вчити дітей слідкувати за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски) бути завжди охайним, чистим. Виконувати правила особистої гігієни.
Твій зовнішній вигляд
Мета: вчити дітей слідкувати за своїм зовнішнім виглядом (чистота одягу, тіла, охайність зачіски…)
Обладнання: ляльки, дзеркало або паперова рамка у вигляді дзеркала,олівці, папір.
1. Ігрова ситуація « Дві ляльки».
Дітям показують дві ляльки ( одна лялька в чистому одязі, а друга –
в брудному). За бажанням діти вибирають собі ляльку і обігрується ситуація.
По дорозі до школи
- Доброго дня!
- Привіт!
- Ти куди йдеш?
- У школу.
- Як у школу? Ти ж така брудна! Ти, мабуть, забула перевдягнутися?
- Ні. В цьому одязі я ходжу і в школі, і вдома. А для чого перевдягатися – це так набридає.
- Ти, напевне, не дружиш із Чистотою та Охайністю?
- Ні. А хто це такі?
- Приходь до нашого класу, і я тебе з ними познайомлю.
- Добре, дякую!
-
2. Ігрова ситуація « У класі». ( Учні дають імена лялькам і самостійно продовжують діалог).
3. Обговорення діалогів. Запитання до учнів:
- Яка лялька вам подобається більше? Чому?
- Що треба зробити другій ляльці, щоб вона стала охайною?
( Зачесати волосся, одягнути чисту сукню, зав’язати банти…)
4. Відгадування загадок.
Зуби є, а рота немає. ( Гребінець).
* * *
Любить митися і купатися, але від того тільки худне. ( Мило).
* * *
Який є ,таким покаже .І без слів про все розкаже. ( Дзеркало).
5. Розповідь учителя про появу і роль дзеркала.
- Діти, а чи знаєте ви, як з’явилося дзеркало?
У давні часи дзеркала робили з відшліфованого металу. Нині дзеркало роблять із гладкого скла, покритого зі зворотного боку шаром металу. Саме скло – це ще не дзеркало: відображення дає нам вузький шар срібла, а скло лише оберігає його від подряпин і пошкоджень. ( Для порівняння можна взяти звичайне скло і дзеркало).
Так само, як дитина дивується, побачивши своє відображення у дзеркалі, так само дивувалися древні люди. Вони не знали, як з’являється відображення, тому приписували дзеркалам магічну силу. Вони гадали, що той, кого вони бачать у дзеркалі, є їхнім духом. Так виник забобон: якщо розбити дзеркало, це може зашкодити духові.
Ми ніколи не дізнаємось, коли людина вигадала дзеркало, але можемо сказати, що цю ідею підказала жінка.
Першими здогадалися робити скляні дзеркала з шаром ртуті або олова венеціанці. З 1300 року вони стали виготовляти такі дзеркала і незабаром замінили на металеві пластини, що ними користуємося і нині.
- Як ви гадаєте, хто першим почав користуватися гребінцем: чоловік чи жінка?
- Так, напевно, жінка. Одного разу вона зрозуміла, що може стати привабливішою, якщо укладе волосся по – особливому, незвичайно. Ось тоді, мабуть, з’явився гребінець.
Гребінець – один із найдавніших винаходів людства. Їх виготовляли зі шкіри, дерева або рогу, слонової кістки або ебенового дерева. Вони зберігаються тисячі років, а виглядають як сучасні і можуть бути використані будь – якою з наших жінок.
6. Гра « Дзеркало».
У рамці « дзеркала» з’являються по черзі учні, зовнішній вигляд яких треба привести в порядок. Учні класу називають, що треба зробити, щоб поліпшити зовнішній вигляд тих, хто у « дзеркалі».
7. Тренувальні вправи.
Діти вчаться правильно зачісуватися, зав’язувати банти, шнурівки.
8. Малювання « Я дивлюсь на себе в дзеркало».