Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили»
Мета: узагальнити і систематизувати знання про види сил та їх утворення – сили тяжіння, сили пружності, сили тертя, сили всесвітнього тяжіння, ваги тіла рівнодійної сили; перевірити набуті вміння знаходити силу при рішенні задач, знаходити силу на практиці; формувати впевненість в широкому використанні теоретичних знань по даній темі на практиці;
розвивати логічне мислення;
виховувати вміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, пов’язаної з процесом мислення.
Обладнання: на партах (окремій) заходиться обладнання для виконання експериментальних задач: динамометр, мензурка з водою, брусок, тіло неправильної форми з відомого матеріалу, лінійка, терези; пелюстки від двох «цветиков-семицветиков»; картки з тестовими завданнями
Тип уроку: системно-узагальнюючий модуль
Хід уроку
І міні-модуль
Вступне слово вчителя: на даному уроці ми перевіримо ваші знання з теми «Взаємодія тіл. Сили» в вигляді колективної роботи, де кожен учень покаже свої знання при рішенні задач, практичних завдань, а на закінчення буде проведена тестова перевірка знань.
1.1.Розминка Слайд 1
(На дошці прикріплений «цветик-семицветик» - пелюстки різного кольору, з зворотної сторони якого написані види сил:
учні по черзі виходять, відривають пелюстки і по плану, який на ектані, позповідають про дану величену
План
(Учні виконують фізичний диктант, а потім обмінюються зошитами і перевіряють роботи учнів, правильні відповіді на екрані)
Текст фізичного диктанту:
(Перевірка фізичного диктанту)
ІІ міні-модуль
Для вміння знаходити любу силу, потрібні «експериментатори». Зараз ви побудите експериментаторами і виконаєте наступне завдання.
2.1. Експериментальні задачі. Слайд 3
(Учні відривають нові пелюстки «цветика- семицветика», де дані номери задач в малюнках. Завдання: сформулювати задачу і розв’язати їх. )
Задачі в малюнках:
Fтертя -?
m = 450г Fтяжіння - ?
Р-?
F пруж -?
Вчитель: Зараз ми розглянемо, де знайшли використання ці сили в навколишньому світі. (Учням наперед були дані теми повідомлень):
ІІІ міні-модуль
Вчитель: на закінчення нашої роботи, перевіримо знання кожного при виконанні роботи з тестами:
Перевірка тестового завдання. Слайд 6
ІV міні-модуль Слайд 8
Підсумок уроку
(Монологічне спілкування вчителя з учнями; заключне слово учителя, огляд матеріалу опрацьованого протягом уроку,оцінювання роботи учнів протягом уроку та виставлення оцінок до журналу та учнівських щоденників)