Політична організація емігрантів із Наддніпрянщини, створена у Львові на початку Першої світової війни, що проголосила метою побудову самостійної соборної Української держави мала назву
Який підрозділ здійснював оборону в роки Першої світової війни:
« …здавалося, гора рухається, дихає пеклом. Так минала година за годиною. Це був третій день московитського наступу на Маківку. Змагалися дві сили. Одна сказала: візьму будь якою ціною, а друга відповіла: ні за яку ціну не віддам…»
Укажіть за уривком, за допомогою якої сили планувалося «досягти більшого впливу в австрійському уряді».
«Ця сила мала бути не тільки виявом лояльності галицьких українців Австрійській монархії, але й інструментом українського політичного представництва, зокрема після закінчення війни при новому розподілі Європи. Галицькі українці планували за допомогою цієї сили досягти більшого впливу в австрійському уряді, подібно як це робив один із творців об’єднання Італії граф Кавур, прем’єр короліства П’ємонту…»
Суть планів воюючих сторін у Першій світовій війні щодо України полягала у
«Ідучі війною на австро-угорську монархію, Росія грозить загином також українському національному життю, яке знайшло охорону у конституційному устрої австрійської держави. Побіда Росії мала би принести українському народові австро-угорської монархії те саме ярмо, в якім стогне 30 міліонів українського народу в Російській імперії..»
Яка українська політична організація виступила з таким зверненням до українського народу на початку Першої світової війни?
Яка подія в історії Першої світової війни на території українських земель мала назву «Європейський скандал»?
Створення легіону Українських січових стрільців
Які українські землі під час Першої світової війни в 1914 р. було окуповано російськими військами?
На картосхемі стрілками позначено
Результат якої події Першої світової війни дав змогу правлячим колам Росії реалізувати стратегію «…злиття землі Ярослава Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному та національному відношеннях…»?
В уривку з історичного джерела «Москвофіли-інтелігенти на кожному кроці показували радість з приводу вступу до Львова російських військ та намагалися їм допомогти» відображено події в Східній Галичині в
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«…ми, українці, з початку війни зайняли нейтральну позицію й не виступали ні за, ні проти війни, а тепер постановили виступити рішуче проти війни, бо вона тільки нищить наш край, як уже знищила Галичину та частину Волині, і не принесе нічого корисного.
Володимир Леонтович та Андрій В’язлов висловилися проти такої рішучої заяви, бо вона йде всупереч з думками російської інтелігенції, що нас і так обвинувачує вже не тільки [російський] уряд, але й [російське суспільство] у сепаратизмі…».
Еволюцію поглядів якої організації відображено в ньому?
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини...
[...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
Загальна українська рада оприлюднила цитоване звернення у
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини...
[...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
Появу звернення зумовлено
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
«Відозва Загальної української ради.
За всяку ціну завзялася російська імперія загарбати українські землі Австро-Угорщини...
[...]
Уже другий раз у часи цієї війни насувається на українські землі Австро-Угорщини російський наступ. Другий раз українське населення Галичини, Буковини й північно-східної Угорщини попадає в огонь національного й релігійного переслідування з боку Росії.
Під час першого наступу Росія з найбільшою брутальністю прагнула до повного знищення українського життя...
І тепер в часи другого наступу всі ті вчинки повторюються!»
У роки Першої світової війни Загальна українська рада
Установіть відповідність :
1. 1914 р. А) Узяття російськими війська фортеці Перемишль
2. 1915 р. Б) Брусиловський прорив
3. 1916 р. В) Укладення Брестського миру
4. 1917 р. Г) Створення легіону УСС
Д) Останній наступ росіян у Галичині
Установіть відповідність між подіями і наслідками Першої світової війни:
1. Початок Першої світової війни А) Остаточна втрата російськими військами Тернополя і Чернівців
2. «Галицька битва» Б) Формування легіону УСС
3. Брусиловський прорив В)Приєднання Румунії до Антанти, створення Румунського фронту
4. Революція в Росії Г) Окупація російськими військами Східної Галичини, Північної Буковини, вихід до Карпатських перевалів
Д) Створення українських політичних партій в Галичині
Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактом його біографії.
1. Г. Бобринський А один з організаторів Союзу визволення України
2. Є. Чикаленко Б фундатор Української народної партії (УНП)
3. М. Міхновський В засновник київських газет «Громадська думка» і «Рада»
4 . К. Левицький Г Галицько-Буковинський генерал-губернатор у 1914–1915 рр.
Д голова Головної української ради
Встановіть відповідність:
1 ) Бій УСС за гору Маківка А) 1918 р
2) Битва УСС на горі Лисоні поблизу Бережан (Тернопільщина) Б)1915 р
3) Бій УСС на Ужоцькому перевалі в Карпатах В)1914 р
4) Бій УСС біля села Конюхи Г) 1916 р.
Д) 1917 р.
Встановіть відповідність
1. Голова Головної Української Ради А) Є. Петрушевич
2. Ідеолог інтегрального націоналізму Б) Шептицький
3. Митрополит УГКЦ В) Донцов
4. Перший президент ЗУНР Г) Левицький
Д) Міхновський
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома