Який уривок з історичного джерела стосується подій, відображених на картосхемі?
«Ці половці розсипалися по землі; дай, княже, зброю та коні, і ми битимемося з ними...» - з такою вимогою кияни звернулися до князя Ізяслава, скликавши
Про будівництво якого із зображених на фото храмів ідеться в уривку з історичного джерела: «Заснована ж була ця божественна церква Богородична в літо 1073. У дні благовірного князя Святослава, сина Ярославового, який своїми руками став рів копати, почали будувати церкву цю…»?
Кого з князів після утвердження в Києві було вигнано під час повстання киян, спричинено поразкою Ярославичів від половців на р. Альта?
Доповніть твердження.
Із Любецьким з`їздом князів, ініційованим Святополком Ізяславовичем і Володимиром Мономахом, пов`язують...
1. канонізацію братів Ярослава Мудрого - Бориса та Гліба
2. початок боротьби за київський стіл між Ярославичами
3. схвалення принципу спадкового володіння уділами за різними гілками Рюриковичів
4. схвалення "Правди Ярославичів" - доповнення до "Руської правди"
5. проголошення єднання князів перед загрозою половецьких народів
Яку мету переслідував великий київський князь Ярослав Мудрий, заповідаючи своїм синам:
«Осе я одходжу зі світу сього. А ви… майте межи собою любов, бо ви є брати… Тепер же поручаю я, — замість себе, — стіл свій, Київ, найстаршому синові Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду — Переяславль, а Ігорю — Володимир, а В’ячеславу — Смоленськ…»?
Який князь відіграв провідну роль в організації походів, напрямки яких позначено на карті?
У якому році створено цитований нижче твір?
«...І сказав йому буй-тур Всеволод: «Один брат, один світ світлий — ти, Ігорю! Обидва ми Святославичі!» ...«Хочу-бо, — сказав Ігор, — списа переломити кінець поля половецького; з вами, русичі, хочу голову свою положити або напитися шоломом з Дону!..»
Оберіть з перелічених фактів, лише ті, які стосуються Володимира Мономаха
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома