14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Тренінг "Профілактика насилля у сім'ї"

Про матеріал
Усі ми живемо в світі який важко назвати досконалим. Сьогодні відомі випадки, коли люди потерпають від несправедливості, жорстокості, різноманітних домагань, рабства, психологічного тиску. Хто з нас замислювався над питанням, чому існує насильство. Мета тренінгу: Чітко визначити яке буває насилля (фізичне, психологічне). Що можна зробити, щоб зменшити насилля.
Перегляд файлу

ТРЕНІНГ НА ТЕМУ: «ПРОФІЛАКТИКА НАСИЛЛЯ У СІМ‘Ї»

Усі ми живемо в світі який важко назвати досконалим. Сьогодні відомі випадки, коли люди потерпають від несправедливості, жорстокості, різноманітних домагань, рабства, психологічного тиску. Хто з нас замислювався над питанням, чому існує насильство. Можливо, тому, що людина прагне показати свою перевагу над іншою людиною. За данними Міністерства внутрішніх справ України, 23% тяжких насильницьких злочинів відбувається саме в родинах. Сьогодні є низка нормативно – правових актів, які регламентують права людини та захищають її від насильства. Це Конституція України, Закон України Про попередження насильства в сім‘ї, Конституція про права дитини, Кодекс України про адміністративні правопорушення, Кримінальний кодекс України.

Мета тренінгу: Чітко визначити яке буває насилля (фізичне, психологічне). Що можна зробити, щоб зменшити насилля.

Зміст тренінгу: Привітання – вправи 1,2,3.

Основна частина – вправи 4,5,6,7.

Заключна частина – вправи 8,9,10.

 Обладнення: аркуші паперу, маркери, м‘ячик, візитні картки (бейжики).

Час виконання :

1. Привітання. "Цікаве їм 'я ". Мета - сприяти знайомству за допомогою розповіді про своє ім'яПроцедура: учасники розміщуються на стільцях по колу. Ця вправа розвиває креативність, сприяє самоусвідомленню і підвищенню самооцінки. Запишіть свої імена у стовпчик і навпроти кожної літери — слово, яке починається з неї і характеризує вас з кращого боку. Наприклад, ВІКТОР:

В — вольовий
І – ініціативний 
К — красномовний
Т – терплячий

О — оригінальний

Р— рішучий.

По черзі зачитайте написане. 

Після цього учасникам пропонується презентувати себе. Після презентації тренер з учасниками обговорює те, що вони відчували під час презентації. Час виконання 10 – 15 хвилин.

 2.Правила. Тренер обговорює з учасниками тренінгу правила поведінки під час тренінгу. В обговоренні правил усі приймають участь, узгодженні правила записують на аркуші паперу, і вішають їх так, щоб усі бачили: - довірливе спілкування - щирість спілкування - конфеденціальність усього, що відбувається в групі - спілкуванну з усіма членами групи - активна участь у тренінгу - повата до того хто говорить. Час виконання 10 – 15 хвилин.

3. Очікування. Кожен учасник тренінгу по черзі висловлює своє очікування від тренінгу. Для вправ використовується мячик який передається по колу. Час виконання 5 – 10 хвилин. Основна частина.

4. Вправа «Мозковий штурм».

Учасникам тренінгу пропонується протягом 2 хвилин індивідуально написати продовження речення: « Насилля – це…..» Потім кожен учасник тренінгу читає свої записи у слух. Після вправи іде обговорення почуттів учасників. Час виконання 5 – 10 хвилин.

5. Вправа «Інформаційне повідомлення». Учасникам тренінгу пропонується поділитися на дві групи і протягом 5 хвилин згадати і розповісти своєму товаришу при яких обставинах ви спостерігали насилляю. Післу цього кожному учаснику дається змога розказати те, що спостерігав ваш товариш. Після вправи іде обговорення почуттів учасників. Час виконання 15 – 20 хвилин.

 6. Вправа «Спалах». Учасникам тренінгу пропонується записати такі слова – радість, смуток, щастя, туга, задоволення. За 2 хвилини учасники тренінгу повинні згадати при яких обставинах ці психологічні признаки відбуваються у вашому житті. Після вправи іде обговорення почуттів учасників. Час виконання 10 – 15хвилин.

7. Вправа «Малюнок». Учасникам тренінгу пропонується поділитися на 2 групи. 1група малює насильника, а 2 група малює жертву насильника. Потім іде презентація малюнків. Після вправи іде обговорення почуттів учасників. Час виконання 15 – 20 хвилин.

Заключна частина. 8. Вправа «Що зробити щоб зменшити насилля». Учасники тренінгу діляться на три групи, після цьго вони витугують листочки де написано – діти, батьки, педагоги. Дається завдання помислити над тим, щозробити щоб зменшити насилля з боку батьків, дітей, педагогів. Потім кожна група висловлюється. Після вправи іде обговорення почуттів учасників. Час виконання 15 – 20 хвилин.

 9. Вправа «Незакінчене речення» Учасникам тренінгу пропонується подарувати подарунок (по колу) у вигляді продовження речення : « Ім‘я…Я бажаю тобі…» Після цього іде обговорення почутів учасників. Час виконання 5 – 10 хвилин.

10. Вправа «Думка». Кожному з учасників пропонується висловити свої враження від тренінгу, їм пропонується закінчити такі речення

1. Що мені сьогодні сподобалося…?

2. Хто з учасників тренінгу тобі найбільш допоміг…?

3. Що тобі не сподобалося…?

4. Твої зауваження тренеру… Час виконання 10 – 15 хвилин

Насильство не повинно траплятися ні з ким . Це грубе порушення прав людини. НЕМОВЧІТЬ ...