Урок фізики у 7 класі
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили в природі»
Мета: Поглибити й закріпити знання учнів про види сил в механіці, узагальнити й систематизувати знання учнів про силу тертя, силу пружності, силу тяжіння, причини їх виникнення та їх властивості. Вчити будувати розповідь за структурно - логічною схемою.
Продовжити формувати навички учнів розв’язувати якісні та кількісні задачі, уміння робити аналіз процесу, який описаний в умові задачі; стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність; розвивати вміння самостійно застосовувати знання при вирішенні практичних завдань; формувати розуміння цінності природи як першоджерела матеріальних і духовних сил суспільства й кожної людини; виховувати уважність, зібраність, спостережливість.
Обладнання: картки із завданнями, динамометри, бруски, лінійки, набір важків, мензурка, металевий циліндр.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів; урок-гра.
Як це дивовижно – виявити, що всі явища природи керуються такою невеликою кількістю сил.
( М. Фарадей. )
Гра – це шлях пізнання самого себе,
своїх можливостей і здібностей.
Хід уроку
Хід уроку
Ми з вами завершили вивчення першої частини розділу « Взаємодія тіл ». Щоб гарно підготуватися до контрольної роботи і все згадати, я пропоную вам пограти в гру – подорож країною… Якою країною пропоную вам відгадати. Для цього вам потрібно розгадати кроссенс
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Кроссенс» – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів».
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом одразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Отже, ми сьогодні подорожуємо країною Сил. Ви об'єдналися в групи – команди. Напишіть назву споєї команди ( Наприклад: гравітація, тертя, взаємодія, інерція, пружність, деформація, густина…). Давайте пригадаємо правила роботи в групі.
Зупинка №1: Місто «Теоретиків»
1). Встановити відповідність
1 |
70 мН |
1 |
7000 кН |
2 |
700 Н |
2 |
0,07 Н |
3 |
7МН |
3 |
700 мН |
4 |
0,7 Н |
4 |
7Н |
|
|
5 |
0,7 кН |
2). Зібрати пазл – перевірка знань формул
Зупинка №2 Місто «Ерудитів»
Кожна команда повинна відповісти на запитання:
1.Міра взаємодії - …
2.Якщо тіла діють так наче їх немає, то вони…
3.Щоб знайти рівнодійну двох сил, які діють уздовж однієї прямої в різних напрямках потрібно…
4.Сила земного тяжіння – це
5.Ньютон – це одиниця …
6.Явище збереження швидкості тілом, коли на нього ніщо не діє або дії інших тіл скомпенсовані - …
7.Тіло перебуває в спокої, коли рівнодійна сил, що діють на нього, дорівнює …
8. Сила, з якою тіло тисне на опору або розтягує підвіс – це…3.
9.Літерою F позначається …
10.Силу,яка здійснює на тіло таку саму дію, як декілька сил, що діють одночасно, називають…
11.Зміна форми, розмірів тіла – це …
12.Стан тіла, за якого тіло не діє на опору чи підвіс?
13.Якщо тіло змінило напрям руху, деформувалося, змінило швидкість, то це означає, що на нього …
14.Будь-яка сила характеризується числовин значенням, точкою прикладання,…
15.Сила, яка виникає під час деформації тіла і напрямлена протилежно напрямку зміщення частин цього тіла в ході деформації-…
16.Сила, яка виникає в разі ковзання одного тіла по поверхні іншого і напрямлена протилежно напрямку руху тіла – це …
17.Динамометр – це прилад…
18.Щоб знайти рівнодійну двох сил, які діють уздовж однієї прямої в одному напрямі потрібно…
19.Силу пружності, яка діє на тіло перпендикулярно до поверхні опори називають силою…
20.Причини виникнення сили тертя.
Зупинка №3 Місто «Дослідників»
Зважте повітря в класній кімнаті. Обладнання:лінійка метрова. ρповітря=1,29 кг/м3 |
Визначте жорсткість пружини динамометра. Обладнання:динамометр, набір важків, лінійка. |
Визначити коефіцієнт тертя дерев'яного бруска об парту. Обладнання: динамометр, набір важків, дерев'яний брусок. |
Визначити густину циліндра. Обладнання:мензурка,динамометр, металевий циліндр. |
Визначити густину дерев'яного бруска. Обладнання:лінійка, динамометр. |
|
Зупинка №4 Місто «Загадкове»
Учням пропонують знайти помилку в задачі і виправити її (додаток)
Зупинка №5 Місто «Практичне»
Використані джерела:
ДОДАТКИ
ρ = Fт= m·g
= m = ρ·V
Fпр= k·x Fтер=µ·m·g
Місто Місто «Ерудитів»
«Дослідників»
Місто «Теоретиків» Місто «Практичне»
100кг 100кг
золото
ЗАЛІЗО ВАЖИТЬ БІЛЬШЕ
РКОТА=20КГ