Урок-гра "Чи знаєш ти свій край?"

Про матеріал

Метою даної розробки уроку-гри є розвиток інтересу учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнити їхнє почуття національної гідності, патріотизму.

Урок розрахований на учнів 5 класу.

Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ

ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ-ГРИ 

"ЧИ ЗНАЄШ ТИ СВІЙ КРАЙ"

для учнів 5 класу

 

Мета: розвивати інтерес учнів до вивчення історії, географії, культури України та традицій рідного краю, зміцнювати їхнє почуття національної гідності, виховувати патріотизм.

Завдання: 

  •     виховання в учнів патріотизму, ціннісного ставлення до Батьківщини;
  •     усвідомлення духовної єдності з українським народом та своєї національної ідентичності;
  •     розширення кола знань з історії України та рідного краю;
  •     стимулювання дитячої спостережливості, уваги, ініціативи, творчості.

Обладнання: Державний Прапор України, прикрашена класна кімната, завдання та матеріали гри.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

       Учні розташовуються у класній кімнаті та об’єднуються у дві команди. 

2. Вступне слово вчителя.

  Жодна з держав не може вважати себе ані розвиненою, ані демократичною, якщо її громадяни не знають свого минулого. Особливо потрібно його знати нам, українцям. Адже від нас цілеспрямовано, упродовж століть намагались відібрати історичну пам'ять, а отже, й позбавити національної гідності. А тим часом наша історія, наша культура, наші традиції, може, й найдавніші у світовій цивілізації. Численні археологічні дослідження підтвердили, що на території сучасної України задовго до античної Еллади та Стародавнього Єгипту була високорозвинута культура.

    Де коріння сильне й глибоке, там і дерево сильне, воно бурям і стихіям ставить могутній опір. Звісно, що сила дуба зберігається не лише в його могутньому стовбурі і пишній кроні, а й, переважно, — у корінні.

   Перекотиполе зі слабким корінням безсиле у боротьбі з вітрами, які женуть його, куди їм заманеться. І не дивно, що воно зрештою опиняється у проваллі, де знаходить свій кінець.

    Ви, юне покоління, є тією молодою парослю, з якої розквітне пишна крона нашого народу. Але, нагадую, за умови, що вона живитиметься глибоким корінням, яким є мова народу, його історія, культура, мистецтво, звичаї і традиції. Наскільки старанно ви їх вивчаєте та засвоюєте, якоюсь мірою покаже сьогоднішня гра "Чи знаєш ти свій рідний край?" Кожна команда отримає свої завдання, які їй потрібно буде вирішити. А нагородою для всіх буде дружба і гарний настрій.

3. Гра "Чи знаєш ти свій рідний край?"

Завдання перше –  „Державні символи”

    Командам пропонується назвати державні символи, які зберігаються у школі, вказати їх місцезнаходження. Поки одна частина команди працює над цим завданням, інша малює прапор, а інша — герб України.

 

Завдання друге – „Хто більше”

     Командам пропонується записати в алфавітному порядку назви міст, річок. 

Варіант 1. Записати в алфавітному порядку назви українських міст (напроти кожної букви алфавіту по одній назві).

Варіант 2. Записати в алфавітному порядку прізвища видатних людей України (історичних діячів, учених, митців, героїв визвольних змагань).

     Переможцями стають ті, хто запише більше назв.

Варіант 1

Бар, Вінниця, Галич, Донецьк, Житомир, Запоріжжя, Кам'янець-Подільський, Львів, Мукачеве, Ніжин, Овруч, Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Фастів, Чернівці, Чернігів, Чортків, Шепетівка, Хмельницький.

Варіант 2

Буг, Десна, Дніпро, Дністер, Жванчик, Збруч, Лімниця, Прип'ять, Прут, Росава, Рось, Смотрич, Тетерів, Хомора, Черемош, Уж.

 

Завдання третє – "Історичне"

Варіант 1

  1. Найвища посада і титул за часів козацької України. (Гетьман)
  2. Кого з руських князів і за що іменують Великим? (Володимира Хрестителя)
  3. Ім'я руської княгині-християнки. (Ольга)
  4. Автор першого збірника законів "Руська правда". (Князь Ярослав Мудрий)
  5. Назвіть автора музики Гімну України. (Вербицький)

Варіант 2

  1. Складне слово-назва природоохоронного заповідника в Україні. (Асканія-Нова)
  2. Назвіть автора слів Гімну України. (Чубинський)
  3. Від чийого імені отримав назву руський алфавіт? (Кирило, Кирилиця)
  4. Назвіть ім'я сестри засновників Києва? (Либідь)
  5.                      Назва могили, в якій поєднано історію давньої, княжої доби і визвольної війни XX ст. (Аскольдова)

 

Завдання четверте – „Частування ”

   Українці славляться своєю гостинністю і охоче приймають мандрівників, подорожуючих, запрошують на гостину. Обдумайте „Українське меню для іноземця” таким чином, щоб представити традиційні українські страви.

 

Завдання пʼяте –  „Україна співоча” 

Варіант 1. Команда отримує завдання назвати чи проспівати народні пісні, в яких згадується червона калина.

Варіант 2. Команда отримує завдання назвати чи проспівати народні пісні, в яких згадується жито і пшениця.

 

4. Підбиття підсумків.

   Після закінчення гри підбиваються підсумки, визначаються переможці.

 Учитель: А завершити наш урок хотілось би словами Володимира Сосюри:

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

 

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

 

Між братніх народів, мов садом рясним,

сіяє вона над віками…

Любіть Україну всім серцем своїм

і всіми своїми ділами.

 

Для нас вона в світі єдина, одна

в просторів солодкому чарі…

Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі...

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Глазиріна Олена Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 вересня 2018
Переглядів
1850
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку