Тема: «Шануй себе та інших»
Мета:Ознайомити учнів з поняттям «повага» і «самоповага»; вчити правильно обирати цілі і складати план;
розвивати практичні навички постановки і досягнення мети.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні:
*пояснюють, що означають поняття «повага» та «самоповага»;
* наводять справи, гідні поваги;
* називають приклади короткострокових і довгострокових цілей;
* демонструють уміння ставити короткострокові і довгострокові
цілі і розробляти план досягнення мети.
Обладнання і матеріали
*класна дошка і кольорова крейда.
*комп’ютер, телевізор.
Що підготувати заздалегідь?
*роздрукувати роздаткові матеріали для учнів до теми.
*перевірити мультимедійну презентацію та відео.
Орієнтовний план уроку
Стартові завдання 7 хв
Перегляд та обговорення відео 5хв
Робота в групах 8хв
Робота над оповіданням 5хв
Мозковий штурм 3хв
Робота в парах 5хв
Руханка 3хв
Підсумкові завдання 2хв
Усього тривалість 40хв
Хід тренінгу:
Стартові завдання (актуалізація нової теми, створення позитивної психологічної атмосфери)
Підсумок.
«Повага- це приязне, шанобливе ставлення до іншої людини, визнання її унікальності, особистих чеснот і заслуг».
Запитання для обговорення:
-Кого ми можемо поважати?(Інших людей, батьків, вчителів, наших друзів, однокласників,дорослих, людей похилого віку, самих себе)
-А чи можемо ми поважати самих себе?(так)
- За що ми можемо поважати себе? (за те, що дбаємо не лише про себе, а й про інших; за наполегливу працю, добрі вчинки, особисті досягнення)
Підсумок.
Самоповага – це повага до самого себе. Самоповага виникає тоді, коли ти робиш добрі справи, дбаєш не лише про себе, а й про інших.
Перегляд та обговорення відео
(демонстрація справ , гідних поваги)
Запитання для обговорення.
-Що робив юнак, кому він допомагав?(переставив вазони, допоміг продав чині переставити візок, нагодував собаку, дав гроші дівчинці, поступився місцем в автобусі, приніс бабусі банани)
-Чи усі підтримували юнака?(Дехто вирішив, що він марнує їжу на собаку і гроші на жебраків)
-Як змінився світ навколо нього? (Квітка зацвіла, дівчинка пішла до школи, у нього з’явився вірний друг- собака, дівчина в автобусі усміхнулася йому, бабуся обійняла його)
Робота в групах (Вчити висловлювати повагу до інших людей та до самого себе)
Група № 1: членам своєї родини (прибирати за собою, дбати про молодших братиків і сестричок. Дарувати рідним подарунки. Вітати родичів зі святами, не забувати дякувати, питати дозволу, виконувати прохання, дослухатися до порад)
Група №2: однокласникам і вчителям у школі (ввічливо розмовляти з учителями, дотримуватися шкільних правил, доброзичлива спілкуватися з однокласниками, не обзиватися, не ображати інших дітей, допомагати тим , хто цього потребує)
Група № 3: своїм друзям (вітати друзів із днем народження, ділитися іграшками, допомагати у навчанні, радіти успіхам, залучати до своїх справ, захищати, втішати, пробачати помилки0
Група № 4: самому собі (добре говорити про себе, вважати себе хорошою людиною, дбати про себе, правильно харчуватися, активно рухатися, розвивати свої здібності, пробачати помилки)
Запитання для обговорення.
Підсумок. Навчитися висловлювати повагу можна, якщо ставитися до інших людей так, як ви хочете , щоб ставилися до вас.
Читання і обговорення оповідання.
(вчити робити добрі справи)
Декілька учнів по черзі читають оповідання Василя Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на землі?»
Запитання для обговорення:
Підсумок. «Щоб тебе завжди пам’ятали і згадували про тебе з любов’ю, треба робити якомога більше добрих справ”
Руханка «Ти, молодець!» (надати можливість відпочити і продемонструвати одну зі своїх цілей)
-Ми звами дуже багато говорили про повагу і самоповагу. А ви б хотіли, щоб вас поважали? А який вчинок ви хотіли б зробити, щоб вас поважали?
Діти стають в коло. Охочі по черзі продовжують фразу «Я завжди дотримую свого слова…»
Всі інші , піднявши великий палець вгору промовляють «Ти молодець!»
Підсумкові завдання (закріпити отримані знання )
Підсумки:
-Що таке повага?
(повага – це приязне, шанобливе ставлення до іншої людини, визнання її унікальності, особистих чеснот і заслуг)
- Як треба ставитися до інших людей, щоб висловити повагу? (так як ви хочете, щоб вони ставилися до вас)
Вчитель.
Вправа «Хай щастить»
Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють такі слова «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить!»
Завершуємо заняття аплодисментами.