання 60

Укажіть напрями діяльності громадівців у 60-х рр. ХІХ ст.

варіанти відповідей

відкриття недільних і щоденних шкіл, учителювання в них

підготовка й видання українських підручників і посібників

організація кооперативів для селян

створення мережі таємних антиурядових терористичних

гуртків

поширення антиурядових листівок із революційними

закликами

організація публічних бібліотек, хат-читалень, «Просвіт»

підготовка й видання наукових досліджень з історії та

етнографії України

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест