Урок "Булінг. Протидія цькуванню"

Про матеріал

Виховна година розрахована на учнів 6 - 8 класів, є ще декілька цікавих відео:

Anti Bullying Video It Only Takes One

Перегляд файлу

Тема: Булінг. Протидія цькуванню

 

Мета: з’ясувати поняття булінгу, ознайомити з його видами та ознаками; формувати

              нетерпимість до проявів агресії, вчити розв’язувати конфліктні ситуації без

             застосування психологічного та фізичного насилля, практикувати толерантну

             атмосферу спілкування; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля, 

             практикувати навички надання і отримання допомоги.

 

Обладнання: малюнки, роздатковий матеріал, проектор, відео ролик, ватман, різнокольорові сердечка

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Мозковий штурм. Перегляд Corto Animado Bullying  (https://www.youtube.com/watch?v=I0RZvBUYgnQ)
  • Яке негативне явище є головною ідеєю анімації?
  • Чи було вирішено основну проблему у відео?
  • А чи можливо було її уникнути? Як саме?

 

  1. Вступне слово вчителя.

           За даними різних досліджень, майже кожен третій учень в Україні так чи інакше зазнавав булінґу в школі, потерпав від принижень і глузувань: 10 % – регулярно (раз на тиждень і частіше); 55 % – частково піддаються знущанню з боку однокласників; 26 % – батьків вважають своїх дітей жертвами булінґу.

  • То що ж таке булінг? Які його ознаки та форми? І якими можуть бути наслідки шкільного цькування? Якими є шляхи вирішення ситуації булінгу?

Просимо наших інформаторів ознайоми нас з основними моментами цього негативного явища. Ваше завдання запам’ятати якомога більше інформації.

 

  1. Повідомлення учнів

1 учень


Булінґ
 (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

 

2 учень

Згідно з дослідженнями, найчастіше школа дискримінує дітей за такими ознаками:

  • стать                                 
  • вік
  • інвалідність
  • сімейний стан
  • релігійні переконання
  • місце проживання
  • етнічне походження
  • майновий стан
  • мова
  • раса
  • колір шкіри
  • зовнішність

 

http://llt.multycourse.com.ua/public_html/files_uploaded/14446109_1193849540679575_2370861967539104029_n.jpg

 

3 учень

Найпоширенішими формами булінґу є:

  • Словесні образи, глузування, обзивання, погрози
  • Образливі жести або дії, наприклад, плювки.
  • Залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити.
  • Ігнорування, відмова від спілкування, виключення з гри, бойкот.
  • Вимагання грошей, їжі, речей. Умисне пошкодження особистого майна жертви.
  • Фізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук. Будь-які інші дії, що завдають болю і навіть тілесних ушкоджень).
  • Приниження за допомогою мобільних телефонів та Інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, образливі репліки, коментарі в чатах), поширення чуток і пліток.

Зазвичай, у ситуацію булінґу потрапляють діти, які відрізняються від загальної маси, і стосовно яких існують стереотипи та упередження.

 

4 учень

Наслідки шкільного насилля

 Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження і сором, страх, розпач і злість. Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:

  • неадекватне сприймання себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;
  • негативне сприймання однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули у школі;
  • неадекватне сприймання реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;
  • девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності

 

http://llt.multycourse.com.ua/public_html/files_uploaded/14516515_1193847740679755_4124374286104725671_n.jpg

 

 

5 учень 

Молодші школярі мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. Допомога дорослих дуже потрібна і в будь-якому іншому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров'ю.

Старші діти можуть спробувати самостійно впоратись із деякими ситуаціями. Психологами було розроблено кілька порад для них.

Як впоратися з ситуацією самостійно

  • Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.
  • Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.
  • Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.
  • Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.
  • Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

 

  1. Практична частина заняття. Робота в групах
    1. Чи зможете ви відрізнити булінг від дружнього піддражнювання
  • Ви з другом ідете до класу. "Поспіши, копухо, бо запізнимося"
  • Ти добре відповів на уроці. Однокласник сказав: "Молодець, вискочко!"
  • Однокласник закриває ніс і каже: "Від тебе тхне, як від скунса! Це огидно!" І всі в класі починають сміятися
  • Однокласник, дивлячись на твої нові штани, каже з посмішкою: "Де ти їх узяв? На звалищі?"
  • Ти почав носити окуляри. Однокласник каже: "Вони так подурному виглядають, чотириокий!" Тобі стало сумно
  • Ти в друга у гостях. На обід подають шоколадний пудинг. Друг знає, що ти обожнюєш шоколад, і каже: "Треба швидко їсти, бо з нами сьогодні шоколадний монстр!"
  • Ти виграв у свого брата гру. І він каже: "Не можу повірити... Я тебе вб'ю!"
  • Ти обідаєш у шкільній їдальні. До тебе підходить однокласник, якого ти не любиш, і каже: "Тобі краще відмовитися від обіду, жиртрест"
  • Ти і декілька однокласників граєте у баскетбол. Коли ти втретє не закидаєш м'яч у корзину, один із них каже: "Ну ти і мазило!" І всі сміються
  • Однокласник намалював твій портрет зі смішними вусами і повісив його на видноті. Всі сміються, але тобі зовсім не смішно
  • Ти кумедно танцюєш, щоб розсмішити друзів. Вони сміються. Тобі також смішно
  • Ти виконав пісню на конкурсі талантів. Після виступу твій однокласник сказав: "Ти співав, наче собака на ланцюгу". Тобі стало сумно

 

  1. Обговорення небезпечних ситуацій та явищ, з якими може зустрітися учень в школі та дорогою до неї.

Визначення можливих шляхів вирішення або уникнення небезпечних ситуацій. (робота з роздатковим матеріалом, де зображені можливі небезпеки)

 

  1. Заповнення листівок «правила безпечної школи»

В групах учні обговорюють і визначають правила безпечного освітнього середовища в школі і класі.

 

  1. Виготовлення дерева «Булінг»

Заповнення заготівок «дерева», де корені – причини цькування, стовбур – власне проблема булінгу, гілки – види цькування, а листки – способи вирішення чи уникнення.

 

  1. Підсумок. Заповнення сердечок толерантності 

          Запропонуйте учням написати на серці те, що може допомогти іншій людині, розрадити її чи просто зігріти їй душу (уступити місце, поділитися парасолькою під час дощу, просто вислухати, притримати для когось двері).

         Зберіть усі «серця», перемішайте їх, запропонуйте кожному витягнути навмання одне серце та впродовж наступного тижня зробити те, що написано на його серці доброти, для когось іншого.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кисляк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тушина Світлана Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
8705
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку