Тема. Розв’язування задач
Форма проведення: гра „Подорож у країну „Фізика“.
Мета: узагальнити вивчений матеріал, оцінити знання учнів; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; формувати інтерес до проведення дослідів та експериментування; перевірити вміння розв’язувати задачі з даної теми.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Вчитель.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми проведемо його у вигляді гри „Подорож у країну „Фізика“. Вам подобається подорожувати? Так. Прекрасно! Ось маршрут, по якому ми сьогодні підемо.
ІІ. Розв’язування завдань.
Місто ерудитів. Тут кожна команда дістає завдання: впізнати на портреті вченого і розповісти про його роботи в галузі фізики. Завдання виконують так: команді демонструють портрет, і члени команди, доповнюючи один одного, розповідають про роботи вченого.
Приладоград. У цьому місті живуть різні фізичні прилади. Гостям (командам) пропонується пояснити, де застосовують ці прилади, як сприяють вони втіленню в життя законів фізичної країни. До столу викликають 2 учнів. На столі лежать різні фізичні прилади.
2. Барометр - анероїд що можна продемонструвати з його допомогою. Другий 3. Мензурка відшукує цей прилад на столі і виконує демонстрацію.
Далі викликають ще 2 учнів. Тоді наступна розповідь учня
з другої команди, а демонстрація – з першої. Якщо хтось з учнів не зуміє виконати демонстрацію, його може замінити
інший член тієї ж команди.
Острів кмітливих. Тут команда має розв’язати кілька якісних задач. Відповідає з даної команди той, кого обрали капітани інших команд. Якщо даний гравець дає відповідь, то команді зараховується 2 бали; якщо відповідає інший член команди, тоді 1 бал. І по два питання заготувала кожна команда.
Завдання:
Місто чарівників. Тут командам демонструють 2 – 3 цікаві досліди і пропонують їх пояснити.
Дослід 1. Дістати монету, що лежить у воді, не замочивши пальців рук, за допомогою склянки, сірників і аркуша паперу. (Води в тарілці повинно бути менше, ніж півсклянки)
Пояснення. Щоб виконати завдання, треба зім’яти аркуш паперу, підпалити його і покласти в склянку. Дати час паперу розгорітись. Швидко перевернути склянку і поставити її в тарілку з водою поряд з монетою. Вода потрапляє до склянки. І можна взяти монету.
Тиск газу під час його охолодження зменшується, а зовні залишається атмосферним. Вода під дією сили різниці тисків потрапить до склянки.
Дослід 2. Відварене очищене куряче яйце необхідно розмістити всередині посудини з вузьким отвором. Яйце повинно залишитись цілим.
Пояснення. Зім’ятий аркуш паперу необхідно підпалити і проштовхнути через отвір у посудину. Як тільки аркуш загасне, закрити отвір яйцем вузьким кінцем донизу. Яйце буде втягнуте всередину посудини.
Місто мислителів. У цьому місті треба розв’язати кількісну задачу. На відміну від інших міст завдання тут індивідуальне. Кількість очок команди складається з оцінок кожного її члена. Задачі можуть бути однаковими для всіх членів команди.
ІІІ. Підсумок уроку.
ІV. Д/з повторити §22-25, вправа 25 (5, 7, 8).