Тренінг «Ти знаєш, що ти – людина?»

Про матеріал
Мета: - виховувати самоповагу, почуття власної гідності, свободи , рівності; - формувати правовий світогляд учнів та відповідну активну позицію у реалізації своїх прав у житті; - ознайомити учнів із Конвенцією про права дитини, виховувати в них повагу до прав та основних обов’язків людини та громадянина.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ти знаєш, що ти – людина. Ти знаєш про це, чи ні?Усмішка твоя – єдина,Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Більше тебе не буде. Завтра на цій земліІнші ходитимуть люди,Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві й злі. Сьогодні усе для тебе –Озера, гаї, степи.І жити спішити треба –Гляди ж не проспи!Бо ти на землі – людина, І хочеш того чи ні –Усмішка твоя єдина,Мука твоя єдина,Очі твої – одні! В. Симоненко

Номер слайду 2

“ Ти - людина, значить, маєш права ” Петропавлівська ЗОШ І-Ііст.вчитель історії Ситник О. П.

Номер слайду 3

ПРАВо ДЛЯ МЕНЕ - ЦЕ

Номер слайду 4

1945 рік - Організація Об’єднаних Націй ( ООН)

Номер слайду 5

Загальну Декларацію прав людини прийняли у 1948 році.

Номер слайду 6

Міжнародний день захисту дітей було проголошено в 1949 році. Захист дітей — необхідна і наполеглива праця. Щоденно на планеті помирає 80 тисяч дітей з голоду, 40 тисяч — від дифіциту ліків і медичної допомоги, а в Україні щорічно збільшується кількість дітей, що постраждали від Чорнобильської аварії . Ясніє в щасті лиш планета кольорова, Хай грім і бурі не торкаються її, Дитячий гомін дзвінко ллється знову й знову, І щиро манять обрії ясні. Спів радісний під небом лине, Летить в блакить парад пісень, Нехай же стане днем дитини У всьому світі кожен день.

Номер слайду 7

Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. Вона була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу. Конвенция ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них 40 прав, які має дитина

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Стаття 1. Я дитина поки мені не виповниться 18 років

Номер слайду 10

Стаття 2. Всі діти , незалежно від кольору шкіри, походження, національності, статті, мови є рівними у своїх правах

Номер слайду 11

Стаття 3. дитина має право на любов та піклування

Номер слайду 12

Стаття 6. Всі діти мають право на життя

Номер слайду 13

Стаття 5 і 18. Батьки несуть основну відповідальність за виховання своїх дітей

Номер слайду 14

Стаття 7 і 8. Всі діти мають право на ім'я і отримання громадянства,а також на збереження свого ім'я і громадянства

Номер слайду 15

Стаття 9. Всі діти мають право на сім’ю, за виключенням випадків коли це неможливо

Номер слайду 16

Стаття 10 і 22. Діти біженці мають право на особливу турботу

Номер слайду 17

Стаття 11,35. Захист дітей від викрадення та продажу

Номер слайду 18

Стаття 12-13. Всі діти мають право на власну думку і отримувати інформацію

Номер слайду 19

Стаття 14-15. Діти мають право організовувати клуби за інтересами

Номер слайду 20

Стаття 16. Всі діти мають право на особисте життя

Номер слайду 21

Стаття 19, 34-36. Діти мають право на захист від всіх форм насилля та експлуатації

Номер слайду 22

Стаття 20, 21,25. Особлива турбота про дітей сиріт

Номер слайду 23

Стаття 23,25. Дитина-інвалід має право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують її гідність та участь у житті суспільства

Номер слайду 24

Стаття 24-25. Всі діти мають право на медичну допомогу

Номер слайду 25

Стаття 26. Всі діти мають на допомогу держави, якщо вони живуть в бідності

Номер слайду 26

Стаття 27. Всі діти мають право на достатній рівень життя, повноцінне харчування , одяг, будинок.

Номер слайду 27

Стаття 28-29. Всі діти мають право на освіту.

Номер слайду 28

Стаття 30. Всі діти мають право користуватися своєю культурою, рідною мовою, та сповідувати свою релігію.

Номер слайду 29

Стаття 31. Всі діти мають право на відпочинок , дозвілля та розвиток своїх талантів.

Номер слайду 30

Стаття 37,39. Жодна дитина не повинна бути скривджена.

Номер слайду 31

Стаття 38. Всі діти мають право на захист у військовий час. Дітей не можна залучати до бойових дій.

Номер слайду 32

Стаття 40. Всі діти , яких звинуватили в порушенні закону, мають право на захист. А також на гуманне, справедливе ставлення.

Номер слайду 33

Стаття 42. Всі діти мають право знати свої права.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

.

Номер слайду 36

.

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Дякую за роботу

Перегляд файлу

Соціологічне  опитування

 

«Діти  та  молодь  про  свої  права»

 

Мета  опитування:  Виявлення  рівня  обізнаності  учнів  про  свої  права»

 

  1. Ви  знаєте  про  існування  Конвенції  ООН  про  права  дитини?
  • Так
  • Ні
  1. Не  знаю  жодного  з  прав,  декларованих  Конвенцією  ООН  про  права  дитини.
  • Так
  • Ні
  1. Ви  знаєте,  що  право.

 

 

№ з/п

ПРАВО

Так

Ні

Вперше

чую

1.

На  захист  від  втручання  в  особисте  життя

 

 

 

2.

На  захист  від  інформації,  що  шкодить  благополуччю  дитини

 

 

 

3.

Про  захист  дітей  від  викрадення

 

 

 

4.

Про  захист  від  підневільної,  непосильної,  надмірної,  небезпечної  праці.

 

 

 

5.

На  захист  від  сексуальної  експлуатації

 

 

 

6.

На  піклування  з  боку  батьків,  одичів,  суспільства  та  держави

 

 

 

7.

Право  на  користування  своєю  культурою,  мовою

 

 

 

8.

Право  на  освіту

 

 

 

9.

Права  дітей-сиріт,  дітей – інвалідів на  особливу  турботу.

 

 

 

 

  1. Де  ви  одержуєте  інформацію  про  права  дитини, які мають  діти  згідно  з  міжнародними  угодами  про  права  дитини  (підкреслити  необхідне)
  • Зі  шкільної  програми,  на  уроках;
  • З  телепередач;
  • З  газет,  журналів;
  • Від  батьків;
  1. Чи  відчуваєте  ви  особливе  піклування  держави  по  відношенню  до  себе,  як  до дитини?
  • Так
  • Ні
  • Частково
  • Не  знаю

 

  1.  Що  на  Ваш  погляд  є  повноцінним  харчуванням  для  дитини?
  •  Комплексне  харчування;
  • Овочі;
  • Фрукти;
  • Молочні  продукти;
  • Риба;
  • Солодощі

 

  1. Чи  харчуєтесь  Ви  повноцінно?
  • Там  де  вчитесь  ( так;  ні; )
  • Вдома   (так;   ні )

 

  1.  Як  часто  Ви  проходите  в  школі  медичний  огляд?
  • Один  раз  на  рік;
  • один  раз  в  місяць;
  • дуже  рідко;

 

  1. Чи  дає  на  Ваш  погляд  школа  необхідну  підготовку  для  самостійного  життя  в  суспільстві?
  • Так;
  • Ні;
  • Частково

 

  1. Продовження  освіти  доступне  для  Вас?
  • Так
  • Ні

 

  1. Були  випадки,  що  дорослі  жорстоко  поводилися  з  вами, принижували
  • Так;
  • Ні;
  • Інколи

 

  1. Як  ви  вважаєте,  ваше  дитинство  щасливе?
  • Так;
  • Ні;
  • Частково
  1.  Ваша  стать
  •  Чоловіча
  • Жіноча
  1.  Ваш  вік
  •  13  років
  • 14 років
  • 15 років
  • 16 років
  • 17 років

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тренінг  «Ти знаєш, що ти – людина?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Ситник Оксана Павлівна

                                                                вчитель Петропавлівської ЗОШ І-ІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Ти знаєш, що ти – людина?

Мета:

  • виховувати самоповагу, почуття власної гідності, свободи , рівності;
  • формувати правовий світогляд учнів та відповідну активну позицію у реалізації своїх прав у житті;
  • ознайомити учнів із Конвенцією про права дитини, виховувати в них повагу до прав та основних обов’язків людини та громадянина.

Обладнання: Конституція України, Конвенція про права дитини, «правове дерево»,  презентація, клейкий папір, папір, відео.

 Форма проведення: тренінг

Класи: 7-9

Хід тренінгу

І. Знайомство.

Вправа 1 Учні  передають один одному іграшку . Кожен може поставити запитання іншому, які його цікавлять. 

 Іграшка   передається  тому, кому ставиться запитання. Той, відповівши , в свою чергу запитує іншого і передає йому  іграшку. І так по колу. Запитання можуть бути такого плану:

  • Твій улюблений колір?
  • Твоя улюблена пора року?
  • Чим любиш займатися у вільний час?
  • Що тебе найбільше радує?
  • Твоя улюблена пісня? І таке інше.

 

Вправа 2. «Правове дерево»

Кожному учаснику тренінгу необхідно  написати слово або намалювати символ, що асоціюється в нього з поняттям «право». Та свої очікування від тренінгу.  Далі кожен стисло коментує своє написане слово або  символ.

 

II. Вироблення правил тренінгу

Вправа 3. «Правила тренінгу».

  1. Бути коректним, тактовним.
  2. Бути конструктивним. Лаконічним.
  3. Дотримуватись «правила руки» (піднімати руку, коли бажаєш висловити свою думку).
  4. Обговорювати тезу, аргументувати її.
  5. Не повторювати чужих думок.

Вправа 4. «Очікування»

На уявному «правовому полі» учні записують свої очікування та озвучують їх.

Перегляд відео «Що таке права людини?»

ІІІ. Вступ.

Сьогоднішній тренінг я б хотіла розпочати рядками вірша Василя Симоненка, про неповторність кожного з нас: «Ти знаєш, що ти – людина? ».

Ти знаєш, що ти - людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя -  єдина,

мука твоя – єдина,

                                                     очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

інші ходитимуть люди,

інші кохатимуть люди –

добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

кохати спішити треба –

гляди ж не проспи.

Бо тим на землі – Людина,

і хочеш того чи ні –

усмішка твоя – єдина,

мука твоя – єдина.

очі твої – одні.

Що поет говорить про неповторність людини і чому так квапить її жити?

Отже,  кожен із вас є неповторним. З індивідуальними рисами характеру та темпераменту. Ви ходите до школи,  маєте сім’ю,  друзів, захоплення.

  Для своїх батьків ви діти. А для держави – громадяни.

Громадянин – це особа наділена державою юридичними правами та обов’язками. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність. Недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Про це йдеться у  Конституції України.

   Права людини не потрібно купувати, заробляти, отримувати у спадок, вони належать людям  просто через те, що вони – люди. Права людини не можна відібрати,  вони є невід’ємними.  Кожна країна, яка є членом ООН, є гарантом прав своїх громадян і стоїть на їх захисті.

  Дітям необхідний особливий захист зі сторони держави, адже їх легко  образити. Дитина має всі права, які гарантовані дорослим, але, крім того, додаткові права, що забезпечують її розвиток.

     Закони різних країн різні. Але ви повинні знати, що є права. Які не можна змінити. Наприклад, право на турботу і піклування. Також є незмінним є твердження про те, що всі діти мають рівні права. Держава може бути більш чи менш демократичною, але змінити ці права вона не може. Вони – ваші.

     Конвенція ООН про права дитини – головний міжнародний документ щодо захисту  дітей і містить 54 статті.

Перегляд презентації «Права  дитини»

  • Для чого нам потрібно знати Конвенцію ООН про права дитини?
  • Що допоможе  підліткам краще усвідомити роль прав у їх житті?

 

ІV .  Гра «Правовий театр»

Учні діляться на дві групи  (витягуючи папірці певного кольору).

 

Кожна група отримує  картку із однією з статей Конвенції. Протягом

5 хвилин учні в групах обговорюють зміст статті і готують сценку (без слів, використовуючи лише міміку і жести). Демонструючи порушення цієї статті. Учасники іншої групи повинні здогадатися, про яке право йшла мова. Після цього йде колективне обговорення можливих варіантів відновлення порушених прав.

Стаття 31. Діти мають право на відпочинок. Дозвілля та участь у культурному та творчому житті.

Стаття 38. Дітей не можна залучати до бойових дій.

Стаття  12-13. Всі діти мають право на власну думку.

Стаття 11, 35. Захист дітей від викрадення та продажу.


                                                                    

V. Аналіз у групах певної статті Конвенції

Кожна група отримує  картку  із однією із статей Конвенції, яка буде їх проблемою . За цією проблемою група має дати відповідь на ряд запитань, створюючи проект ( свій проект створити на аркуші паперу):

  • Як є?;
  • Як має бути?; 
  • Не можу зробити я?;
  • Можу зробити я?.

Тобто висвітлити реальне дотримання прав дітей у світі. Якщо виникає проблеми  щодо запитання  «як є?», то можна дати фото із зображенням порушень прав дітей. 

Стаття  38.  Всі діти мають право на захист  у військовий час.

Стаття 27. Дитина має право на достатній рівень життя

 

 

 

VI. Міні-лекція

Ми знаємо, що робити й до кого звертатись, коли маємо проблеми зі здоров’ям. А як бути, коли порушуються права дитини?  У кожній місцевості  існує ціла мережа організацій, служб. Здатних допомогти тим, хто цього потребує. Діти отримують листівку «Хто тобі допоможе у захисті твоїх прав»

 

VІI. Очікування

Діти висловлюють свою думку щодо того. Наскільки виправдалися їхні очікування. Учні по черзі підходять до правового поля та висловлюють свою думку щодо очікувань.

 

VІІI. Підсумок тренінгу

Учасники тренінгу взявши м’яку іграшку передають її по колу з приємними побажанням своєму сусідові.  

Перегляд файлу

 

C:\Users\356\Desktop\Буклет Катя\Без названия.jpg

Я МАЮ ПРАВО

Я маю право жити на землі
Творити, дихати, учитись
Примножувать багатства всі її ,
Своєю Україною гордитись.
Боротися за неї і за честь стоять,
Безкрайнії поля її любити .
І щовесни журавликів із вірою зустріти ,
На золотаве сонце в небесах ,
Що щедро Україну зігріває
На соловейка спів в гаях
І на любов батьків безмежну і безкраю!

 

 

 

Права дитини порушуються:

  • коли не забезпечена безпека її життя і здоров'я;

 

  • коли її потреби ігноруються;

 

  • коли по відношенню до дитини є випадки насилля або приниження;

 

  • коли дитина не забезпечується повноцінним харчуванням;

 

  • коли дитину ізолюють;

 

  • коли дитину залякують;

 

  • коли її використовують і нею маніпулюють;

 

  •  коли вона не може вільно висловлювати свої думки і почуття;

 

  • коли вона не має права голосу при прийнятті важливого для неї рішення.

C:\Users\356\Desktop\Буклет Катя\300_400_204947001416406019.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      До українського законодавства з питань прав  дитини відносяться:

  • Конституція України;
  • Сімейний кодекс України;
  • Закон України «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей»;
  • Закон України «Про охорону дитинства». i?id=465491514-59-72&n=21

 

Я МАЮ ПРАВО

 

C:\Users\356\Desktop\Буклет Катя\imagesCA42T00L.jpg

 

 

 

zip
Додано
12 травня 2019
Переглядів
2527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку