Зупинка кровотечі. Транспортування поранених.

Додано: 4 травня 2021
Предмет: Захист України, 11 клас
Тест виконано: 96 разів
8 запитань
Запитання 1

Визначте ланцюжок пошкоджень, які виникають у сучасних збройних протистояннях  і обмежують  час надання домедичної допомоги на полі бою до 2 хвилин:

варіанти відповідей

при кровотечі з магістральних судин кінцівок (стегнова, плечова), при кровотечі із судин шиї (сонна артерія, яремна вена)

при проникаючому пораненні грудної клітки , при раптовій зупинці серця внаслідок ударної хвилі, закритої травми грудної клітки, сильного стресу;

при зовнішній артеріальній кровотечі з ран передпліччя, гомілки чи тулуба, при кровотечі із судин голови пораненого.

Запитання 2

Людину з великою крововтратою переміщують таким чином

варіанти відповідей

ноги вище голови

ноги нижче голови

при підйомі – вперед головою

при спуску – вперед головою

Запитання 3

Для масивної кровотечі властива наявність ознак, зазначених нижче:

варіанти відповідей

пульсуючий характер і постійне витікання крові з рани

калюжа крові, що швидко збільшується, на поверхні, де лежить постраждалий

інтенсивне просякання кров’ю одягу або пов’язки в ділянці рани

наявність помірної кровотечі в пораненого

частковий або повний відрив кінцівки (ампутацію)

Запитання 4

1.     Складіть алгоритм накладання турнікета однією рукою на верхню кінцівку.

A.   Надягніть на кінцівку підігнану під її товщину петлю стрічки-липучки турнікета або щільно обгорніть стрічку-липучку навколо кінцівки й просуньте через пряжку.

B.    Розмістіть турнікет у верхній третині плеча.

C.   Закрутіть стержень (переважно тричі), поки кровотеча не зупиниться. Перевірте відсутність пульсу нижче поранення.

D.    Закріпіть закрутку в кліпсі (ріжках-фіксаторах).

E.     Закріпіть стрічку для написання часу і вільним кінцем стрічки обгорніть її залишок навколо кінцівки через кліпсу та поверх стержня.

F.     Запишіть час, коли було накладено турнікет.

G.   Затягніть вільний кінець стрічки-липучки так, щоб не можна було провести кінчики трьох пальців між паском і пораненою кінцівкою.

H.   Перевірте кровотечу та пульс.

I.      Запобігти травмуванню м’яких тканин.

варіанти відповідей

H I  E  B  C  A

 A  B  C  D  E  F 

A  B  D  E  G  F I  H

Запитання 5

Складіть алгоритм накладання турнікета двома руками на нижню кінцівку.

A.   Одягніть турнікет навколо пораненої кінцівки, протягніть край стрічки через внутрішній отвір пряжки і міцно затягніть.

B.    Протягніть край стрічки через зовнішній отвір пряжки і міцно затягніть

C.   Зафіксуйте стрічку навколо кінцівки до кліпси за допомогою двосторонньої липучки.

D.   Закручуйте стержень до зупинки артеріальної кровотечі й зникнення периферичного пульсу.

E.    Зафіксуйте його в кліпсі. Якщо кровотеча не зупинилась, накладіть другий турнікет біля першого.

F.    Перевірте кровотечу та пульс.

G.   Напишіть час накладання турнікета на білій липучці.

H.   Підготуйте пораненого до транспортування.

I.      Розташовуйте турнікет (джгут) над коліном, безпосередньо над кобурою або заповненою кишенею.

J.     Щоб уникнути розкручування, турнікет фіксують до кінцівки бинтом

варіанти відповідей

A   B   C  D  E  F  G 

H  A  B  C  D  I   J  G

A  D  E  F  I  J  G  H

Запитання 6

Винесення пораненого із зони обстрілу (із зони «під вогнем», червоної зони) представниками штатних і позаштатних посад медичної служби підрозділів передбачає:

варіанти відповідей

відтягування пораненого із зони обстрілу

винесення пораненого із зони обстрілу

евакуювання

відповзання

Запитання 7

Відтягування пораненого бойовим медиком взводу (стрільцем-санітаром) передбачає таки способи:

варіанти відповідей

на собі в положенні на боці , на спині

спосіб Гауса


із застосуванням елементів спорядження обмундирування

за підпахвові ділянки

за передпліччя 

за ноги або руки

Запитання 8

Винесення пораненого на руках із зони обстрілу двома санітарами передбачає:

варіанти відповідей

спосіб Гауса

за плечі  та ноги («один за одним»)

на «замку» із 3-х, 4-х рук

на руках перед собою

на м’яких ношах 

на плащі-наметі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест