23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Тренінг з батьками "Безпека дітей в Інтернеті"

Про матеріал
Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. Дане заняття допоможе батькам зорієнтуватися в онлайн-просторі і убезпечити своїх дітей.
Перегляд файлу

Тренінг для батьків

«Безпека в інтернеті»

 

Мета: познайомити батьків з небезпеками, які можуть чекати на дітей при користуванні Інтернетом, показати також переваги Інтернуту. Та як можна контролювати користування дітьми Інтернетом. Познайомити батьківз правилами спілкування в Інтернет, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися їх діти, працюючи в Інтернеті.

 

Хід тренінгу

 

Вступне слово вчителя: ознайомлення з темою заходу, метою:

Цей тренінг проводиться в рамках всеукраїнської програми «Безпека дітей в Інтернеті». Також для підтримки програми розроблений веб-ресурс «Онляндія» (www.onlandia.org.ua), на якому представлені матеріали для дітей, завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. На сайті пропонується зрозуміла, застосована на практиці інформація по Інтернет-безпеці, вивчивши яку, навіть починаючі користувачі зможуть ефективно використовувати ресурси мережі і захистити себе від небажаного контенту.

 

Вправа  1: Правила

Мета:  забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи

Метод:  обговорення в групі

Теоретична інформація:

 Перший крок в організації роботи тренінгової групи у відповідності з принципами проведення тренінгів – прийняття та засвоєння правил роботи. На початку тренінгу рекомендується разом з учасниками самостійно визначити та обґрунтувати правила і протягом усієї роботи їх дотримуватися.

 

  •                     приходити вчасно;
  •                     вимкнути мобільні телефони;
  •                     правило «тут і зараз»;
  •                     правило «піднятої  руки»;
  •                     правило добровільної активності;
  •                     говорити по черзі й коротко;
  •                     не критикувати;
  •                     бути толерантними;
  •                     дотримуватись конфіденційності;
  •                     правило «вільної ноги».

 

 

ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.

 

Створення колажу «Інтернет в житті дитини»

 

ЩО РОБЛЯТЬ ПІДЛІТКИ ОН-ЛАЙН

В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих.

Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

 

Вправа2. «Хлопчики - дівчатка»   Робота в групах

Учасникам пропонується на аркушах паперу записати, чому віддають перевагу хлопчики, а чому – дівчатка.

 

За статистикою:

  • хлопчики легше сприймають інформацію, що несуть зображення, а дівчатка віддають перевагу текстам;
  • для дівчаток найбільша складність – це навігація сайтів і особливості користування ресурсами Інтернет. Хлопчики швидше орієнтуються в ресурсах сайтів і в навігації;
  • дівчата під час роботи з компютером звертаються за допомогою до дорослих, а хлопчики намагаються самостійно розібратися у проблемі та знайти її розвязання;
  • хлопчики віддають перевагу інтернет – магазинам, іграм і «дорослим» ресурсам, а дівчатка – музичним сайтам, розважальним ресурсам і сайтам, присвяченим відомим особистостям;
  • до соціальних мереж  хлопчики і дівчатка виявляють однаковий інтерес;
  • хлопчики частіше за дівчат відвідують сайти з еротичним змістом.

 

 

Онлайн залежність

Сучасні гаджети настільки заполонили життя підлітків, що вони вже не можуть прожити і дня без них. Надмірне використання інформаційних гаджетів призводить до залежності.

Пропоную вашій увазі ознаки Інтернет – залежності:

 

ПСИХОЛОГІЧНІ:

  • гарне самопочуття або ейфорія під час роботи за компютером;
  • неможливість зупинитися;
  • постійне збільшення часу перебування онлайн;
  • зневага до родини та друзів;
  • відчуття спустошеності, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
  • брехня про свою діяльність своїм близьким;
  • проблеми у навчанні.

 

ФІЗИЧНІ:

  • біль у запястях через тривалу перенапругу мязів;
  • сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині;
  • нерегулярне харчування;
  • нехтування особистою гігієною;
  • порушення сну.

 

Я вас ознайомила із найпоширенішими симптомами. Я пропоную вам звернути зараз увагу на свою дитину.

 

Вправа 3. «У колі зору»

Батькам пропонується перелік симптомів, серед яких вони повинні відмітити те, що вони помічають за своїми дітьми.

Висновок:

1-5 – допустимий рівень залежності. Ваша дитина – звичайний Інтернет – користувач.

5 і більше – у вашої дитини високий рівень залежності.

 

  • Постійно перевіряє електронну пошту;
  • очікування чергового сеансу онлайн;
  • збільшення часу, проведеного онлайн;
  • зростання витрат на інтернет – послуги;
  • повне поглинання інтернетом;
  • намагання приховати реальний час перебування онлайн;
  • напруженість;
  • роздратованість;
  • розмірковування про те, що зараз відбувається онлайн;
  • рухи пальців, що нагадують друкування на клавіатурі;
  • ейфорія під час роботи за компютером;
  • неможливість зупинитися;
  • зневага до родини та друзів;
  • відчуття спустошеності, тривоги, роздратованості в періоди перебування поза Інтернетом;
  • брехня про свою діяльність своїм близьким;
  • проблеми у навчанні.
  • біль у запястях;
  • сухість в очах;
  • головний біль;
  • біль у спині;
  • порушення сну.

 

 

ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

 

Але найжахливіше, що підстерігає наших дітей, то це – Інтернет – шахрайство.

Ви, як батьки, несете відповідальність за своїх дітей. Інтернет – шахраї  небезпечні не тільки для дітей, а і для дорослих.  Настав час поговорити про безпеку у мережі Інтернет.

Знайомство з новою інтернет-термінологією.

Буллінг -  в перекладі з англійської означає травлю, залякування.

Тро́лінг (від англ. trolling) — розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати  конфлікти між учасниками, образи, війну редагувань, марнослів'я тощо.

Тролінг є грубим порушенням мережевого етикету (нетикету).

В інтернет-термінології, «троль» — це людина, яка розміщує брутальні або провокаційні повідомлення в Інтернеті, наприклад, у дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Слово «тролінг» може характеризувати одне конкретне повідомлення, або розміщення таких повідомлень загалом. Поняття «тролінг» також використовується, щоб описати діяльність тролів взагалі.

Найхарактернішою рисою тролінгу є те, що його постійна кінцева мета — привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і популярність, справити незабутнє враження, і для цього застосовує будь-які засоби. Існує думка, що це люди, які страждають комплексом меншовартості, розчаровані чи стомлені повсякденною рутиною. Але слід пам'ятати, що крім цілком суб'єктивних проявів тролінг взято на озброєння бійцями інформаційних воєн. У цьому випадку мета застосування тролінгу — це, зокрема, відвернення уваги від гострих тем і переведення конструктивного обговорення в перепалку, а також один із методів нападу шляхом агресивного вкидання наклепу, компромату, чуток тощо.

У наш час серйозної відповідальності за тролінг як явище нема. Єдине, чим можна боротися з інтернет-тролями — ігнорування, або ж введення на даному інтернет-ресурсі певних обмежень на IP-адресу комп'ютера.

Фішинг вид шахрайства, метою якого є «виманювання» персональних даних, будь-якими способами.

Кібергрумінг -  входження в довіру дитини, з метою використання її в скксуальних цілях.

Саме через це є небезпечним знайомство і анонімність в інтернеті.

 

Небезпека підстерігає наших дітей і під час використання мобільних телефонів

За допомогою SMS – повідомлень:

  • перекажіть кошти на рахунок і отримайте вдвічі більше;
  • прохання надіслати гроші. Повідомлення зі змістом: «Не можу тобі додзвонитися, немає грошей, надішли 5 гривень». При спробі набрати номер абонент виявляється «поза зоною досяжності»;
  • на ваш рахунок помилково перераховані кошти. У результаті повернення коштів з вашого рахунку знімається значна сума коштів;
  • відмовся від рекламної SMS-розсилки. Послуга платна.
  • близька людина потрапила у халепу. Вказану суму пропонують перерахувати на певний рахунок;
  • блокування номера і перереєстрація SIM – карти. Надходження дзвінка начебто із сервісного центру про збій в системі і блокування телефону абонента. Для «вирішення» проблеми пропонується перереєструватися в системі, набравши певну комбінацію чисел. Насправді, ця комбінація чисел є командою переказу коштів з одного рахунку на інший;
  • виграш призу. Дзвінок або повідомлення про перемогу в акції. Для отримання призу необхідно придбати ваучер поповнення рахунку на ХХХ гривень і повідомити код активації.

 

Вправа 4 «Так буває».

А зараз я пропоную переглянути відеоролик. Я впевнена, що в цьому ролику в впізнаєте свої родини.

 

ПЕРЕГЛЯД   ВІДЕО РОЛИКА

 

-Що ж ви, батьки, можете зробити для того, щоб убезпечити своїх дітей в користуванні Інтернету. 

 

Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.

 

Вибрати із запропонованих порад саме ті, які ви реально можете здійснити.

 

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

- розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;

- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;

- цікавтесь, які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;

- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;

- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без вашого відома;

- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

- цікавтесь, чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

- переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;

- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;

- розмовляйте зі своєю дитиною як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

 

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте,

Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

 

Кожна мати отримує буклет «Безпечна робота в мережі Інтернет»

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку