Що було характерним для суспільно-політичного життя Галицького князівства в 12 ст.?
Коли відбувся похід монголів на Русь, позначений стрілками на карті?
У якому уривку йдеться про князя Данила Романовича?
Чим визначалося золотоординське панування на українських землях?
1 Відсутністю зобов’язання князів виставляти дружини в розпорядження хана.
2 Отриманням руськими князями ярлика на право володіння землями.
3 Сплатою данини ординцям, яка супроводжувалася переписом населення.
4 Контролі баскаками князівської влади в Галицько-Волинській державі.
5 Управлінням князівствами ханами з правлячої монгольської династії.
Про яку історичну подію йдеться в уривку з літопису?
«...Данило поранений був у груди. Але через молодість і одвагу, він не чув ран, що були на тілі його... Був бо він сміливий і хоробрий, «од голови й до ніг його не було на нім вади»... Кріпко вони билися, але інші полки татарські зітнулися з ними, і за гріхи наші руські полки було переможено...»
Про кого із князів йдеться у твердженні:
"Намагаючись протистояти зазіханням Польщі й Угорщини, підтримував союзні відносини з Тевтонським орденом і Литвою. Оточив себе іноземцями-католиками, беззастережно підтримував католицьке духівництво"
Установіть хронологічну послідовність подій з життя Данила Романовича, про які йдеться в уривках з джерел.
А «О, лихіша лиха честь татарськая! Данило Романович, що був князем великим, володів із братом своїм Руською землею, Києвом, і Володимиром, і Галичем, i іншими краями, нині сидить на колінах і холопом себе називає!».
Б «Мстислав Мстиславич тим часом повелів Данилові попереду перейти з полками ріку Калку і іншим полкам піти з ним, а сам після нього перейшов... І сталася побіда над усіма князями руськими, якої ото не бувало ніколи».
В «У той же час прислав папа послів достойних, що принесли Данилові вінець, і скіпетр, і корону, які означають королівський сан, кажучи: “Сину! Прийми од нас вінець королівства»… Опізо, посол папський, прийшов, несучи вінець і обіцяючи: “Ти матимеш поміч од папи».
Г «Тоді ж приїхала Анна, велика княгиня Романова, побачити сина свого рідного Данила. Тоді ж бояри володимирські й галицькі, і воєводи угорські посадили князя Данила на столі отця його, великого князя Романа».
Встановіть хронологічну послідовність подій.
А Монгольська навала на руські землі.
Б Утворення Галицько-Волинської держави.
В Похід новгород-сіверського князя Ігоря проти половців, оспіваний у поемі «Слово о полку Ігоревім».
Г Правління Юрія І Львовича
Які твердження стосуються князя Данила Романовича?
1 Очолював оборону Києва під час облоги міста монгольськими ордами.
2 Здійснив поїздку до столиці Золотої Орди, де зустрівся з ханом Батиєм.
3 Отримав від Орди ярлик «на Київ і всю Руську землю», проте в Києві не оселився.
4 Збудував нові міста – Львів та Холм.
5 Приєднав Люблінську землю, частину Закарпаття, переніс свою столицю до Львова.
6 Коронувався як король Русі вінцем, надісланим папою римським.
У якому році Галицьке та Волинське князівства були об’єднані в єдину державу?
Яке місто було захоплене і розорене монголами в 1240 р.?
Якому князеві літописець приписує вислови: «Не личить держати нашу батьківщину крижевникам (хрестоносцям)», «Не дам півотчини своєї, але поїду до Батия сам»?
Галицько-Волинську державу частина істориків вважає правонаступницею Київської Русі тому, що...
Про яку битву йдеться в уривку з джерела?
«Була рада всіх князів у місті Києві, і вирішили на раді так:
“Краще нам зустріти їх на чужій землі, ніж на своїй”. На раді були Мстислав Романович київський, Мстислав ковельський і чернігівський і Мстислав Мстиславич галицький — вони були старійшими князями Руської землі».
Про якого галицького князя йдеться в уривку з джерела: «Земля ж його була повна в усьому достатку, процвітала і множилась в людях, тому що вчені умільці й ремісники з усіх країн до нього приходили і городи населяли, котрими збагачувалася земля Галицька в усьому. По Дунаю він городи укріпив, купцями населив; тим, які торгували через море в Греках і ремесла налагоджували, він зі своїх маєтностей допомагав»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома