Урок або виховний захід "Сила ДОБРА"

Про матеріал
Урок "Сила ДОБРА" спрямований розвинути в учнів почуття відповідальності, взаємодопомоги, культури спілкування та власної гідності.
Перегляд файлу

Тема. Урок доброти. Сила доброго слова. За творами 

В. О. Сухомлинського. (Слайд 1)

Мета:

-  познайомити учнів із творами   В. Сухомлинського; вчити аналізувати вчинки героїв, робити висновки;

-  формувати уявлення про те, що добра людина завжди допомагає іншим; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати активний словник; - виховувати віру в силу добра.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, виставка книг автора, Квітка Добра.

Хід уроку І. Організація класу

1.  Вітання.

-  Доброго ранку!  - мовлю за звичаєм.

-  Доброго дня! – всім я вам зичу. Щастя й здоров’я, добра і відваги, Миру і злагоди, любові й поваги.

2. Вправа «Комплімент».

Робота в групі:  передати комплімент другові.

-                     Чи важко було говорити компліменти?

-                     Що було легше: озвучити комплімент чи отримати?

 

ІІ. Оголошення теми уроку

 1.  Проблемне запитання.

-  Як ви вважаєте, яку проблему ми з вами будемо вирішувати на уроці?

( Відповіді дітей)

-  Отож, тема нашого уроку «Сила доброго слова». (Слайд 2)

 2.  Абетка гарних слів.

-                Пригадайте та назвіть добрі слова на літеру Д. (Слайд 3)

 

-                Дружний, доброчесний, душевний, добропорядний,  доброзичливий, дорогий.

 3.  Слово вчителя.

- Чи має добре слово магічну силу? Допоможуть вирішити твори великого педагога і письменника, який палко любив дітей, написав для них багато цікавих оповідань. Дуже хотів, щоб діти росли добрими, чуйними, працьовитими, любили і поважали своїх батьків, рідних, друзів; любили свій рідний край, свою Батьківщину. Це твори В. О. Сухомлинського.

 4.  Вправа «Незакінчене речення».

- Для мене добро важливо, тому я …. ( Думки дітей )

 

ІІІ. Робота над темою уроку

 1.  Конкурс на краще знання казок.

-  Український народ завжди прославляв добро, шанував добрих людей. Ви вперше у казках зустріли добро і зло. Знаємо, що добро переможе зло.

-  Позмагаємося! Пригадайте казки. Переможе той, хто назве найбільше назв казок, де добро перемогло зло.

 2.  Читання та обговорення казки «Добро і Зло». (Слайд 4)

 (Додаток 1)

 

-                     Яка тема казки?

-                     Яка мета казки?

-  Сьогодні ви також виростите квітку, але не просту, а квітку Добра. У неї є лише стебло і серединка.

-  А чого не вистачає? ( Пелюсток )

-  А як частину рослини, пелюстки якої ще не розпустилися?

  1. Вправа «Бутон» -

-                     За повні відповіді ваша групка отримуватиме пелюстки й ви за допомогою їх створите в кінці уроку КВІТКУ ДОБРА.

4.  Коротка біографічна довідка. (Слайд 5 )

- Про добро і зло писав і В. О. Сухомлинський.

-  Що ви про нього знаєте?

Перегляд відео

Вправа «До і Після»

ДО

Твердження

ПІСЛЯ

 

Народився на Кіровоградщині в селянській сім’ї

 

 

Закінчив Полтавський педагогічний інститут  

 

 

Учасник І світової війни

 

 

Директор середньої школи в селі Павлиш

 

 

Написав 48 книг, 500 наукових статтей, 2000 казок і оповідань для дітей

 

 

Праці педагога видані 20 мовами світу

 

 

Найбільш відома книга «Серце віддаю дітям»

 

 

 

 5. Фізкультхвилинка: пісня «Добрим будь»

6. Читання та обговорення оповідання В. О. Сухомлинського

«Добре слово».  (Слайд 6 ) (Додаток 2)

 

-  Що сталося з Олею?

-  Як родичі лікували дівчинку?

-  Які рецепти лікування приписували рідні?

-  Скільки років старенькій бабусі?

-  Що принесла бабуся?

-  Чи можемо бабусю назвати довгожителькою? Чому?

-  Чого не вистачало Олі?

Висновок: Кажімо більше добрих слів Знайомим, рідним, друзям.

Нехай комусь тепліше стане.

Від добрих, чуйних ваших слів. (Слайд 7 )

 7.  Робота в групах.  Розігрування ситуацій.

8. Створення квітки «Доброти» (записки з добрими вчинками)

 

IV. Підсумок уроку

- У нашому букеті 5 квіток: Добра, Чистоти, Людяності, Допомоги, Співчуття.

  1. Вправа «Мікрофон». ( Слайд 8)

«Букет подарую ……, тому що …… .»

Запам’ятай: Життя дається людині лише на добрі справи. ( Слайд 9)

  1. Вірш «Твори добро». ( Слайд 10)

- Я кожному бажаю, щоб у ваших маленьких серцях завжди проростало насіння добра………. Будьте доброзичливими, привітними, люблячими, чуйними.

Щоб інші могли сказати: « У вас золоте серце і чуйна душа».

Ти усміхнися небу, усім, хто біля тебе:

І братику й сестричці, і сонечку й травичці.

Люби усіх довкола, удома і у школі,

І ця любов із Неба повернеться до тебе.

                                                                 Леся Вознюк

 

 

ДОБРО І ЗЛО

 В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили одне одного, і братів менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг – Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже, Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж встигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОБРЕ СЛОВО

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".

Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:

-       Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти.

Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.

Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:

-       Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.

Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.

-       Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.- Доброго слова.

В. Сухомлинський

docx
Додано
7 червня
Переглядів
76
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку