Тренінг в 4 класі
«Сила звички»
Л. О. Онищенко, спеціаліст вищої категорії , середня загальноосвітня школа № 13, м. Новомосковська , Дніпропетровської області .
Мета: Формувати в учнів ключові компетентності:
вміння вчитися: навчити школярів організовувати своє робоче місце;
орієнтуватися у часі та берегти його;
загальнокультурну: вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо).
інформаційно-комунікативну: користуватися різноманітною довідковою літературою.
соціальну: уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язу вати конфлікти, досягати компромісів
здоров’язбережувальну: удосконалювати духовну складову здоров’я.
Формування освітніх компетентностей:
формувати в учнів уявлення про згубний вплив на дитячий організм шкідливих звичок; дати дітям змогу зрозуміти, що звички
можуть допомагати а також стати на перешкоді у досягненні життєвих цілей.
Розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та ухвалювати рішення відповідно до ситуації.
Виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння вживання алкоголю та наркотиків. Сприяти здоровому способу життя.
Обладнання: конверт із переліком корисних та шкідливих звичок,
таблиця «Океан здоров’я»; папір, олівці, фломастери; повітряні куль
ки, «цеглинки» для фортеці; нитки, паперові кружечки для «смайликів», різнокольорові папірці.
Тривалість: 20 хвилин.
Хід тренінгу
І Знайомство. Вибрати за кольором папірець, написати на ньому ім’я.
Продовжити фразу :« Мені найбільше подобається … Отакий я моло-
дець»
ІІ Оголошення теми: «Сьогодні ми поговоримо про силу звички».
Відпрацювання правил групи.
Правила
-цінувати час;
-бути доброзичливим;
-бути активним;
-не критикувати;
-слухати і чути;
-тут і зараз;
-правило піднятої руки.
ІІІ Очікування діти пишуть на борту човника і прикріплюють його на плакаті « Океан здоров’я».
ІV Основна частина:
П’ять століть назад німецький гуманіст Еразм Роттердамський сказав: « Ми сіємо думки і пожинаємо вчинки; сіємо вчинки і пожинаємо ха-
рактер; сіємо характер і пожинаємо долю».
Якщо ви визначете, які звички розвивати, а від яких відмовитися, то зможете вибрати свою долю. Є звички, які обмежують людину, а інші надають їй сили. Звички впливають і на наше здоров’я.
Технологія «Мозковий штурм»
- Давайте пригадаємо, що ж таке звичка?
Звичка-
це форма поведінки людей,
що виникла під час навчання
і багаторазового повторення в
різних життєвих ситуаціях.
-Яким бувають звички?
Корисні Шкідливі
звички, які спрямовані на звички, які завдають шкоди
зміцнення здоров’я, не здоров’ю, життю людини
шкодять життю, сприяють або не відповідають куль-
формуванню здорового турним нормам суспільства
способу життя.
Вправа «Стіна здоров’я»:
Тренер пропонує взяти конверти і розділити на дві групи корисні та шкідливі звички. За кожну корисну звичку діти отримують цеглинку (1 група), повітряну кульку(2 група). З них вони будують фортецю, яка міцно охоронятиме їх здоров’я.
Після того, як стіна буде збудована, тренер пропонує назвати шкідливі звички. Кожна шкідлива звичка руйнує одну цеглинку (кульку) із фортеці.
Діти спостерігають, як швидко зникає фортеця і людина залишається незахищеною.
(Вправа «Займи позицію» (так, ні)
-Зруйнувати завжди легше, ніж створити.
-Як же вберегти своє здоров’я ?
Вправа «Сила звички».
Учень стає з витягнутими уздовж тіла руками.Тренер обв’язує його ниткою і просить розірвати цю нитку, напруживши руки. Вдруге тренер обертає нитку три рази.Учень прикладає більше зусиль, щоб розірвати нитку.
Вчені дослідили, що звички формуються за 3 неділі (21день).Тренер обертає учня 21раз.Скоріш за все учень не зможе розірвати нитку, або розірве з великим зусиллям.
(Звички, які укорінилися в людині, починають нею керувати.Одні звички, роблять з людини раба, можуть нашкодити її здоров’ю.
Інші ж нав паки допомагають зробити життя приємним та повноцінним. І тільки від вас залежить, яким буде ваше життя.)
Презентація домашнього завдання:
1 група: «Антиреклама на сигарети»
2 група: «Вплив пасивного куріння на здоров’я» (інсценізація)
Оленка, Надійка та Сергійко сиділи на лавочці у дворі й розглядали нову книжку.
Раптом Оленка сказала: «Чим так погано тхне? Мені навіть очі защипало!» Виявляється, поруч з ними на лавочку присіли незйомі чоловіки. Вони про щось гомоніли і курили.
Сергійко запропонував: «Давайте пересядемо на іншу лавочку».
Оленка почала заперечувати: «Чому ми повинні йти? Адже ми перши
ми зайняли цю лавочку».
Сергійко пояснив:
Метод «Прес»
-Я вважаю що…
-Тому що…
-Приклад…
-Таким чином я вважаю що…
(Я вважаю що нам краще пересісти на іншу лавочку тому, що пасивне куріння ще небезпечніше для людини, ніж куріння цигарок.У тютюно
вому димі міститься понад тисячу різних речовин, шкідливих для всіх
життєважливих органів людини. Багато дітей, які вдихають сигарет-
ний дим, часто хворіють, почувають себе кволими, мають погану пам'ять.
Тож давайте будемо берегти своє здоров’я.)
3 група: «Планета здоров’я» (Реклама здорового способу життя (колаж)
V Заключна частина.
Запам’ятайте, любі діти!
Поки ви ще невеличкі-
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров’я зберегти
І щасливими рости!
Вправа «Барометр настрою».
Діти малюють на смайликах настрій і прикріплюють їх на свої кораблики.
Утворюють коло і продовжують фразу; «Щоб бути здоровим, я буду…» та вітають один одного аплодисментами.
Додаток:
Дотримуватися правил гігієни
Робити фізичні вправи
Вживати пиво
Бігати по класу
Довго дивитися телевізор
Говорити на уроці
Складити речі в порядок
Використовувати в мові слова ввічливості
Займатися спортом
Курити
Чистити взуття
Виконувати домашні завдання
Низько нахилятися під час письма
Грати в ігри на свіжому повітрі
Чистити зуби
Сваритися
Говорити неправду
Обгризати нігті
Кричати на уроці
Їсти вітаміни
Дотримуватися правил гігієни
Робити фізичні вправи
Вживати пиво
Бігати по класу
Довго дивитися телевізор
Говорити на уроці
Складити речі в порядок
Використовувати в мові слова ввічливості
Займатися спортом
Курити
Чистити взуття
Виконувати домашні завдання
Низько нахилятися під час письма
Грати в ігри на свіжому повітрі
Чистити зуби
Сваритися
Говорити неправду
Обгризати нігті
Кричати на уроці
Їсти вітаміни