Тема. Країни Азії.
Тема уроку. Економіко- географічна характеристика Японії.
Мета: Визначити особливості соціально- економічного розвитку Японії, як лідера країн Азії, дати ЕГХ країни. Продовжувати розвивати логічне мислення, пам'ять, Географічну мову; вміння працювати із навчальним матеріалом, самостійно здобувати знання, складати характеристику держави за типовим планом. Виховувати в учнів пізнавальний інтерес до країн світу, їх розвитку, колективізм,охайність.
Обладнання: атласи, матеріали підручника, політична карта світу, додаткові джерела інформації-онлайн- джерела: відео, статистичні дані.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Структура уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Японія є високорозвинена держава світу і Азії. Країна, що належить до постіндустріальних країн, країн «Великої сімки», країни, яка має дуже давню історію , традиції та культуру. Отож наше завдання сьогодні довести ці твердження та дізнатися ще чимало цікавого про цю дивовижну країну.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Прийом «Асоціативний кущ».
----- Хіросіма ------ імператор ------ЯПОНІЯ ------------ сакура-------- Фукусіма
--------- бонсай ---------- рис --------- Сейкан
----------- кімоно ------------------ бідні ресурси ------------- ікебана
ІV. Засвоєння нових знань.
Перегляд відео «Цікаві факти про Японію».
Прийом «робота в групах».( учні об’єднуються в групи).
І. Гр. « Географи» : 1.За картою політичною, фізичною дати характеристику ЕГП Японії.
2.Природно- ресурсний потенціал. Зробити висновки.
ІІ. Гр. «Демографи»: 1.Використовуючи матеріали підручника коротко охарактеризувати особливості населення;
2.(випереджувальне завдання)- розповідь про релігії Японії. .
( використання статистичного матеріалу, діаграм, відео).
ІІІ. Гр. «Економісти»: (випереджувальне завдання- створення презентації «Економіка Японії»)
1.Дати характеристику господарства:
- третинного сектору;
- вторинного сектору господарства;
- первинного сектору;
- зовнішньоекономічних зв’язків .
( використання статистичного матеріалу, діаграм, відео).
ІV. Гр. «Мистецтвознавці».
За додатковим матеріалом складіть короткі розповіді про мистецтво бонсай, ікебани, літературу Мацуа Басьо.
( Обговорення завдань груп).
V. Узагальнення і систематизація знань.
Прийом « Магічне число»( «Закінчи думку»).
( учні називають число від 1 до 12, вчитель читає запитання під відповідою цифрою – учень дає відповідь, інші доповнюють).
1.Релігія, яка прийшла з Індії …. .
2.Тип господарства у Японії ….. .
3.Острів, на якому розташована столиця держави …. .
4.99% населення Японії становлять …. .
5.Мистецтво вирощування карликових дерев …. .
6.Найдовший міст світу і Японії …. .
7.Острови між якими збудований тунель «Сейкан» … .
8.Найбільшний мегалополіс світу і Японії ….. .
9.Форма державного устрою країни … .
10.Символ , що зображений на прапорі Японії …. .
11.Тип відтворення населення Японії …. .
12.Місце у світі Японії в автомобілебудуванні ….. .
VI. Підсумок уроку, оцінювання роботи учні.
Діти роблять висновки до теми, вчитель доповнює, робить загальний підсумок до уроку.