вчити дітей тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг, книги, зошити, навчальне приладдя; приступати до занять лише після того, як наведено порядок на робочому місці ( столі, парті); після закінчення занять вміти правильно зібрати речі в портфель.
Як живеться твоїм речам?
Мета: вчити дітей тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг,
книги, зошити, навчальне приладдя; приступати до занять лише
після того, як наведено порядок на робочому місці ( столі, парті);
після закінчення занять вміти правильно зібрати речі в портфель.
1. Відгадування загадок дітьми.
( Загадки про шкільне приладдя, особисті речі).
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а розповідає. ( Книга).
* * *
Є у мене деревина,
В ній дуплиста серцевина.
Вліз у дірку хвацький писар,
Вічно пише і мовчить.
Сам, як дерево завдовжки,
Тільки ніс з дупла стирчить. ( Олівець).
* * *
Де можна в портфелі
Сховати приладдя: і гумку,
І ручку, і навіть фломастер? ( У пеналі).
* * *
По папері походжаю,
Хоч одну лиш ніжку маю.
П’ю багато, та не їм.
Про все на світі розповім. ( Ручка).
2. Декламування вчителем уривка вірша .
А що в портфелі?
Нумо, глянемо, що в ньому,
Поки йде завзята гра.
Бо ж портфель, усім відомо –
Є обличчям школяра!
Ось – книжки. Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
Пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!
Подивіться на сторінку, -
Не сторінка – а « картинка»,
Помальована така!
А обкладинка – ну й горе! –
Ніби побувала вчора
В людожерливих руках!.. ( А. Костецький).
3. Обговорення прочитаного. Запитання до учнів:
- Що можна сказати про господаря цього портфеля?
- Подумайте. Чи все гаразд із зошитами, підручниками у вашому портфелі?
- Чи несхожі ви на цього господаря?
4. Тренувальні вправи.
А) Складання речей у портфель; наведення порядку на парті.
Б) Конкурси: « Портфель – обличчя школяра», « Чия парта найохайніша?»
5. Аналіз етичної ситуації.
Дмитрик тусає носком черевика. Вчитель робить йому зауваження:
« Зіпсуєш черевики – будуть вони виглядати, як старі». « Ну то й що!-
безтурботно відповідає хлопчик. – Мені мама нові купить, ще кращі за ці!»
6. Обговорення прочитаного. Запитання і завдання для учнів:
- Чи можна сказати, що Дмитрик дбайливий хлопчик?
- Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами і загалом усіх тих людей,
котрі пошили ці черевики?
- Пригадайте випадок, коли можна сказати про когось: « Він виявився бережливим».
-
7. Розкриття значення висловлювання: « Потрібну річ далеко не клади».
8. Запитання до учнів:
- Як називають людину, що стежить за своїми особистими речами?
( Дбайлива, зібрана, охайна).