Тренінг спілкування для учнів

Про матеріал

Маю другу вищу освіту: практична психологія. Тож залюбки у своїй роботі практикую проведення тренінгів. Пропоную класним керівникам, шкільним психологам авторську розробку тренінгу спілкування. Орієнтувалася на розвиток гнучкості у спілкуванні, формування навичок вербального та невербального спілкування, уміння ефективно взаємодіяти у групі.

Перегляд файлу

                                    ТРЕНІНГ СПІЛКУВАННЯ  

 Освітньо – виховні завдання: налаштувати учнів на позитивне спілкування,  створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою інтелектуальну спроможність, успішність,  самостійність.

Навчальна мета:  показати необхідність взаємного прийняття для розвитку щирих відносин; навчити психологічним умінням, які сприяють взаєморозумінню, вмінню працювати у групі, йти на компроміс, висловлювати свої думки вербально і невербально; допомогти виявити причини складнощів у спілкуванні та знайти шляхи їх усунення; позначити і візуалізувати складові приємного спілкування у колажі; презентувати власну памятку успішного спілкування; збагатити активний словник учнів.

Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення,  зв’язне усне мовлення, творчу уяву учнів.

 Виховна мета: згуртувати клас;формувати усвідомлене розуміння неповторності та унікальності кожної людини, уміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі, навички у подоланні перешкод; показати переваги дружніх стосунків та позитивного спілкування.

Тип заняття: засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Обладнання: презентація до уроку; «чарівний» мікрофон; відеоролик з Інтернету «Китайський балет людей із обмеженими можливостями»; елементи костюмів для театральної вітальні; картки із написами «Оптиміст», «Песиміст»; кошик із запитаннями для асоціацій; фонограми веселих мелодій, чай, кава з молоком, солодощі для брейк-кави; ватмани, фломастери, маркери, кольоровий папір, ножиці, клей; жетони-смайлики; повітряні кульки, нитки.

Хід заняття

1. Рухавка для створення емоційного налаштування на роботу

Пропонуємо вийти в коло тим,

  • хто народився улітку,
  • у кого світле волосся,
  • у кого взуття із шнурками,
  • хто має сестричку,
  • у кого ім'я або прізвище починаєтьс на літеру В,
  • у кого заплетена косичка,
  • у кого вдома є кіт,
  • хто вміє грати у шахи,
  • хто хоч раз зловив рибу,
  • хто любить їсти піцу.

- Як багато у вас спільного!

2. Складання правил групи

  • Говорити по черзі (правило правої руки).
  • Не перебивати один одного.
  • Бути тактовним у висловлюваннях.
  • Говорити про себе, а не засуджувати інших.
  • Бути активним.

3. Вправа "Сніжинка"

За вказівкою тренера кожний учасник за алгоритмом вирізає сніжинку, розгортає.

Кожна - унікальна, не схожа на іншу. Так і людина - єдина, неповторна. Тож не потрібно очікувати, що інша людина буде думати, вчиняти, як ти.

4.Лацюжок асоціацій по колу: спілкування – це  ...

5.Словничок

Спілкування – це взаємні стосунки, діловий, дружній зв'язок. 

Спілкування – складний процес взаємодії між людьми, що полягає в обміні інформацією, а також у сприйнятті і розумінні партнерами один одного.

6.Спілкування буває вербальним і невербальним. Поговоримо спочатку про вербальне (словесне) спілкування.

Завдання. Згадайте якомога більше прислів'їв про слово.

  • Вода все сполоще, а злого слова — ні.
  • Слово — не стріла, а глибше ранить.
  • Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.
  • Слово — не полова, язик — не помело.
  • І від солодких слів буває гірко.
  • Гостре словечко коле сердечко.
  • Добре слово варте завдатку.
  • Від теплого слова і лід розмерзає.

 

7.Вправа "5 приємних фраз". Беруть участь по парі із кожної мікрогрупи.

http://img10.proshkolu.ru/content/media/pic/std/4000000/3024000/3023876-f30c8c593d83accc.jpg

 

 

 

Словничок- помічничок                                               

КОМПЛІМЕ́НТ - приємні, люб'язні слова;             

похвала, лестощі.

 

Памятка

Запамятай!

  • Найчастіше люди роблять компліменти один одному, зважаючи на зовнішність, ділові якості,  риси характеру тощо.
  • Роби компліменти щиро. Гарний комплімент – це не лестощі й не глузування.
  •  Не забувай  про теплу інтонацію та привітний погляд.

Почати можна так:

  • - Як вам вдається...
  • - Я раніше не знала,  що ви ...
  • - У тебе...
  • - Із задоволенням повчилася б у тебе...
  • - Я б хотів так, як ти...
  •  - Де тільки ти навчився...

 

Ролі:

  • 1 група - два однокласники.
  • 2 група - мама і дитина.

Рефлексія. Обговорення по колу.

  • Чи легко тобі було добрати  компліменти? Що ти відчував при цьому?
  • Чи часто ти робиш компліменти? Кому?
  • Чи приємно було чути гарні слова про себе?
  • Чи щирими були компліменти на твою адресу?
  • Як це ти відчув?

8. Вправа " Квітка у подарунок"

Кожен із мікрогруп просить ведучого  подарувати йому квітку. Ведучий дарує її тому, хто був найбільш переконливим або торкнувся струн його душі.

Обговорення по колу.

9. Вправа "Гарячий стілець" (учасники по черзі сідають на стілець  відвертості і відповідають на запитання)

- Чи завжди я тактичний у вербальному спілкуванні?

-Чи часто я говорю приємні слова рідним, друзям, однокласникам?

Обговорення по колу

- Що я відчував, коли сидів на "гарячому стільці"? Що я зрозумів? Чим корисна була для мене ця вправа?

10. Гра  «Гайсинський дощ»

Учасники сідають у коло. Інструкція: «Чи знаєте Ви що таке гайсинський дощ? Давайте разом послухаємо, який він. Зараз ланцюжком, по колу, ви будете повторювати та передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передаватиму наступні. Стежте уважно!»

  • В маленькому подільському містечку Гайсині після довгої засухи здіймається вітер (учитель тре долоні).
  • Починає крапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ дедалі посилюється (почергове плескання долонями по грудях).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось град – справжнісінька буря! (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря поволі вщухає (плескання по стегнах).
  • Дощ також стихає (плескання долонями по грудях).
  • Лише кілька крапель повільно падає на землю (клацання пальцями).
  • Ледве чути тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • І ось воно - Сонце (руки догори)!

Рефлексія. Чи передавалися по колу лише рухи? Що ви відчували, повторюючи рухи? Чи передаються емоції від людини до людини?

11.Брейк-чай(перерва, чай, солодощі, веселі розмови, відпочинок)

12.Вправа з  невербального спілкування "За склом" (учасники складають речення-звістку, яку один із них має лише невербальними засобами передати тому, хто сидить за уявним склом)

Обговорення по колу.

13.Рухавка "Плутанина" (поділ на групи)

Інструктаж до гри-рухавки. Кожній групі вчитель  пропонує утворити коло. Учні мають «переплести» руки. Заборона одна: не тримати обидві руки однієї людини. Суть завдання полягає в тому, аби чимшвидше розплутати цю плутанину, не розриваючи рук.

Запитання учасникам гри:

  • Чи важко було виконувати завдання? Чи сподівалися ви на успіх? На яку думку наштовхнула вас гра?

Висновок:

  • От бачите, навіть такий клубок можна розплутати. Завжди є вихід із складної ситуації.

Висновок: у будь-якій ситуації є вихід.

14. Перегляд відеоролику з Інтернету «Китайський балет людей із обмеженими можливостями» (https://www.youtube.com/watch?v=FxU1FefVO2Q)

Рефлексія.

15. Театральні етюди – пантоміма «Оптиміст», «Песиміст». Вгадай: хто із акторів оптиміст, хто песиміст.

16.Вправа «Передай усмішку по колу».

 17 . Завдання "Пам'ятка успішного спілкування" (на ватмані). Презентація проектів від груп.

18. Аналітичне завдання для мікрогруп - захист проектів "Успіх в колективній справі"

Згадайте, як ви створювали проект "Пам'ятка успішного спілкування" .  Для того, щоб успішно виконати це завдання, треба було гідно взаємодіяти в групі. Проаналізуйте помилки, які мали місце під час колективної роботи. Не називаємо імен. Поділимо усіх учасників  на кілька  груп в залежності від їхньої поведінки у спілкуванні (лідери, активні, байдужі). Зробимо висновки-уроки: що треба було зробити, щоб колективна справа була успішною і приємною?

19. Вправа "Мала купа" (в колі на підлозі - безліч речей, учасникам пропонується за сигналом схопити одну,  потім пояснити , як вона може символізувати ту користь, яку він має від тренінгового заняття: що зрозумів, усвідомив, чому навчився)

Наприклад: ручка- занотував для себе багато корисного; телефон – отримав досвід у спілуванні.

20. Фото на згадку, обмін повітряними кульками із побажаннями.

1

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку