Урок "Енергозбереження - не економія, а розумне споживання! "

Про матеріал
Позакласний захід «Енергозбереження - не економія , а розумне споживання!» розрахований на учнів середньої ланки та супроводжується комп’ютерною презентацією. Учні працюють в команді, виконуючи певні завдання та роблячи певні висновки.
Перегляд файлу

Енергозбереження - не економія, а розумне споживання!

Мета:

 -  Сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії.

-  Розвивати навички роботи із різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження.

-   Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання.

-     Сприяти вихованню активної життєвої позиції, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем міста.

Форма проведення виховної години: робота в групах, вікторина.

 

 

                 Немов собі на злість,

                 Ми Землю кривдим дуже.

                 Злелій її. Омий, очисть,

                 Мій добрий юний друже!

Правила роботи в групі:

1. Кожен член групи заслуговує, щоб його вислухали, не перебиваючи!

2. Слід говорити так, щоб тебе розуміли.

3. Говорити потрібно по своєму питанню, уникаючи зайвого!

4. Якщо щось не цілком зрозуміло, то запитай ще раз!

5. Якщо не сподобалося сказане іншим, то запропонуй щось своє!

 

2. Мотивація учнів.

   Вчитель: Я пропоную зафіксувати свій емоційний стан через метод «Прогноз погоди». (Цей метод сприяє створенню доброзичливої  ​​атмосфери). Охарактеризуйте ваш емоційний стан на початок гри погодною ознакою - температурою. Чим вище температура, тим комфортніше ваш стан.

(У мене - +25 ..., у вас ... Опитуємо всіх, фіксуємо маркером на графіку)

- Графік у нас вийшов у вигляді ламаної кривої, це природно, адже всі ми є індивідуальностями, кожен має право на свій стан, своє світовідчуття.

 

    Вчитель: Світова спільнота вступає в смугу дефіциту паливно-енергетичних ресурсів та боротьби за їх перерозподіл. В силу цього проблема раціонального і ефективного використання паливно - енергетичних ресурсів, сировини і матеріалів для нашої країни також дуже актуальна.

   Кожен з нас повинен усвідомити свою відповідальність за майбутнє планети.

    Ключову роль в запобіганні екологічної катастрофи грає енергозбереження. Проблема розумного використання енергії є однією з найбільш гострих проблем людства. Сучасна економіка заснована на використанні енергетичних ресурсів, запаси яких вичерпуються і не поновлюються.

   Забруднення атмосфери при використанні невідновлюваних джерел енергії веде до загального потепління, танення полярних льодів і підвищення рівня світового океану протягом наступних століть. Ми не знаємо, коли саме позначаться ці зміни, але комісія ООН з клімату стверджує, що загальне потепління вже почалося. Необхідно щось робити вже зараз для запобігання екологічній катастрофі.

   Ефективне використання енергії - ключ до успішного вирішення екологічної проблеми!

   Кожен з нас може зменшити забруднення навколишнього середовища - берегти енергію, або, іншими словами, витрачати енергію більш розумно. Це називається "енергозбереження". Економити енергію має все людство і кожна людина зокрема.

   Заклики економити енергоресурси в нашій країні лунають з різних інформаційних джерел - публікацій у періодичній пресі, телепередач, реклами. Однак, більшості населення ідеї енергозбереження не дуже близькі. Швидше, вони сприймаються як чергова виховна пропаганда держави.

А говорити про енергозбереження ми будемо граючи. Ви розділилися на дві команди. За правильно виконане завдання команда отримує жетон «енержик»(дивись додаток 1).

1.Вправа «Ромашка»

 «Навіщо нам берегти енергію?»

Вислуховуються відповіді дітей, відкриваються пелюстки ромашки, на якій наведено короткий варіант одної з відповідей на питання «Навіщо нам берегти енергію?»

• Щоб заощадити гроші.

• Щоб підвищити комфорт в класі.

• Щоб зменшити забруднення повітря і води.

• Щоб зменшити катастрофічні наслідки зміни клімату.

• Щоб знизити енергоємність економіки.

• Щоб знизити залежність економіки нашої країни від світових цін на енергоносії.

• Щоб залишити ресурси нашим нащадкам.

• Щоб виграти час для пошуку і освоєння нових джерел енергії.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=e7c9e41121e28b9e84b944176092e2c5&n=13 http://worldartsme.com/images/daisy-flower-clipart-1.jpg

2.Вікторина.

На проведення вікторини відводиться 5 хвилин. (За тиждень до проведення класної години команди отримали питання вікторини.)

Питання 1

У якого побутового приладу середньостатистичні   витрати електроенергії за місяць більше, ніж у інших?

1. Комп'ютер

2. Холодильник

3. Телевізор

4. пральна машина

Відповідь: У середньостатистичної сім'ї найбільше енергії витрачає холодильник. Цей побутовий прилад працює безперервно. Проте, є ряд заходів, які допоможуть значно скоротити енергоспоживання. Не ставте холодильник близько до радіаторів опалення, впритул до стіни. Чим нижче температура теплообмінника, розташованого на задній стінці холодильника, тим рідше він включається. Не ставте в холодильник гарячі або теплі продукти.

Питання 2

Головним з точки зору енергоефективності при покупці автомобіля для вас має стати питання:

1. В якому році виготовлено автомобіль?

2. На якому паливі працює автомобіль?

3. Яка марка автомобіля?

4. Скільки палива споживає автомобіль?

Відповідь: При згорянні одного літра бензину виробляється два з половиною кілограми вуглекислоти. Головним при покупці автомобіля для вас має стати питання: «Скільки палива він споживає»? В даний час на ринку присутні автомашини, які споживають 4 літри бензину на 100 км і менш.

Питання 3

Приблизно 40% втрат тепла в будинках відбувається через:

1. Вентиляцію

2. Дверні щілини

3. Вікна

4. Стіни

Відповідь: За оцінками фахівців, 40% втрат тепла відбувається через вікна. Їх додаткова теплова ізоляція або заміна на сучасні склопакети може підвищити температуру в приміщенні на 4-5 ° С, що дозволить скоротити витрати на додаткове опалення. Щоб привести вікна в порядок, не обов'язково встановлювати дорогі склопакети. У більшості випадків достатньо утеплити їх сучасними ізоляційними матеріалами.

Питання 4

Яка лампа найбільш енергоефективна?

1. Світлодіодна

2. Лампа розжарювання

3. Люмінісцентна

4. Паяльна

5. Гасова

Відповідь: Найбільш енергоефективною є світлодіодна лампа. Переваги перед іншими типами ламп: тривалий термін служби, економічне використання електроенергії, безпека використання, незначне тепловиділення.

Питання 5

Скільки відсотків електроенергії використовується даремно, якщо зарядний пристрій для мобільного телефону залишати включеним в мережу?

1. 0%

2. 65%

3. 95%

Відповідь: Вимкнення з мережі телевізора, музичного центру дозволить знизити споживання електроенергії  в середньому до 300 кВт • год на рік. Зарядний пристрій для мобільного телефону, увімкнений в розетку, нагрівається, навіть якщо телефон до нього не підключений. Це відбувається тому, що пристрій все одно споживає електроенергію. 95% енергії використовується даремно, коли зарядний пристрій підключено до розетки постійно.

Питання 6

Які види електролічильників вигідніше використовувати в побуті?

1. однотарифні

2. двухтарифні

3. тритаріфні

Відповідь: Функціональні можливості сучасних електронних лічильників дозволяють вести облік електроенергії по зонах доби і навіть за порами року. Енергетична комісія розділила добу на дві тарифні зони - день (з 7.00 до 23.00) і ніч (з 23.00 до 7.00) - і встановили для кожної окремий тариф. При цьому нічний тариф значно нижче денного, що дає можливість населенню скоротити витрати на оплату електроенергії.

Питання 7

Скільки відсотків сонячного світла поглинають брудні вікна?

1. 30%

2. 40%

3. 50%

Відповідь: Запилені скла можуть поглинати до 30% світла. Тримайте їх у належній чистоті!

Питання 8

Накип в електрочайнику збільшує витрату електроенергії:

1. на 10%

2. на 20%

3. на 30%

Відповідь: Накип утворюється в результаті багаторазового нагрівання і кип'ятіння води і має малу теплопровідність, тому вода в посуді з накипом нагрівається повільно. В результаті - втрати енергії становлять 20%.

Питання 9

Заповнений мішок для збору пилу в пилососі дає збільшення витрати електроенергії:

1. на 20%

2. на 40%

3. на 30%

Відповідь: При використанні пилососа на третину заповнений мішок для збору пилу погіршує всмоктування на 40%, відповідно, на цю ж величину зростає витрата споживання електроенергії.

Питання 10

У скільки разів енергозберігаючі лампи можуть знизити енергоспоживання в квартирі:

1. в 1,5 рази

2. в 2 рази

Відповідь: Заміна ламп розжарювання на сучасні енергозберігаючі лампи, в середньому, може знизити споживання електроенергії в квартирі в 2 рази! Витрати на їх придбання окупаються менше ніж за рік.

Похожее изображение

 

Завдання  3. Конкурс прислів'їв і приказок про ощадливість.

Прислів'я, розділені на 2 частини. Завдання з'єднати їх за змістом.

Не гроші багатство - ощадливість та розум.

У господарстві згодиться і мотузочок.

Грам береже кілограм, кілограм - тонни.

Зернятко по зернятку - буде мішок.

З крихт - купка, з крапель - море.

Підніми колосок - виросте зерна мішок.

Праця збагачує, а ощадливість зберігає.

Що сьогодні збережеш, завтра стане в нагоді.

На чужому коні не наїздишся, чужим добром не нахвалишся

Хто не береже копійки, сам рубля не коштує.

Дай злодієві золоту гору - він і ту промотає.

Пушинка до пушинки, і вийде перинка.

Бережи хліб про їжу, а гроші про біду.

Завдання  4. Конкурс «Двірники».

Сміття поступово стає монстром цивілізації. Перед нами глобус - зменшена модель земної кулі, покритого різним сміттям .За кожну правильну відповідь командам дозволяється зняти сміття - йде як би процес очищення земної кулі від сміття. Завдання команд: спробувати зрозуміти, про що йде мова і здогадатися якомога швидше. Перемагає та команда, яка першою дасть правильну відповідь.

• Його виробляє звичайна корова. У невеликих кількостях він дуже корисний. Коли його занадто багато, це стає справжнім лихом. При попаданні у водойми він руйнується, риба та інші водні мешканці починають задихатися. (Гній)

• Вона буває різнокольоровою, і її дуже важко зламати. Предмети з неї дуже легкі. У вас багато іграшок з неї. Якщо її підпалити, то з'являється багато диму, який погано впливає на здоров'я. (Пластмаса)

• Його винайшли китайці. Він добре горить.  Його отримують з дерева. Його залишається багато в класах після уроків. На ньому пишуть і малюють. (Папір)

• Його роблять з піску. Ваші батьки збирали і здавали його за гроші в пункти прийому. Найчастіше воно прозоре, легко розбивається при падінні. Кинуте в лісі, воно може бути джерелом пожежі. (Скло)

• Завжди чорного кольору. Її багато в містах, де є заводи і фабрики. Вона дуже шкідлива. З нею борються сажотруси. Її багато при горінні. (Сажа)

• Воно легше води. На воді плаває, не тоне. У річці його багато, його треба прибирати з поверхні води. (машинне масло).

Завдання 5. «Винахідники»

Кожній команді пропонуються завдання для вирішення. Час рішення - 10 хвилин. Потім команди по черзі розповідають свої пропозиції щодо вирішення даних проблем. Враховуються кількість запропонованих способів вирішення і активність участі в дискусії.

Завдання 1: У великому місті вночі світлофори блимають жовтим світлом. Потужність одного пристрою невелика, але в мегаполісі світлофорів багато. Загальна потужність виходить чималенька. З іншого боку, вимикати світлофор не можна - він попереджає рідкісних водіїв про те, що попереду перехрестя. Як бути?

Завдання 2: Величезні втрати тепла відбуваються на підприємствах, в опалювальних складах, ангарах через дверні прорізи при в'їзді та виїзді автомобілів. Що робити: ставити на ворота спеціального співробітника або просити водіїв закривати за собою двері?

Для вчителя

Одна з можливих відповідей на перше завдання: Якщо машин немає, світлофор можна вимкнути. Він повинен включатися, якщо до світлофора наближається машина. На деякій відстані (кілька сотень метрів) можна помістити під асфальт датчик маси, який включає світлофор, коли проїжджає автомобіль.

Одна з можливих відповідей на друге завдання: завдання теплопостачання: двері повинні бути закриті, щоб зберігалося тепло. Двері повинні бути відкриті, щоб проїжджали автонавантажувачі. Протиріччя усувається так: стулки робляться з твердої гуми або гнучкого, але міцного пластику, до яких прикріплюється теплоізоляційний матеріал (наприклад, повсть). Вони самі відкриваються і закриваються!

Рефлексія.

Метод «Прогноз погоди». Охарактеризуйте ваш емоційний стан на кінець класної години погодною ознакою - температурою.

Порівнюємо отримані криві. Робимо висновок.

Висновок.

Тема економії має багато спільного з темою погоди: всі про неї говорять, але практично ніхто нічого не робить. Проте і це – крок вперед, оскільки до останнього часу ніхто не говорив навіть про економію енергії.

Нам не вистачає енергії, і чим далі, тим гостріше. Бракує тому, що ми поки що втрачаємо її на кожному кроці. Втрачаємо на управлінському рівні, втрачаємо на недосконалих технологіях виробництва і доставки енергії, втрачаємо будинку, не вміючи ефективно її використовувати. А планета виснажена. Вона стукає до нас землетрусами і ураганами, зимовими струмками і літніми морозами.

Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, машинами та освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку