На рисунку зображено три біологічні об’єкти, позначені цифрами. Проаналізуйте твердження щодо рівнів організації об’єктів.
І. Об’єкти 1 і 2 перебувають на одному рівні організації живої природи.
ІІ. Об’єкт 3 можна водночас розглядати на двох різних рівнях організації живої природи.
Чи є поміж них правильні?
Проаналізуйте діаграму, на якій відображено масові частки (%) хімічних елементів в організмі людини. Укажіть назву хімічного елемента, пропущену в підписі до діаграми.
Проаналізуйте інформацію та виконайте завдання 3–5.
Генетичне захворювання людини – хворобу Тея – Сакса – спричиняє мутація в гені HEXA, локус якого міститься в 15-й хромосомі. Ген кодує фермент гексозамінідазу А. Цей фермент міститься в лізосомах і бере участь у руйнуванні старих структурних елементів нейронів – гангліозидів. У разі нестачі ферменту зазначені сполуки накопичуються в нейронах, що призводить до порушення функціонування і загибелі цих клітин.
Яку функцію в клітині виконує гексозамінідаза А?
Генетичне захворювання людини – хворобу Тея – Сакса – спричиняє мутація в гені HEXA, локус якого міститься в 15-й хромосомі. Ген кодує фермент гексозамінідазу А. Цей фермент міститься в лізосомах і бере участь у руйнуванні старих структурних елементів нейронів – гангліозидів. У разі нестачі ферменту зазначені сполуки накопичуються в нейронах, що призводить до порушення функціонування і загибелі цих клітин.
Органели, у яких міститься гексозамінідаза,
Генетичне захворювання людини – хворобу Тея – Сакса – спричиняє мутація в гені HEXA, локус якого міститься в 15-й хромосомі. Ген кодує фермент гексозамінідазу А. Цей фермент міститься в лізосомах і бере участь у руйнуванні старих структурних елементів нейронів – гангліозидів. У разі нестачі ферменту зазначені сполуки накопичуються в нейронах, що призводить до порушення функціонування і загибелі цих клітин.
Учень й учениця обговорювали наведену інформацію. Учень висловив судження, що локус гена, пов’язаного з розвитком захворювання, міститься в аутосомі. Учениця зауважила, що причину цього захворювання можна виявити методом світлової мікроскопії.
Чи має хтось із них рацію?
Розгляньте схему біологічного процесу. Укажіть правильну послідовність мономерів, позначених цифрами 1, 2, 3 й 4.
У дафнії відбуваються сезонні зміни форми й розмірів головної частини тіла. Проявом якої форми мінливості є це явище?
Зазначте напрям біотехнології, що займається дослідженнями з перебудови генотипу.
Уперше це вірусне захворювання описав Гіппократ. Перебіг захворювання супроводжується ураженням центральної нервової системи й виникненням паралічів. Укажіть назву цього захворювання.
Резервний полісахарид бурих водоростей, назва якого походить від назви водорості, це –
Учні й учениці досліджували цибулини тюльпана. На їхніх розрізах вони виявили бруньки. А після висаджування в ґрунт цілих цибулин побачили, що з них згодом розвинулися пагони з квітками.
За результатами дослідження зробили такі висновки:
І. Цибулина є видозміненим пагоном.
ІІ. Цибулина забезпечує статеве розмноження.
Чи є поміж них правильні?
На схемі цифрою 1 позначено рецептор, цифрою 5 – робочий орган. Укажіть рядок, у якому правильно зазначено складники 2, 3, 4 рефлекторної дуги.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома