Урок фізики на тему "Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили»

Про матеріал
Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили» Мета: узагальнити і систематизувати знання про види сил та їх утворення – сили тяжіння, сили пружності, сили тертя, сили всесвітнього тяжіння, ваги тіла рівнодійної сили; перевірити набуті вміння знаходити силу при рішенні задач, знаходити силу на практиці; формувати впевненість в широкому використанні теоретичних знань по даній темі на практиці
Перегляд файлу

Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили»

Мета: узагальнити і систематизувати знання про види сил та їх утворення – сили тяжіння, сили пружності, сили тертя, сили всесвітнього тяжіння, ваги тіла рівнодійної сили; перевірити набуті вміння знаходити силу при рішенні задач, знаходити силу на практиці; формувати впевненість в широкому використанні теоретичних знань по даній темі на практиці;
розвивати логічне мислення;
виховувати вміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, пов’язаної з процесом мислення.

Обладнання: на партах (окремій) заходиться обладнання для виконання експериментальних задач: динамометр, мензурка з водою, брусок, тіло неправильної форми з відомого матеріалу, лінійка, терези; пелюстки від двох «цветиков-семицветиков»; картки з тестовими завданнями

Тип уроку: системно-узагальнюючий модуль

Хід уроку

І міні-модуль

Вступне слово вчителя: на даному уроці ми перевіримо ваші знання з теми «Взаємодія тіл. Сили» в вигляді колективної роботи, де кожен учень покаже свої знання при рішенні задач, практичних завдань, а на закінчення буде проведена тестова перевірка знань.

1.1.Розминка Слайд 1

(На дошці прикріплений «цветик-семицветик» - пелюстки різного кольору, з зворотної сторони якого написані види сил:

  1.                   сила тяжіння;
  2.                   сила всесвітнього тяжіння;
  3.                   сила пружності;
  4.                   вага тіла;
  5.                   сила тертя;
  6.                   рівнодійна сила.)

учні по черзі виходять, відривають пелюстки і по плану, який на ектані, позповідають про дану величену

 

План 

  1.                   Означення фізичної величини.
  2.                   Явища чи властивості, які характеризуються даною величиною.
  3.                   Якою буквою позначається і одиниці вимірювання.
  4.                   Формули, що поєднують цю величину з іншими величинами.
  5.                   Засоби її вимірювання.
    1.            Фізичний диктант   Слайд 2

(Учні виконують фізичний диктант, а потім обмінюються зошитами і перевіряють роботи учнів, правильні відповіді на екрані)  

Текст фізичного диктанту:

  1.                   Якою літерою позначають вагу тіла.
  2.                   В яких основних одиницях вимірюється маса тіла
  3.                   За якою формулою можна визначити силу тяжіння.
  4.                   Запишіть формулу визначення маси тіла через густину і об’єм
  5.                   В яких одиницях вимірюється вага в системі СІ
  6.                   Переведіть 3л в
  7.                   Визначте вагу тіла масою 350г
  8.                   Знайдіть об’єм бруска розмірами 2,5х1х2 см
  9.                   Знайдіть рівнодійну силу 4Н,3Н,5Н, якщо сили спрямовані в одну сторону.
  10.               Переведіть 400в

(Перевірка фізичного диктанту)

ІІ міні-модуль

Для вміння знаходити любу силу, потрібні «експериментатори». Зараз ви побудите експериментаторами і виконаєте наступне завдання.

2.1. Експериментальні задачі.  Слайд 3

  1.                   За допомогою лінійки визначити силу тяжіння, що діє на дерев’яний брусок з дуба
  2.                   За допомогою динамометра і тягарця визначити силу пружності, утвореній у пружині.
  3.                   За допомогою динамометра визначити силу тертя, що виникає при русі бруска.
  4.                   За допомогою мензурки визначити вагу води, налитої в стакан
  5.                   За допомогою динамометра визначити об’єм тіла, виготовленого з відомого матеріалу
  6.                   За допомогою динамометра визначити масу тіла і перевірити на терезах

 

  1.        Розв’язування розрахункових задач.  Слайд 4

(Учні відривають нові пелюстки «цветика- семицветика», де дані номери задач в малюнках. Завдання: сформулювати задачу і розв’язати їх. )

Задачі в малюнках:

  1.                   Р - ?  
     
  2.                    

            Fтертя -?

  1.                    

m = 450г    Fтяжіння - ?

 

 

 

 

 

  1.                   a= 1дм, b= 2см, с=5см
    Брусок з дуба

Р-?

 

 

  1.                   m= 250г

 F пруж -?

 

 

 

  1.        Повідомлення учнів Слайд 5

Вчитель: Зараз ми розглянемо, де знайшли використання ці сили в навколишньому світі. (Учням наперед були дані теми повідомлень):

  1.                   Сила тяжіння на других планетах
  2.                   Сила тертя в живій природі
  3.                   Сила пружності в житті людини
  4.                   Невагомість

ІІІ міні-модуль

Вчитель: на закінчення нашої роботи, перевіримо знання кожного при виконанні роботи з тестами:

  1.                   Силою тяжіння називають силу, з якою…
  1.                    тіло притягується до Землі
  2.                   тіло діє на інше тіло і призводить до деформації
  3.                    тіло діє на опору чи підвіс
  1.                   На тягарець, що лежить на столі, діє..
  1.                    сила тяжіння і вага тіла
  2.                   сила пружності  і вага тіла
  3.                    сила тяжіння і сила пружності
  1.                   Одиницею сили є…
  1.                    кг
  2.                   Н
  3.                    м/с
  1.                   Чому дорівнює сила тяжіння, яка діє на тіло масою 5кг?
  1.                   
  2.                   50Н
  3.                    500Н
  1.                   Три сили, направлені по одній прямій: вліво 16Н і 2Н, а вправо 20Н. Знайдіть рівнодійну силу та її напрям
  1.                    38Н, вправо
  2.                   2Н, вліво
  3.                    2Н, вправо
  1.                   Визначте об’єм тіла , якщо воно виготовлене із скла і на нього діє сила тяжіння 10Н
  1.                    0,4
  2.                   1
  3.                    0,0004
  1.                   Чому дорівнює вага мармурного бруска, розмірами 15см х 5см х 2см
  1.                    4,05Н
  2.                   405Н
  3.                    0,405Н
  1.                   На лінійку, що лежить на двох опорах, поставили гирю і лінійка прогнулася. Як називається сила, з якою гиря діє на лінійку?
  1.                    сила пружності
  2.                   сила тяжіння
  3.                    вага тіла

Перевірка тестового завдання. Слайд 6

 ІV міні-модуль Слайд 8

 Підсумок уроку

 (Монологічне спілкування вчителя з учнями;  заключне слово учителя, огляд матеріалу опрацьованого протягом уроку,оцінювання роботи учнів протягом уроку та виставлення оцінок до журналу та учнівських щоденників)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 3. Взаємодія сил. Сила
Додано
30 вересня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку