Творчий звіт "Діяльність школи сприяння здоров’ю"

Про матеріал

Творчий звіт "Діяльність школи сприяння здоров'ю" допоможе керівникам шкіл сприяння здоров’я методично правильно та грамотно підготувати звіт діяльності школи сприяння здоров’я в будь - якому навчальному закладі.

Перегляд файлу

                            Діяльність Школи сприяння здоров’ю в Кожухівській

середній загальноосвітній школі I -III ступенів

Кожухівська СЗШ І - ІІІ ступенів заснована в 1898 році.

            Нове приміщення школи побудоване й здане в експлуатацію в 1988 році.

За роки існування школи освіту здобули понад 7 тисяч вихованців. Серед них

В. В. Кириченко - підполковник внутрішніх військ, В. І. Скиданчук - головний інженер Київміськбуду, В. М. Коренівська - лікар- кардіолог.

Метою діяльності навчального закладу є формування життєвих компетентностей учнів у процесі навчання та виховання , створення сприятливих умов для розвитку і виховання особистості школяра з високою культурою здоров'я, здатної формувати свій життєвий досвід на основі моральних цінностей українського народу та людства в цілому.

Якість освіти та участь учнів у заходах різного рівня, збереження їхнього здоров'я залишаються ключовим аспектом діяльності педколективу. У зв'язку з цим навчально-виховний процес у школі спрямований на розв'язання наступних завдань:

  • створення сприятливих умов для творчого засвоєння певної суми базових знань учнями, формування в них навичок самостійного оволодіння новими знаннями та інформацією, вироблення потреби в навчанні впродовж всього життя;
  • врахування сучасних державних вимог до змісту і рівня навчальних досягнень учнів, спроектованих на очікувані кінцеві результати навчання; поєднання особистісто-зорієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів;
  • залучення учнів до різного роду заходів, всеукраїнських, обласних та міських конкурсів різного рівня і напрямку з метою самовдосконалення та реалізації набутих знань, умінь та навичок;
  • забезпечення подальшого розвитку учнівського самоврядування, залучення його до вирішення питань організації навчального процесу, розвитку громадської активності, організації здорового способу життя учнів;
  • підвищення якості фізичного виховання та медичного обслуговування учнів;
  • розробка і впровадження системи безперервної здоров'язберігаючої освіти та етичного виховання;
  • впровадження в навчально-виховний процес методики діагностики і моніторингу здоров'я учнів і вчителів;
  • підвищення ефективності використання всіх предметів навчального плану для формування компетентного ставлення до власного здоров'я учнів;
  • залучення батьків і громадськості до спільної роботи щодо формування в учнів здорового способу життя.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05823.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05817.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05824.jpgМетодичною радою школи ведеться накопичення творчих методичних папок вчителів-предметників та класних керівників з розробками нестандартних уроків з усіх навчальних предметів з використанням інноваційних здоров’язберігаючих технологій, інтерактивних методів, спрямованих на виховання здорового способу життя, культури здоров'я. Для створення сприятливих умов для вчителів цього року був проведений ремонт методичного кабінету, що сприяє забезпеченню високого рівня професіоналізму та підвищення ефективності праці.

       Кожен вчитель школи постійно працює над тим, щоб учень отримував задоволення від навчання, відчував себе комфортно на уроках, зберігав своє здоров'я. 

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05819.jpg              Для висвітлення результатів методичної роботи колективу у методичному кабінеті було створено «Дерево успіху» на якому: зелене листя – участь у навчально-методичній та виховній роботі; жовте листя – результати районного рівня, червоні яблука – результати обласного рівня.

             У школі навчаються і виховуються 87учнів: 22 молодших школяра, 52 - учні середньої ланки та 13 старшокласників.

           Для підтримки фізичного розвитку учнів  початкової ланки створено спортивно-ігрову кімнату, яка містить: шведську стінку гімнастичні знаряддя, м’ячі, канат, мат, килим і тенісний стіл. Класоводами та керівниками спортивних гуртків проводяться спортивні заняття, заняття з формування здорового і безпечного способу життя, організовуються змагання із залученням батьків і старшокласників.

             Колектив школи працює над розробленням цільових програм з різних напрямків просвітницької діяльності щодо пропаганди здорового способу життя. Це такі як : «Запобігти, врятувати, допомогти» - з метою поінформування про надзвичайні ситуації, правильну поведінку та безпечне проживання на територіях посиленого радіологічного контролю; «Дбаймо про себе» - з метою сприяння усвідомленню учнями, що постраждали від Чорнобильської катастрофи, здорового способу життя як важливого елементу в системі життєвих цінностей ; «Гармонія барв» - з метою зниження негативних емоційних переживань ; «Ключі до життя» - з метою формування у молоді дбайливого ставлення до оточуючого середовища; вироблення мотивації щодо гідної поведінки і до збереження чистоти довкілля; «Вікно в майбутнє» - з метою інформування , пропагування та формування здорового способу життя.

            Проблеми збереження та зміцнення здоров'я підростаючого покоління у нашій країні є найскладнішими і найактуальнішими. За останні п'ять років в Україні збільшилась кількість захворювань у дітей. Відомо, що на формування дитячого здоров'я, окрім інших чинників, впливає і так званий шкільний фактор. Завдання сучасної школи не тільки навчити дітей, але й зберегти здоров'я учнів, привчити їх до здорового способу життя.

Вже з 2008 року в Кожухівській середній загальноосвітній школі в основу виховної роботи  покладено три основні напрямки діяльності: Школа сприяння здоров'ю (формування здорового і безпечного способу життя, превентивне виховання, екологічне виховання, художньо-естетичне виховання), Школа демократії (розвиток учнівського самоврядування, громадянське виховання), Школа моралі (морально-етичне, військово-патріотичне, родинно-сімейне виховання).

        Основою цілісної діяльності Школи сприяння здоров’ю є узгоджені дії адміністрації школи, педагогічного колективу, медиків районної поліклініки, органів місцевого самоврядування.

        Під керівництвом директора Кожухівської середньої загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, наукового керівника Школи сприяння здоров’ю В. І. Вигівської, координаційною радою розроблено низку профілактичних заходів, на формування здорового способу життя. Адміністрація школи в комплексі з учителями-предметниками, класними керівниками та класоводами працюють над створенням позитивного соціально-психологічного клімату в школі. Педагогами школи постійно впроваджуються здоровя- зберігаючі технології на уроках та позакласних виховних заходах.

        Так, при викладанні «Основ здоров’я», вчителем Ю. М. Артюх систематично використовуються здоров’язберігаючі технології превентивного впливу, особливо технологія ООЖН (освіта на основі розвитку життєвих навичок). ООЖН – це ефективна педагогічна технологія , спрямована на формування здорової і просоціальної особистості. Вона розвиває соціально – психологічні компетентності учнів (їх знання, уміння, навички). Це сприяє формуванню своєрідного «поведінкового імунітету» до ризикової поведінки і до ВІЛ – інфікування. ООЖН – це синтез найуспішнішого педагогічного досвіду і досягнень психологічної науки. Її відмінність від традиційних методів виховання в тому, що формування особистої системи цінностей відбувається не шляхом моралізаторства, а завдяки добровільному прийняттю через усвідомлення їх реальної користі. Перевага надається інтерактивним, а не інформативним формам навчання. Широко застосовуються тренінги, або елементи тренінгів. 

              Починаючи з 2012 року предмет "Основи здоров’я“, викладає дипломований фахівець здебільшого в тренінговій формі або з елементами тренінга. Спочатку ця форма роботи була незвичною для дітей, і вони з настороженістю ставилися до всього DSC01549.JPGнового, але дуже швидко їм сподобалося сидіти в колі або працювати в групах, вільно DSC01698.JPGпересуваючись по класу. Все більше і більше дітей приймають участь в обговоренні питань, краще та впевненіше відстоюють власну точку зору. В таких дискусіях діти розкривають різноманітні проблемні питання і разом шукають способи подолання проблем, а головне те, що діти розвивають життєві навички для DSC05014.JPGздоров’я, безпеки, успіху. Гарною формою індивідуального оцінювання та накопичення творчих робіт учня є його портфоліо.

DSC04937.JPG             Завдяки акціям "Ні – наркотикам", «Майбутнє – без СНІДу», "Міняю цигарку на цукерку" та іншим змінилося ставлення учнів, котрі мають шкідливі звички. Похитнувся їх авторитет, частина з них потяглася в спортивні гуртки: “Юнні і завзяті”, «Формула здоров’я», «Гарт» та “Олімпієць”, які широко пропагуються завдяки численним шкільним змаганням (настільний тенніс, баскетбол, волейбол, футбол, кроси) та відзначенням переможців змагань на загальношкільних лінійках. Багато позитивних змін можна помітити у розв’язуванні конфліктних ситуацій, у стосунках з однолітками. Технологія ООЖН допомагає не тільки учням, а й батькам задуматися про пріоритети свого життя. Також в школі проводяться загальношкільні C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05842.jpgакції: антиреклами шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, КВК “Твоє здоров’я – ключ до тебе, виставка валеолестівок “Від шкідливої звички до хвороби” , круглий стіл "Дзвони Чорнобиля", відкритий виховний захід «Сорочинський ярмарок – пропаганда здорової DSC02612.JPGїжі», “Туберкульоз – реальна загроза для людства”. Декілька разів на рік проводилися загальношкільні "Дні Здоров’я", конкурси творчих робіт учнів під час тижнів, місячників безпеки життєдіяльності. Позакласна робота вчителя основ здоров’я тісно пов’язана з роботою педагога-організатора, класних керівників і класоводів.

          У кожному навчальному кабінеті силами вчителів та учнів створені Куточки здоров’я, що відображають здоров’язберігаючу діяльність класних колективів, а коридори школи оформлені просвітницько-навчальними стендами.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05837.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05829.jpg

 

 

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05834.jpg

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\028.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC04081.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\009.jpgC:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC03964.jpg             Учні школи здійснюють просвітницьку роботу: проводять тренінги в рамках проекту «Молодь за здоров’я», акції природоохоронного та здоровязберігаючого змісту такі, як – «Годівничка», «Про що шепоче берізка», «Прибери в садочку по листочку», «Долонька доброти», «За здоровий спосіб життя». Шкільним самоврядуванням проводяться операції:  «Чисто не там де прибирають, а там де не смітять», «Джерело», «Допоможемо один одному», «Квітник» та багато іншого. Щоранку фізорг чергового класу під керівництвом міністра центру «Спортсмен» проводить для учнів школи ранкову гімнастику під музичний супровід, організовує рухливі ігри на свіжому повітрі та веселі перерви з молодшими школярами.

            Вже три роки поспіль учні нашої школи є активними учасниками обласних конкурсів та фестивалів.

             У 2010 році учні нашої школи брали участь у районному та обласному фестивалі «Молодь обирає здоровя». Де вони зайняли І місце в районному і V місце в обласному конкурсі агітбригад.

             А вже в наступному 2011 році наша агітбригада виборола почесне ІІІ місце в цьому ж обласному фестивалі. До виступу учнів підготували учитель музики Т. О. Дмитрієва та члени Координаційної ради Школи сприяння здоровю».

В 2013 році агітколектив школи за виступ «Тварини нашого краю – занесені до Червоної книги» був нагороджений дипломом управління освіти і науки Житомирської облдержадміністрації за особливі успіхи в обласному конкурсі колективів екологічної просвіти.

         До  Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом члени агітбригади підготували театралізовану виставу «ВІЛ/СНІД – загроза життю людини, з якою виступили перед молоддю Коростенського району.

           Велика увага приділяється зміцненню фізичного здоров’я молоді. У школі працюють спортивні секції з волейболу, легкої атлетики, шахів, настільного тенісу, стрільби.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05850.jpgВелика сучасна спортзала, тенісний та шаховий клуби, а недавно ще й відкритий музей спортивної слави Кожухівської школи - все це працює для того, щоб наші учні змогли зміцнювати здоров'я та росли спортсменами. Матеріальна спортивна база школи дозволяє проводити шкільні і фінальні районні змагання з волейболу, настільного тенісу, шашок і шахів. В школі є 16 тенісних столів, за якими можуть одночасно тренуватися 64 спортсмени; 18 волейбольних мячів, 18 гумових футбольних м’ячів; тренувальний зал, в якому знаходяться гантелі, міні штанги, обручі і скакалки. Ковзанярська база налічує понад 50 пар ковзанів із взуттям; лижна база налічує понад 30 пар лиж з лижним взуттям.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC04687.jpgУчитель фізкультури Д. С. Білошицький та тренер дитячої спортивної школи 

А. С. Коржук докладають максимум зусиль, щоб заняття спортом були не тільки цікавими, здоровязберігаючими, а й приносили перемоги в змаганнях, медалі для школи та району.

        Школа має добрі спортивні традиції. Починаючи з 90-х років учні та випускники Кожухівської школи мають значні спортивні досягнення.

        Саме тому учні школи вже 20 років поспіль є учасниками, чемпіонами, призерами, переможцями районних та обласних  змагань з таких видів спорту, як настільний теніс, волейбол та спортивний туризм, лижі.

         Для загального комплексного оцінювання системи формування та розвитку особистості школяра в школі впроваджується моніторинг здоров'я і розвитку особистості, який розглядається, як комплекс діагностичних досліджень , що проводяться протягом тривалого часу , і дають змогу визначити динаміку змін здоров'я і відповідність індивідуального рівня здоров'я віковій нормі.

       У щорічному моніторингу стану здоров’я учнів 1 – 11 класів, яким керує заступник з навчально-виховної роботи І. В. Тіткова, ведеться облік основних показників фізичного розвитку. Проводиться моніторинг рівня фізичної підготовленості учнів за фізичними тестами, моніторингове дослідження стану психічного й морального здоров’я учнів та інфраструктури, яка забезпечує збереження здоров’я школярів за анкетами «Умови та спосіб життя школярів 1 – 4 класів», «Умови та спосіб життя школярів 5 – 9, 10 – 11 класів», моніторинг по формуванню здоров’я зберігаючих компетентностей, моніторинг оздоровлення по профілям і моніторинг розподілу учнів по фізичних групах.

          Після проведення вищезгаданих моніторингів і аналізу даних Коростенської районної поліклініки складаються паспорти здоров’я класів, проводиться порівняльний аналіз стану здоров’я за роками. Класними керівниками  та класоводами в кожному класі ведуться листи здоровя.

                               Складено порівняльну таблицю захворюваності

учнів школи протягом двох років

 

 

Захворювання

Кількість дітей (2011)

Кількість

(%)

Кількість дітей (2012)

Кількість

(%)

1.

Опорно-рухової

системи

14

14,9

6

6

2.

Органів зору

 7

7,4

4

4

3.

Серцево-судинної

системи

13

13.8

7

7

4.

Органів травлення

40

42,6

20

20

5.

ЛОР

5

5,3

2

2

6.

Нирок

7

7,4

3

3

7.

Нервової системи

11

12

6

6

8.

Хвороби

ендокринної

системи

28

ЗО

20

20

9.

Хвороби органів дихання

40

42,6

34

34

                                           Порівняльна діаграма захворюваності

учнів школи протягом останніх двох навчальних років

 

         Виходячи з цього, та відповідно до забезпеченості спортивної бази планується робота Школи сприяння здоров’ю і складається річний план оздоровчих, спортивних та виховних заходів.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\045.jpg         Щоранку учні школи починають свій робочий день з ранкової зарядки для підвищення дієздатності протягом дня. З ранньої весни та до пізньої осені зарядка проводиться на свіжому повітрі.

         Так у вересні проводиться цикл занять з легкої атлетики, а в позакласний час крос «Золота осінь» і змагання з футболу між збірними командами сіл, з яких учні навчаються в школі.

024          У жовтні і листопаді учні займаються легкою атлетикою, піонерболом, міні-волейболом, гімнастикою.

         У грудні – лютому – гімнастикою, настільним тенісом, ковзанярською та лижною підготовкою, ритмічною гімнастикою і танцями. В березні у школі проходять турніри із шашок та шахів, змагання «Веселі старти», «Тато, мама і я – спортивна сімя».

        В квітні і травні школярі займаються легкою атлетикою, футболом, волейболом, туризмом.

        В червні працює пришкільний дитячий оздоровчий табір «Сонечко», де кожен день звертається увага на виховання творчої особистості, забезпечується пріоритетність гармонійного, всебічного розвитку дитини, становлення її фізичного, соціального, духовного, психічного здоров’я.

        Стало традицією один раз на семестр організовувати День здоров’я, у рамках якого проводяться рухливі ігри, масові змагання, профілактичні заходи.

        Влітку він разом з колегами та техпрацівниками школи почали реконструкцію та модернізацію сучасного спортивного легкоатлетичного майданчика для школярів, щоб школярі мали можливість більше часу займатись фізкультурою і спортом на свіжому повітрі . Докладають немало своєї праці і учні.

         Спорудження спортивного майданчика є яскравим прикладом того, як спільною працею педагогів, учнів, їхніх батьків у нашій школі можна зробити багато корисних справ, які згодом принесуть свої результати. Тепер віримо, що перемоги і рекорди будуть!

 

       Пропаганда результативності роботи Школи сприяння здоровю висвітлена в куточку, який розміщено в коридорі школи.

 

          Складено порівняльну таблицю захворюваності учнів школи протягом двох років.

 

 

Захворювання

Кількість дітей (2009)

Кількість

(%)

Кількість дітей (2010)

Кількість

(%)

1.

Опорно-рухової

системи

14

14,9

6

6

2.

Органів зору

 7

7,4

4

4

3.

Серцево-судинної

системи

13

13.8

Т

7

4.

Органів травлення

40

42,6

20

20

5.

ЛОР

5

5,3

2

2

6.

Нирок

7

7,4

3

3

7.

Нервової системи

11

12

6

6

8.

Хвороби

ендокринної

системи

28

ЗО

20

20

9.

Хвороби органів дихання

40

42,6

34

34

 

 Важливою умовою збереження здоров'я дитини є дотримання нею регулярності харчування. Правильна організація режиму дня школяра передбачає харчування не менш ніж 3 рази протягом доби, а якщо фізичне та психологічне навантаження збільшується, то режим школяра має передбачити 4-5-разове харчування.

 

 

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05882.jpg

                                                Режим харчування учнів 1,4 клас

 

 

1-й клас, %

4-й клас, %

1 раз на добу

***

***

2 рази на добу

***

***

3 рази на добу

86

64,6

4 рази на добу

11,6

16,2

5 раз на добу

2,4

19.2

 

Режим харчування учнів у школі

              12.30-12.50.

           Обід У шкільній їдальні всі діти отримують раціональне, збагачене вітамі­нами харчування .Шкільна їдальня повністю укомплектована необхідним посудом. Її чистоті надається підвищена увага. Миття та дезінфекція здійснюються з дотриманням всіх норм санітарно-гігієнічного режиму, використовуються ефективні засоби гігієни. За час роботи в школі не було жодного випадку захворювання кишковою інфекцією з вини їдальні.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\DSC05887.jpg

    Дуже важливим вважається питання організації питного режиму. У вільному доступі для дітей знаходиться ємкість з кип’яченою водою.

 

 

 

        В пошуках вирішення проблем, пов’язаних із навчанням та вихованням сучасної молоді, педагогічний колектив працює над питаннями соціально-комунікативної активності, умов для самореалізації особистості кожного учня, створення єдиної системи виховних впливів сім’ї та школи. За останні роки отримано позитивні результати у розвитку як особистості кожного учня, так і учнівських колективів в цілому. Ці зміни стали можливими завдяки творчому підходу педагогів школи до виховання учнів, постійної уваги і підтримки з боку адміністрації школи та особисто директора школи В. І. Вигівської. Слід визначити, що динаміка позитивних змін особистісного розвитку учнів залежить від кількості та якості впроваджених у виховний процес конкретних технологій проектування. Так, використання комплексної психолого-педагогічної діагностики та орієнтація педагогів на виконання конкретних корекційно-виховних задач значно поліпшують результати виховної роботи, сприяють формуванню навичок здорового способу життя в учнівському колективі.

             Педагоги школи завжди памятають, що шкільне життя  насичене різноманітними стресогенними факторами. Адже часто засвоєння знань дається дітям дорогою ціною – ціною власного здоровя. Тому лікарська заповідь «Не шкодь!» - це найважливіший принцип.

           Педагоги школи використовують варіативність, гнучкість і адаптивність педагогічних технологій, методичних засобів, які реалізують принцип «Школа для дитини, а не дитина для школи».

          Таким чином, робота Школи сприяння здоровю збагачує й збалансовує діяльність колективу школи, спрямовує творчість учителів і учнів на вдосконалення навчально-виховного процесу. Вважаємо, що результатом нашого успіху буде створення атмосфери взаємоповаги, любові, толерантності та довіри у Кожухівській середній загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів у Школі сприяння здоров’ю, у Школі культури здоров’я.

 

 

1

 

docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку