1. Кому з історичних діячів належать такі факти біографії?
«Представник козацького роду, президент Петербурзької Академії наук. Останній гетьман України, прагнув повернути втрачені права й вольності. Склав гетьманські повноваження після скасування Катериною ІІ гетьманства».
Яке положення характеризує діяльність гетьмана К. Розумовського?
З якої події почалася ліквідація царським урядом автономного устрою Гетьманщини?
Коли російська імператриця Катерина ІІ видала указ, витяг із якого наведено?
«Після всемілостивішого від нас звільнення графа Розумовського… з чину гетьманського наказуємо нашому Сенатові для належного управління в Малій Росії створити там Малоросійську колегію, в якій бути головним нашому генералу графу Рум’янцеву…».
Якої події суспільно-політичного життя Лівобережної України стосується інструкція імператриці Катерини ІІ, уривок з якої наведено?
«…В однаковій мірі вам слід прагнути розібратися в заплутаному і перемішаному там військовому та цивільному правлінні. Тут… знайдете ви незліченні непорядки, які випливають із застарілої загальної невпорядкованості і від зухвальства начальників, які віддають перевагу своїй власній користі перед користю народу і перед прямим служінням вітчизні».
Як називали учасників національно-визвольної боротьби українського народу проти польського гніту у Правобережній Україні?
Якою цифрою позначено на карті українські землі, що увійшли до складу Російської імперії внаслідок поділів Речі Посполитої?
Хто очолив гайдамацький рух на Київщині, Брацлавщині, Поділлі та Волині, відомий під назвою «Коліївщина»?
У якому році відбулися історичні події, покладені в основу твору Т. Шевченка, уривок з якого наведено?
«Як та хмара, гайдамаки Умань обступили
Опівночі; до схід сонця Умань затопили;
Затопили, закричали: «Карай ляха знову!»
…Гвалт і галас. На базарі, як посеред моря
Кровавого, стоїть Гонта з Максимом завзятим.
Кричать удвох: «Добре, діти! Отак їх, проклятих!»
. Хто очолив опришківський рух у Галичині, Північній Буковині, Закарпатті?
Як називалося велике господарство, в якому козаки займалися землеробством, скотарством, промислами, ремеслами?
Кому з історичних діячів належать такі факти біографії?
«Представник козацько-старшинського роду, талановитий полководець, дипломат. Останній кошовий отаман Запорізької Січі, засланий за наказом Катерини ІІ у Соловецький монастир, де провів 25 років».
На які адміністративно-територіальні та військові одиниці поділялася Запорізька Січ?
Коли російська імператриця Катерина ІІ видала указ, витяг із якого наведено?
«Ми вважаємо… своїм обов’язком перед Богом, перед нашою імперією… зруйнувати Запорозьку Січ і ім’я козаків, запозичене від неї. Внаслідок цього… генерал-поручиком Текелієм із довіреними йому нашими військами зайняти Запорозьку Січ…».
Як називалася остання із Запорозьких Січей, що існувала 1734—1775 рр. на українських землях?
У чому виявився наступ царизму на українську мову та культуру на початку ХVІІІ ст.?
Автором якого твору є український письменник І. Котляревський?
Яке положення характеризує Г. Сковороду?
23. Здобутки якого європейського стилю втілено в зображеній архітектурній пам’ятці другої половині XVIII ст.?
Хто з діячів української культури другої половини XVIII ст. були композиторами?
Установіть послідовність подій, пов’язаних з ліквідацією автономного устрою Гетьманщини у другій половині XVIII ст.
А скасування полково-сотенного устрою на Лівобережжі
Б остаточна ліквідація гетьманського правління в Україні
В ліквідація полково-сотенного устрою на Слобожанщині
Г закріпачення селян Лівобережної й Слобідської України
Установіть послідовність подій, пов’язаних з національно-визвольним рухом у Правобережній і Західній Україні в у другій половині XVIII ст.
А утворення польською шляхтою Барської конфедерації
Б розгортання опришківського руху на чолі з О. Довбушем
В приєднання Російською імперією Правобережної України
Г початок Коліївщини на чолі з М. Залізняком та І. Гонтою
Укажіть спільні риси гайдамацького та опришківського рухів в Україні в другій половині XVIII ст.
Укажіть стилі й напрями, які існували в українській культурі в другій половині XVIII ст.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома