Внаслідок якої події столицю Карпатської України було
перенесено з Ужгорода до Хуста?
Яка з подій стосується перебування українських зе-
мель у складі Румунії в міжвоєнний період?
Поняття «осадництво» вживають для позначення
Доповніть твердження.
Українське національно-демократичне об’єднання
(УНДО) прагнуло
1 відродити гасло «Україна для українців» та здійсни-
ти національну революцію;
2 об’єднатися як з право-, так і з ліворадикальними
політичними силами;
3 поширити вплив на українські культурно-освітні та
господарські товариства й установи;
4 унормувати українсько-польські взаємини в Польщі;
5 використати конфлікт між Німеччиною та СРСР зад-
ля створення соборної України.
Яке з тверджень стосується діяльності УНДО?
1 Постала з ініціативи Євгена Коновальця в 1920 р.
2 Вимагала територіальної автономії у складі Польщі.
3 Обстоювала ідеологію українського інтегрального націоналізму.
4 Легальним прикриттям було об’єднання «Сельроб».
5 Мала найбільше представництво в польському сеймі.
Доповніть твердження.
Організація українських націоналістів (ОУН) боролася за
1 визволення України використовуючи терор;
2 нормалізацію стосунків з польським урядом;
3 добросусідське співіснування народів;
4 возз’єднання з радянською Україною;
5 самостійну соборну Українську державу.
Про яке явище в західноукраїнських землях ідеться в
уривках з історичних джерел?
«У Великих Хлібовичах на волосній раді командир ка-
рального загону заявив: «Уряд прислав нас до вас як караючу руку, як кулак, щоб покарати вас за те, що ви погано ставились до держави й до уряду. Як не направитесь,то за кілька днів знову вернемось на пару днів, а як і то не поможе, то прийдемо втретє на кілька тижнів…». «На
нашу думку, центр ваги справи треба пересунути...на профілактичну площину. Треба ґрунтовано перевітрити атмосферу, де родяться кандидати до УВО, треба знищити ті умови, в яких постає отой симптоматичний культ злочину, спрямований проти держави».
З історією яких українських земель пов’язана діяльність історичного діяча, зображеного на фотографії?
Укажіть особливості становища Закарпатської України в міжвоєнний період.
1 Уряд дозволяв діяльність національних навчальних закладів.
2 На відміну від інших західноукраїнських земель, адміністративно-керівні посади всіх рівнів обіймали українці.
3 Уряд розгорнув програму будівництва доріг, здійснив електрифікацію краю, провів земельну реформу.
4 Провідні національні партії в краї домагалися від уряду об’єднання з радянською Україною.
5 Уряд вкладав кошти в розвиток промисловості, що дало змогу істотно збільшити кількість великих підприємств.
Укажіть особливості соціально-економічного та політичного життя Закарпатської України в 1921–1937 рр.
1 Закарпатські українці мали свій крайовий сейм, який самостійно розв’язував питання мови, освіти, релігії.
2 Уряд стримував економічний (особливо промисловий) розвиток регіону.
3 Відбувалася спланована колонізація українських земель військовими й цивільними осадниками.
4 Можливість вільної діяльності політичних і громадських організацій, якщо вона не суперечила загальнодержавній конституції.
5 Створення концтабору в Березі Картузькій для утримання політв’язнів.
Коли Сойм Карпатської України ухвалив закон, уривок з якого наведено?
«§ 1. Карпатська Україна є незалежна Держава.
§ 2.Назва Держави є: КАРПАТСЬКА УКРАЇНА.
§ 3. Карпатська Україна є республіка з президентом, ви браним Соймом
КУ, на чолі. Державна мова Карпатської України є українська мова. Барва державного прапора Карпатської України є синя і жовта, причому барва синя є горішня, а жовта є долішня…
§ 7. Державний гімн Карпатської України є: «Ще не вмерла Україна».
Кому належить висловлювання, наведене в уривку з інтерв’ю для чеської газети?
«…Будуємо нову Карпатську Україну та її головне місто, яким правдоподібно буде Хуст. Ведемо вже переговори про побудовання біля ста помешкань для державних службовців… Побудуємо палац уряду, університет, катедралю, домівки для студентів, музей, український
народний театр. Буде це модерна дільниця з широкими вулицями. У наступному році з весни розпочнемо будувати залізничну лінію впродовж Карпатської України через Перечин, Сваляву до Хуста. Рахуємо при тому на чеський капітал і чеські технічні сили. Правда, зголошується й
чужий капітал. Будемо підпирати туристичний рух, а це нас ще більше зближить з заходом і з Чехією. Український народ є релігійний і будемо його виховувати у вірі в Бога».
Встановіть хронологічну послідовність подій.
А Заснування у Львові Українського національно-демократичного об’єд нання (УНДО).
Б Терористичний акт у Роттердамі, організований чекістами проти керівника ОУН Є.Коновальця.
В Окупація угорськими військами Карпатської України.
Г Проведення польською владою політики «пацифікації».
Які з тверджень характеризують суспільно-політичне становище в українських землях у складі Польщі в міжвоєнний період?
1 ОУН прагнула демократичним шляхом домогтися незалежності та соборності України.
2 Польський уряд гальмував розвиток народної освіти, перетворював українськомовні школи в «утраквістичні» (двомовні).
3 КПЗУ виступала ініціатором консолідації всіх національних сил.
4 Підтримка основною частиною населення центристської політичної сили – УНДО.
5 Легальність політичних партій, діяльність яких не суперечила ольському законодавству.
6 Отримання українцями широких національно-культурних прав та високих адміністративних посад в державних органах влади.
У якій країні в 1920—1930-ті рр. діяли Український вільний університет та Українська аграрна академія?
У складі якої держави українські землі називалися «східні креси»?
Яка українська партія в 1920—1930-ті рр. мала найбільше представ-
ництво в Польському Сеймі?
У 1920-ті рр. українські школи були ліквідовані на українських землях, що входили до складу:
У результаті розпаду якої держави в березні 1939 р. виникла Карпатська Україна?
Терористична діяльність ОУН проти польських урядових кіл у 1930-ті рр.
була:
Який із зазначених термінів характеризував польську політику на
західноукраїнських землях у 1930-ті рр.?
Яке визначення розкриває зміст поняття «осадництво»?
Яка подія європейської історії прискорила процес надання автономії Закарпаттю?
Масові репресії щодо українського населення Галичини, здійснені
польським урядом восени 1930 р., отримали офіційну назву:
Війська якої країни в березні 1939 р. окупували Карпатську Україну?
Які західноукраїнські землі в результаті подій 1918—1919 рр. увійшли до складу Чехословаччини?
Які західноукраїнські землі в результаті подій 1918—1919 рр. увійшли до складу Румунії?
Які західноукраїнські землі в результаті подій 1918—1919 рр. увійшли до складу Польщі?
Основою ідеології та діяльності якої партії став «інтегральний націоналізм»?
Про які українські землі йдеться в уривку з історичного джерела?
«Чехословаччина зобов’язується встановити Руську територію
на південь від Карпат у кордонах, визначених славними союзниками
і за приязними державами, як автономну одиницю…»
Яка подія спонукала до прийняття документа, уривок з якого наведено?
«1. Карпатська Україна є незалежна Держава.
2. Назва Держави є: Карпатська Україна.
3. Карпатська Україна є республіка на чолі з президентом, ви-
браним Сеймом Карпатської України.
4. Державною мовою Карпатської України є українська мова.
5. Барвами державного прапора Карпатської України є синя
і жовта...»
Уряд якої країни упродовж 1920—1930-х рр. вживав заходи, про які
йдеться в уривку з історичного джерела?
«На Волині та Поліссі протягом п’яти років осаджено понад
8 тисяч родин військових. Дано їм, за розпорядженням уряду, найкращі
землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало».
Коли було створено українську політичну організацію, програмові за-
сади якої наведено: «У часи вольної боротьби лише національна дик-
татура, створена в ході національної революції, може забезпечити вну-
трішню силу Української Нації та найбільшу її відпорність назовні»?
Герб якого державного утворення зображено на рисунку?
До складу яких держав входили західноукраїнські землі в 1921—
1938 рр.?
1 Угорщина
2 Румунія
3 Польща
4 Чехо-Словаччина
5 Австро-Угорщина
6 Болгарія
7 УРСР
Які з наведених міжнародних мирних договорів 1919—1923 рр. ви-
значали подальшу долю українських земель?
1 Версальський договір
2 Сен-Жерменський договір
3 Нейїський договір
4 Тріанонський договір
5 Севрський договір
6 Ризький договір
7 Лозаннський договір
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома