5 клас
Урок№2
Тема: Зміст і смисл у творі мистецтва. Взаємодія\синтез мистецтв. Способи творення художніх образів у різних видах мистецтва. Відкритість творів літератури до режисерської або сценічної інтерпретації.
Мета; Дати поняття про зміст і смисл у творах мистецтва,про способи творення художніх образів в різних видах мистецтва,інсценізація казки.
розвивати в учнів мистецький художній інтерес, естетичні потреби; формувати
систему мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову
специфіку і взаємодію мистецтв; розвивати уміння сприймання, інтерпретації та
оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювати здатність учнів до
художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення
мистецької комунікації; виховувати естетичний смак.
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, маски до казки «Ріпка», ілюстративний та роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, хмари слів.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вхід до класу під музичний супровід
Вправа «Театральний настрій»
Покажіть свій настрій на своєму обличчі.
ІІ. Етап цілепокладання
Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами познайомимось що таке зміст і смислу творі мистецтва. Що таке синтез мистецтв. Дізнаємось про способи творення художніх образів у різних видах мистецтва.Створювати імпровізацію казки.
ІІІ Актуалізація опорних знань
Гра «Впізнай за описом»
В ньому вам покажуть такі вистави, які дуже будуть нагадувати справжнє життя.(драматичний)
Всі вистави супроводжуються співом. У нашому театрі ви можете переглянути та послухати оперу, оперету, музичну комедію, мюзикл.(музичний)
В нашому театрі замість акторів ляльки (ляльковий)
У нас актори жестикулюють і все виражають жестами та мімікою (театр пантаміми)
4 Перегляд відео Мистецька галузь. Роль мистецтва у житті людини. Художній образ - основа розуміння змісту твору https://youtu.be/ajjHNKqbgnk?si=iT38FbR6w-43B2VP
З якими видами мистецтва види познайомились (музика,література,образотворче мистецтво,архітектура,відео кліп,)
Поняття: Мудборди -колажі,вайб-емоційний стан,платформа Пінтерест,форма-зовнішній вигляд,зміст-призначення твору,синтез-поєднання,гармонія-щось прекрасне,довершене,
Фізхвилинка на музику Ф.Шопена Осінній вальс
Імпровізація на тему :Осінній листочок»
5 Практична робота.
Картина Юрій Нагулко «Мелодія осіннього вечора»
Яка мелодія звучить в цій картині?
Які засоби музичної виразності ви би використали як композитори?
6 Аналіз відеокліпу на пісню В.Івасюка «Пісня буде поміж нас»
Які види мистецтва поєднали автори для гармонії сприймання цього твору.(голос виконавиці,темп,ритм,відеоряд)
7 Сприймання та інтерпретація вірша Ліни Костенко «Крила»
Перегляд анімації.Обговорення.
Які види мистецтва поєднані в цій анімації?
Яким є зміст цього твору?
Які художні образи використала авторка та художники аніматори?
Які сенси вони заклали в це відео?
8 Інсценізація казки «Ріпка»
Рефлексія.
Я дізнався,що…
Я можу використати це в …
Я не зрозумів …
Я не сподобалось…