Урок фізики для 7 класу « Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили в природі»».

Про матеріал
Урок фізики у 7 класі « Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили в природі»» ( урок-гра). Мета: Поглибити й закріпити знання учнів про види сил в механіці, узагальнити й систематизувати знання учнів про силу тертя, силу пружності, силу тяжіння, причини їх виникнення та їх властивості. Вчити будувати розповідь за структурно - логічною схемою. Продовжити формувати навички учнів розв’язувати якісні та кількісні задачі, уміння робити аналіз процесу, який описаний в умові задачі; стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність; розвивати вміння самостійно застосовувати знання при вирішенні практичних завдань; формувати розуміння цінності природи як першоджерела матеріальних і духовних сил суспільства й кожної людини; виховувати уважність, зібраність, спостережливість.
Перегляд файлу

Урок фізики у 7 класі

Тема уроку.  Узагальнення та систематизація знань з теми «Сили в природі»

Мета:  Поглибити й закріпити знання учнів про види сил в механіці,  узагальнити й систематизувати знання учнів про силу тертя, силу пружності, силу тяжіння, причини їх виникнення та їх властивості. Вчити будувати розповідь за структурно - логічною схемою.

   Продовжити формувати навички учнів  розв’язувати якісні  та кількісні задачі, уміння робити аналіз процесу, який описаний в умові задачі; стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їхню правильність; розвивати вміння самостійно застосовувати знання при вирішенні практичних завдань; формувати розуміння цінності природи як першоджерела матеріальних і духовних сил суспільства й кожної людини; виховувати уважність, зібраність, спостережливість.

Обладнання: картки із завданнями, динамометри, бруски, лінійки, набір важків, мензурка, металевий циліндр.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації  знань учнів; урок-гра.

Як  це  дивовижно – виявити, що всі явища  природи керуються такою невеликою кількістю сил.    

( М. Фарадей. )

Гра – це шлях пізнання самого себе,

своїх можливостей і здібностей.

Хід уроку

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент та мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами завершили вивчення першої частини розділу « Взаємодія тіл ». Щоб гарно підготуватися до контрольної роботи і все згадати, я пропоную вам пограти в гру – подорож країною… Якою країною пропоную вам відгадати. Для цього вам потрібно розгадати кроссенс

C:\Users\User\Desktop\uaea9ee3819d8.jpg

C:\Users\User\Desktop\full_g-E6mlZ1-ic.jpg

C:\Users\User\Desktop\K4DlbK780AawaElZgh4aSmwpkNgIqTq351VSMvXFDSI5YW_SQQLnqIhU04zSsbMHIUmlF_AjFIUC28Uwrv9T6a_DnsJK0vTuwwRfY6myxiunMZChfXhfYxpkWVLOQPZEvPfZQnD2.gif

C:\Users\User\Desktop\images (2).jpg

C:\Users\User\Desktop\49kjd7ru.jpg

C:\Users\User\Desktop\2png.png

C:\Users\User\Desktop\images.jpg

C:\Users\User\Desktop\interesnie-fakti-o-nevesomosti.jpg

C:\Users\User\Desktop\image269.jpg

 

  1. М’яч взаємодіє з ногою, в результаті взаємодії змінюється швидкість руху м’яча.
  2. Стрільба з лука – теж взаємодія, в результаті якої деформується тятива лука.
  3. Під час деформації тіла виникає сила пружності.
  4. Якщо тіло тисне на опору , то опора деформується. Деформація опори викликає появу сили пружності, яка діє на тіло перпендикулярно до поверхні опори – це сила нормальної реакції опори. Прикладена до опори або підвісу.
  5. Вага – це сила, з якою тіло тисне на опору або розтягує підвіс. Прикладена до опори або підвісу.
  6. Невагомість – це стан, за якого вага тіла дорівнює нулю. Тіло поблизу поверхні Землі перебуває в невагомості, якщо на нього діє тільки одна сила – сила тяжіння.
  7. Сила тяжіння – це сила, з якою Земля притягує до себе тіла, що перебувають на її поверхні або поблизу неї.
  8. Сила тертя утримує тіла на поверхні, а також залежить від сили, що притискає тіло до поверхні – тяжіння Землі.
  9. Сила – міра взаємодії. Будь-яка сила характеризується числовим значенням, напрямком, точкою прикладання.

«Кроссенс»  – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».

Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея  належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко.  Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок. Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом одразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.

 

Отже, ми сьогодні подорожуємо країною Сил. Ви об'єдналися в групи – команди. Напишіть назву споєї команди ( Наприклад: гравітація, тертя, взаємодія, інерція, пружність, деформація, густина…). Давайте пригадаємо правила роботи в групі.

 

  • Усі готові до подорожі? То ж рушаймо!
  • Чи знаєте ви мову мешканців країни Сил?
  1. Проведення гри

Зупинка №1: Місто «Теоретиків»

1). Встановити відповідність

1

 70 мН 

1

 7000 кН

2

700 Н 

2

0,07 Н

3

7МН 

3

700 мН

4

0,7 Н 

4

 

 

5

0,7 кН

2). Зібрати пазл – перевірка знань формул

Зупинка №2 Місто  «Ерудитів»

Кожна команда повинна відповісти на запитання:

1.Міра взаємодії - …

2.Якщо тіла діють так наче їх немає, то вони…

3.Щоб знайти рівнодійну двох сил, які діють уздовж однієї прямої в різних напрямках потрібно…

4.Сила земного тяжіння – це

5.Ньютон – це одиниця …

6.Явище збереження швидкості тілом, коли на нього ніщо не діє або дії інших тіл скомпенсовані - …

7.Тіло перебуває в спокої, коли рівнодійна сил, що діють на нього, дорівнює …

8. Сила, з якою тіло тисне на опору або розтягує підвіс – це…3.

9.Літерою F позначається …

10.Силу,яка здійснює на тіло таку саму дію, як декілька сил, що діють одночасно, називають…

11.Зміна форми, розмірів тіла – це …

12.Стан тіла, за якого тіло не діє на опору чи підвіс?

13.Якщо тіло змінило напрям руху, деформувалося, змінило швидкість, то це означає, що на нього …

14.Будь-яка сила характеризується числовин значенням, точкою прикладання,…

15.Сила, яка виникає під час деформації тіла і напрямлена протилежно напрямку зміщення частин цього тіла в ході деформації-…

16.Сила, яка виникає в разі ковзання одного тіла по поверхні іншого і напрямлена протилежно напрямку руху тіла – це …

17.Динамометр – це прилад…

18.Щоб знайти рівнодійну двох сил, які діють уздовж однієї прямої в одному напрямі потрібно…

19.Силу пружності, яка діє на тіло перпендикулярно до поверхні опори називають силою…

20.Причини виникнення сили тертя.

Зупинка №3 Місто  «Дослідників»

Зважте повітря в класній кімнаті.

Обладнання:лінійка метрова.

ρповітря=1,29 кг/м3

Визначте жорсткість пружини динамометра.

Обладнання:динамометр, набір важків, лінійка.

Визначити коефіцієнт тертя дерев'яного бруска об парту.

Обладнання: динамометр, набір важків, дерев'яний брусок. 

Визначити густину циліндра.

Обладнання:мензурка,динамометр, металевий циліндр.

Визначити густину дерев'яного бруска.

Обладнання:лінійка, динамометр.

 

Зупинка №4 Місто «Загадкове»

Учням пропонують знайти помилку в задачі і виправити її (додаток)

Зупинка №5 Місто «Практичне»

  1. Маса космонавта — 80 кг. Чому дорівнює вага космонавта, який знаходиться на космодромі? на орбітальній станції?
  2. Під час невдалого експерименту лаборант стиснув пружину на 50
    см, приклавши силу 20 Н. Однак пружина вирвалася із рук, розпрямилася і тієї
    миті, коли її стиск дорівнював 40 см, вдарила невдаху по підборіддю.
    Визначити, якою була сила удару.
  3. Антон вирішив скласти всі свої і Катрусині іграшки в ящик та
    поставити його в куток кімнати. Тягнучи його горизонтальною підлогою
    хлопчик приклав силу в 160 Н. Визначити масу ящика з іграшками, якщо
    коефіцієнт тертя між підлогою та ящиком 0,4.
  4. «Лебідь, Щука та Рак» – відома байка Л. Глібова. Кожен з
    персонажів байки намагається зрушити віз з місця, що міститься в точці А.
    Лебідь прикладає силу 20 Н угору, Рак тягне воза ліворуч із силою 30 Н, Щука
    прикладає силу 50 Н праворуч. Сила тяжіння, що дії на віз, дорівнює 20 Н.
    Визначити їх рівнодійну.

 

  1. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.
  2. Домашнє завдання: повторити §§ 14-21

Використані джерела:

  1. Фізика: підручник для 7 класу загальноосвіт.навч.закл./за ред.В.Г.Бар’яхтара, С.О.Довгого.-Х.: Видавництво «Ранок», 2015.
  2. Фізика 7 клас: збірник задач/ І.М.Гельфгат, І.Ю.Ненашев.-Х.:  Видавництво «Ранок», 2015.
  3. Інтерактивні методи на уроках фізики /упоряд.: Л.Хольвінська, С. Філоненко – К.: Шкільний світ, 2008.
  4. Позакласні заходи з фізики /упоряд.: Л. Хольвінська, С. Філоненко – К.: Шкільний світ, 2007.
  5. Збірник компетентнісних завдань з фізики 7-9 класи / Северинова А.М.- «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»
  6. https://vsimosvita.com/mayster-klas-krossens-yak-priyom-rozvitku-kreativnogo-mislennya-quot/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ


C:\Users\User\Desktop\physics-vector-id165796847.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\depositphotos_83187238-stock-illustration-jigsaw-puzzle-blank-template-4x3.jpg 

 

ρ =                Fт=    m·g

    =         m =  ρ·V

Fпр=   k·x   Fтер=µ·m·g

     Місто                                               Місто «Ерудитів»

C:\Users\User\Desktop\1636529726_45-flomaster-club-p-illyustratsii-po-fizike-krasivie-risunki-55.jpg«Дослідників»

                                 

 

C:\Users\User\Desktop\010.png                                        

     

Місто «Теоретиків»                                    Місто «Практичне»                                                       C:\Users\User\Desktop\cSEp3VylaC5pu8EcAVkmL5j7-lCRCRpV8sVYnkTT2JswVtdccN3rhovdnf_ccRlAXT_gCDbLc1sS2BcRi2XwoA8zEnO5VtdpJ648tWetCLJA2FSNlo4.jpg

C:\Users\User\Desktop\11159599111.jpg                       

 

 

           

  

                

 

 

 

100кг                  100кг

 

 

 

 

               золото

 

ЗАЛІЗО ВАЖИТЬ БІЛЬШЕ

 

 

 

                                                                        

 

 

 

 

               

 

 

РКОТА=20КГ

C:\Users\User\Desktop\Vaga.jpg

      

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку