Презентація до уроку біології в 7му класі за темою "Кишковопорожнинні, особливості їхньої будови та способу життя. Різноманітність кишковопорожнинних, їх роль у природі та значення в житті людини."
Біологія 7 клас. Урок 5-6. Тип Кишковопорожнинні, особливості їхньої будови та способу життя. Різноманітність кишковопорожнинних, їх роль у природі та значення в житті людини. Вчитель Пустоварова Юлія Юріївнаemail: yuliiapustovarova@gmail.com
Номер слайду 2
СИСТЕМАТИКАКлас Гідроїдні медузи. Клас Сцифоїдні медузи. Клас Коралові Поліпи. Тип Кишковопорожнинні
Номер слайду 3
Аурелія або вухата медуза. Коренерот. КЛАС СЦИФОЇДНІ МЕДУЗИ
Номер слайду 4
Аурелія
Номер слайду 5
Коренерот
Номер слайду 6
Ціанея або полярна медуза. КЛАС СЦИФОЇДНІ МЕДУЗИ
Номер слайду 7
Цианея
Номер слайду 8
Медуза-хрестовичок. КЛАС ГІДРОЇДНІ МЕДУЗИ
Номер слайду 9
Фізалія - португальський кораблик КЛАС ГІДРОЇДНІ МЕДУЗИ
Номер слайду 10
Сифонофора Сифонофори фізалія
Номер слайду 11
Основні ознаки медуз. Вони ведуть рухливий спосіб життя, пересуваються реактивним способом, за рахунок скорочення мускульних волоконець. За способом живлення – хижаки, живляться планктоном та завислою органікою . Входять до ланцюгів живлення які розпочинаються у водоймах. Медуза Ціанея є симбіонтом.
Номер слайду 12
КЛАС КОРАЛОВІ ПОЛІПИВеликий Бар'єрний риф
Номер слайду 13
КЛАС КОРАЛОВІ ПОЛІПИАктинія кінська
Номер слайду 14
Колонія актиній
Номер слайду 15
Коралові поліпи
Номер слайду 16
Актинія
Номер слайду 17
Мадрепоровий корал Мозковик
Номер слайду 18
Характерні ознаки коралів: Мають скелет із вапна. Живуть колоніямиЄ місцем існування риб, безхребетних
Номер слайду 19
Червоні корали
Номер слайду 20
Чорні корали
Номер слайду 21
Бліц – опитування1. Яка симетрія тіла характерна для кишковопорожнинних?2. З кількох шарів складається тіло кишковопорожнинних? 3. Як називається речовина, що міститься між цими шарами?4. Яку будову має жалка клітина?5. Яка роль проміжних клітин?6. Якого типу нервова система у кишковопорожнинних7. Типи травлення у кишковопорожнинних.8. Як розмножується гідра?9. Який рух у гідри?10. Де живе гідра? Який спосіб життя вона веде?
Номер слайду 22
Значення кишковопорожнинних у природі досить велике. Кишковопорожнинні є об’єктами промислу. У їжу використовують медуз у засоленому вигляді. їхній промисел має місцеве значення, в основному в Японії й Китаї. Кишковопорожнинні мають велике значення в природі. Багато риб харчуються кораловими поліпами і ховаються серед вапняних гіллястих «лісів», побудованих цими тваринами. Морські черепахи і деякі риби харчуються медузами.
Номер слайду 23
Кишковопорожнинні здавна відомі людині. Ще давньогрецький учений. Аристотель писав про деяких представників цього типу. Він, як згодом ібагато інших вчених, вважав їх чимось середнім між тваринами тарослинами
Номер слайду 24
Кишковопорожнинні - найдавніші з багатоклітинних тварин. За час тривалої історії розвитку цього типу його представники зуміли дуже добре пристосуватися до найрізноманітніших умов проживання. Вони заселили буквально весь океан від його поверхні до глибин, їх можна виявити і в полярних областях і в тропіках.
Номер слайду 25
Кишковопорожнинні – багатоклітинні тварини, у яких закладається два шари клітин, розмежованих мезоглеєю. Внаслідок диференціації клітин у них формуються примітивні тканини. Характерною є наявність кишкової порожнини. Завдяки нервовій системі вони здатні реагувати на подразнення зовнішнього середовища у вигляді рефлексів.
Номер слайду 26
Біологічне значення кишковопорожнинних велике в ланцюгах харчування у Світовому океані. Особливо велике значення вони мають в поглинанні органіки і очищенні морської води. Велика роль коралових поліпів у кругообігу кальцію в біосфері та освіті осадових порід. Медузи чуйно вловлюють звукові коливання, що виникають при терті води об повітря, і задовго до наближення шторму відпливають від берега. На підставі цієї властивості вчені біоніки створили прилад «Вухо медузи», що дозволяє визначити наближення шторму приблизно за 15 годин до його настання.
Номер слайду 27
Самі кишковопорожнинні, будучи хижаками, впливають на морські співтовариства тварин, поїдаючи планктонні організми, а великі актинії й медузи - також і дрібних риб. Деякі плаваючі медузи, корали жалкими клітинами можуть завдати сильні опіки рибалкам, нирцям і плавцям. Коралові рифи в деяких місцях перешкоджають судноплавству. Кишковопорожнинні потерпають від забруднення світового океану. Коралові рифи відіграють важливу роль в екосистемі океанів, але за останні 40 років кількість рифоутворюючих коралів у світі скоротилася наполовину.
Номер слайду 28
Закріплення. Установіть відповідність між таксономічними категоріями та наведеними назвами для зображеного організму. A) Тип; 1. Гідроїдні;Б) клас; 2. Медуза;B) рід; 3. Медуза коренерот;Г) вид. 4. Кишковопорожнинні; 5. Гідра; 6. Сцифоїдні; 7. Гідра сіра. I варіант II варіант
Номер слайду 29
Домашнє завдання. Прочитати та переказати параграф 5. Вивчити визначення. Дати відповідь на питання 2, 4 стор. 20. Підготувати міні проєкт « Як утворюються коралові острови?»