Тренінг за круглим столом "Батьки і діти"

Про матеріал

Матеріал для проведення тренінгового занняття батьків і дітетей з метою вирішення вічної проблеми "батьки і діти". Це заняття дасть змогу батькам краще зрозуміти своїх дітей, а дітям - батьків.

Перегляд файлу

Круглий стіл

"Мої друзі - батьки, наші порадники - діти"

Мета: виховувати у дітей глибоке почуття любові до своїх батьків, почуття вдячності вміння товаришувати з батьками і поводитись так, щоб бути порадником батькам; сприяти взаєморозумінню між батьками і дітьми.

Присутні: вчитель, батьки, діти.

 

План проведення зустрічі.

1. Вступне слово вчителя.

2. Притча «Все залишає свій слід»

3. Вправа «Продовж речення».

4. Методика « Екзамен».

5. Вправа «Пантоміма».

6. Притча «Батьки та діти».

7. Робота в групах «Батьки та діти».

 8.Вправа «Сенкан»

9. Вправа «Золоті правила»

10.«Місточок взаєморозуміння»

11. Вправа «Родючий сад».

12. Підсумок заняття

13.Перегляд презентації, фотомонтажу «Світ дитинства»

14. Заключне слово вчителя.

 

  1. Вступне слово вчителя

 

Доброго дня, шановні батьки, діти, присутні. Рада вітати вас сьогодні тут у такому складі. Сьогодні ми зібралися разом з нашими дітьми для того, щоб поговорити про вічну проблему, яка існує стільки, скільки існує людство. Це проблема – батьки і діти.

Наші батьківські збори ми проведемо за круглим столом з елементами тренінгу. А учасники тренінгу повинні дотримуватись певних правил. Тому деякі правила будуть і у нас це:

Бути активними.

Бути відвертими.

Бути розуміючими один до одного.

 Тож розпочинаймо!

 

Одвічна тема — це батьки і діти

Одвічна тема — це батьки і діти,
Де всюди поруч радість і жура.
Тут завжди є причина порадіти
І місце є для щастя і добра.
Тут почуття безмежні, наче море,
Байдужості й лукавості нема.
Тут ділять порівно і щастя, й горе.
Та іноді вкриває щось пітьма...
Десь губиться тоді любов і ласка,
В стосунках добрих чорний кіт пробіг.
Зникає з поля зору гарна казка
І смуток через серце переліг.
Батьки і діти... І таке буває...
Та треба все ж прийти до джерела,
Де біг свій все на світі починає
І, де любов найпершою була.
Вона підкаже, як це врятувати,
І повернути на круги своя.
Бо та любов, яку дарує мати,
Це пристань найбезпечніша твоя.
Що б не було, та треба все стерпіти
І зважити, й пробачити не раз...
Бо найдорожчі — це батьки і діти.
А все останнє хай розсудить час.

 

"Три біди є у людини - смерть, старість і погані діти" - говорить українська народна мудрість.

 В.Сухомлинський писав: "Старість неминуча, смерть невблаганна, а від поганих дітей можна дім зберегти як від вогню. І це залежить не тільки від самих дітей". Добре ставлення до дитини в сім'ї, у школі є запорукою того, що дитина виросте доброю. Важливо виховувати дитину так, щоб вона брала приклад з життя батьків. А щоб дитина була другом і порадником для батьків, щоб до її думки прислухалися в сім'ї - це є велике мистецтво.

Дуже важливо щоб батьки поважали дитину, вважали її рівноправною в сім'ї. А діти у відповідь повинні поважати своїх батьків. Вони завжди повинні пам'ятати четверту заповідь Божу:

"Шануй батька й матір своїх, і буде добре. І довго проживеш на землі."

Дитина щаслива, якщо батьки для неї є хорошими друзями.

Батьки щасливі, якщо дитина вважає своїх батьків друзями.

 

Говоримо один одному щось чи робимо,  ми завжди повинні пам’ятати, що в житті все залишає свій слід.

  1. Притча «Все залишає свій слід»

Зазвичай тренінг розпочинаєтьсь зі знайомства, але оскільки ми знайомі, то розпочнемо  свою роботу із вправи «Продовж речення»

 

  1. Вправа «Продовж речення».

Мета: акцентувати позитивні якості учасників групи.

Батькам пропонується продовжити речення: «Понад усе я ціную в дитині…».

Діти продовжують речення: «Я поважаю батьків за те, що…».

 

- Багато чого ви цінуєте і поважаєте один в одному. А чи добре знаєте ви один одного, ваші думки, почуття? Зараз дізнаємось.

 

 

  1. Методика « Екзамен».

Мета: вербалізація почуттів, згуртування групи.

Учасникам роздаються аркуші паперу, на яких діти і батьки (розташовані окремо) одночасно відповідають на запитання:

улюблений колір (дитини)

улюблене свято

улюблена їжа

улюблений шкільний предмет

як звуть кращого друга (подругу)?

улюблена пісня

Після виконання завдання, відповіді звіряються. Обговорюються почуття:

- чи легко було виконувати завдання?

- що нового дізналися про дитину?

- що здивувало?

 

  1. Вправа «Пантоміма».

Мета: навчання невербальним способам спілкування.

Учасників поділяють на 2групи, кожна група отримує в конвертах завдання зобразити якійсь предмет, потім по черзі презентують завдання - інші відгадують. (літак, телефон, квітка, дзеркало). Обговорюються почуття.

Інколи важко зрозуміти, що від нас хочуть, якщо розмовляють незрозумілою нам мовою. Чомусь дуже часто ось ця незрозуміла мова є між батьками і дітьми.

 

  1. Притча «Батьки та діти»

Одного разу прийшли до мудреця з далекого селища люди :

Мудрецю, ми чули, що ти даєш всім мудрі поради, вказуєш на правильний шлях. Допоможи нам. Молодше покоління нашого селища зовсім перестало розуміти нас і так нам дуже погано живеться. Що нам робити?

Мудрець подивися на них та відповів :

А на якій мові ви розмовляєте?

Все старше покоління говорить на тарабарському.

А молоде покоління?

Задумались люди і призналися :

А ми їх не запитували.

Саме тому у вас не виходить їх розуміти.

Наші діти не завжди нас розуміють, а завжди ми намагаємося прислухатися до них та зрозуміти?

Я вважаю, щоб досягти певного розуміння, потрібно перш за все знати свої права та обов’язки, а як це знаєте ви, зараз ми побачимо.

 

  1. Робота в групах «Батьки та діти».

Учасники діляться на 2 групи: «Батьки» та «Діти». Кожна група має скласти список своїх прав. (Метод «Гронування»)

8.Вправа «Сенкан»

Пропоную скласти сенкан на слово "дитина". Дана вправа допоможе дізнатися про ваше ставлення до дітей.

Пояснює, як складати сенкан:

1-й рядок – один іменник.

2-й рядок – два-три прикметника, що характеризують іменник.

3-й рядок – два-три дієслова, чи опис дії.

4-й рядок – речення з чотирьох слів, яке передбачає особистісне ставлення до теми.

5-й рядок – синонім до іменника у першому рядку.

Наприклад.

 

1.Щастя.

2.Енергійне, щире.

3.Хвилює, радує.

4.Сенс життя усіх людей.

5.Задоволення.

 

Для того, щоб більше знати про свою дитину : її інтереси та вподобання, тривоги, радощі потрібно стати їй другом, приділяти більше часу, підтримувати, допомагати, вислуховувати.

 

 

 

9. Вправа «Золоті правила»

Завдання: діти складають 5 золотих правил для батьків, а батьки – для дітей. Складені правила вивішуються на дошці, обговорюються.

 

 

10.. Підсумувати сказане нам допоможе «Місточок взаєморозуміння»

 

Я пропоную вам, дорогі діти, і вам, дорогі батьки, прокласти місточок взаєморозуміння, який з’єднає вас не через багато років, а зараз       вправа «Місточок взаєморозуміння»

Завдання: написати і прикріпити до дошки слова, які приведуть до взаєморозуміння поколінь.

 11. Вправа «Родючий сад».

Мета: рефлексія заняття.

Учасникам роздаються вирізані з картону яблука, дітям – зелені, батькам – червоні, пропонується написати на них відповіді на запитання:

Що ви думаєте про заняття?

Що для вас було важливим?

Що вам сподобалось?

Що було несподіваним?

Чому ви навчилися?

Потім учасники обговорюють свої відповіді, почуття і вивішують яблучка на плакат, на якому намальована яблуня.

 

12. Підсумок заняття

На плакаті ви бачите червоні яблука (спілі) – це батьки і зелені яблука – це діти. Дорогі діти, пролинуть роки і ви станете батьками, і тоді найкраще зрозумієте своїх батьків, але сьогодні, я думаю, що ви маєте, що сказати своїм рідним.

Слова учнів

 Закінчується наша зустріч, хочеться сказати велике спасибі всім учасникам нашого заняття і сподіваюсь, що ця зустріч допоможе нам ближче дізнатися один про одного і зробити ще один крок до взаєморозуміння. Потім батькам роздаються «Молитва учнів» (дод.1) , а дітям «Поради». (дод.2)

 

13.Перегляд презентації, фотомонтажу «Світ дитинства»

 

14. Заключне слово вчителя

 Дякую вам за відверту розмову, надіюся, що сьогодні ви мали можливість зі сторони подивитися і зрозуміти один на одного, бо ми ж

Батьки і діти! Діти і батьки!

Нерозділиме і довічне коло.

Ми засіваємо житейське поле

І не на день майбутній – на віки!

Між нас не ляжуть вирвами роки,

 Бо наша кров пульсує в нашій долі.

Батьки і діти! Діти і батьки!

Нам нічого ділить на спільнім полі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Молитва учня

  •    Слухай мене, щоб я вмів слухати;
  • Поважай мене, щоб я поважав  інших;
  •    Вір мені, щоб я повірив;
  • Не принижуй мене, щоб я не принижував;
  • Розмовляй зі мною, щоб я вмів спілкуватися;
  • Вибачай мені, щоб я вмів вибачити інших;
  • Допомагай мені, щоб я став помічником;
  •    Не насміхайся з мене…
  •    Не ігноруй мене…
  •    Почуй мене, щоб я це відчув;
  •    Люби мене, щоб я вмів любити.

 

 Додаток 2

 

Поради для дітей

 

  • Довіряйте своїм батькам – вони найближчі вам люди, вони можуть вам допомогти, дати добру пораду.
  • Розповідайте їм про свої проблеми, невдачі.
  • Діліться своїми радощами.
  • Піклуйтеся про батьків: в них багато труднощів.
  • Намагайтеся їм допомагати, розуміти їх.
  • Не засмучуйте, не ображайте їх даремно.
  • Знайомте батьків зі своїми друзями, розказуйте про них.
  • Запитуйте у батьків про їх дитинство.

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку