Урок-гра "Узагальнення і систематизація знань з теми "Електронні таблиці"

Про матеріал

Розробка уроку узагальнення і систематизації знань з теми "Електронні таблиці". Тип уроку: урок-гра.Основне завдання — пошук способів виконання конкретної операції найбільш раціонально.

Перегляд файлу

Узагальнення та систематизація знань з теми «Електронні таблиці»

Мета:

Навчальна:

• узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Електронні таблиці»;

 проконтролювати сформованість навичок опрацювання табличної інформації.
Розвивальна:

  • розвиток творчих здібностей;
  • розвиток критичного мислення.

Виховна:

  •         формування культури оформлення результатів дослідження даних;
  •         виховання  інформаційної  культури.

Тип уроку: урок дидактична гра .

Хід уроку

 

Етап уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Оргмомент

Оголошення мети і завдань уроку та задач уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Основне завдання на сьогодні — пошук способів виконання конкретної операції найбільш раціонально. Покажіть, наскільки ефективно ви можете виконати свої завдання

Записують тему та мету уроку

Відтворення

та корекція опорних

знань

І.Бліц-турнір. Антична мудрість говорить: «Знання — це сила». Доведіть, наскільки міцні ваші знання. Я ставлю запитання. Першою відповідає та команда, яка швидше підніме знак:

«Відповідь готова».

Робота в групах. Клас поділяється на 2 групи (рівнозначні за складом). Члени команди по черзі відповідають на запитання бліц-турніру. Правильні відповіді приносять команді очки. Якщо на запитання команда дала неправильну відповідь, то право виправити помилку мають члени іншої команди, яка, таким чином,


Етап уроку

Діяльність учителя

Діяльність учнів

 

Бліц-турнір закінчився, початкові бали одержують найактивніші учні.

Другий етап — це гра «Лото», але спочатку потрібно придбати квиток. Ціною буде відповідь на запитання.

Група 1

Назвіть усі функції табличних процесорів. (Створювати таблиці різного призначення; вводити, редагувати, форматувати дані різних типів; виконувати спеціальні розрахунки; обробляти дані за допомогою функцій; автоматизувати розрахунки)

Група 2

Продовжіть перелік функцій. {Будувати за різними даними графіки та діаграми; знаходити й вибирати дані за певними умовами; імпортувати дані й виконувати їхню передачу в інші програми; в разі необхідності створювати текстові документи; друкувати дані та їхнє графічне зображення; здійснювати аналіз даних різними способами)

Учитель роздає картки-лото. У кожну комірку картки ви повинні вписати номер запитання, відповідь на яке міститься в цій комірці

може заробити очки для своєї команди (причому таке право надається лише тій команді, яка помітила помилку). Групи мають 30 с для обмірковування запитання, після цього один учень з групи відповідає на запитання

Узагальнення практичних умінь та навичок

Наступний етап брейн-рингу — це виконання завдань за ПК. (Метод самоорганізації учнів.) Поки учні виконують завдання, вчитель перевіряє картки лото

Робота в динамічних парах

 

Підбиття підсумків брейн-рингу

Підбиваються підсумки уроку. Визначається команда-переможець. Члени цієї команди отримують до набраних на уроці балів ще й бонус в 2 бали

 

Підбиття підсумків. Домашнє завдання

Тест — виконати будь-які 5 завдань на вибір

Записують домашнє завдання

 

 

Завдання бліц-турніру

1. Як завантажити Microsoft Excel? Назва­ти різні способи:

а) Меню Пуск/ Програми/ Microsoft Excel;

б) Меню Пуск/ Создать документ Office/Новая Книга;

в) Після виклику контекстного меню Ство­рити/ Лист Microsoft Excel;

г) Під час відкриття якого-небудь докумен­та Microsoft Excel.

2. Що є найменшою структурною одини­цею розміщення даних на робочому листі велектронних таблицях?

(Комірка.)

3. Вираз або рівняння, що створює сам ко­ристувач для виконання обчислень у робочих аркушах.

(Формула.)

4. Скільки комірок містить виділена група комірок А1:ВЗ?

(Шість.)

5. Яку дію виконує команда Копировать?

(Уміщує виділені таблиці в буфер, при цьому записи не зникають.)

6. Які дії потрібно виконати для створення діаграми?

(Виділити дані для її створення, вибра­ти команду для створення діаграми, вибра­ти тип діаграми, задати основні й додат­кові параметри.)

7. Дані яких типів містить комірка ЕТ?

(Текстові, числові, формули, дані про час і дату.)

  1. Фільтрація — це...
  2. На які комірки посилається формула =(В8+$С$3)?

(СЗ; В8.)

10. Створіть алгоритм копіювання вмісту комірки ВЗ до комірки Н2.

 клацніть лівою кнопкою миші на комірці ВЗ;

  • у горизонтальному меню виберіть пункт Правка;
  • у меню виберіть команду Копировать;

 клацніть лівою кнопкою миші на комірці Н2;

  •   у горизонтальному меню виберіть пункт Правка;
  •   у меню виберіть команду Вставити.

 

 

 

Запитання

  1.     Вираз або рівність, що створює сам ко­ристувач для виконання обчислень у робочих аркушах.
  2.     Готова формула, вмонтована в табличний процесор.
  3.     Комірка, на якій знаходиться табличний курсор, є...
  4.     Розрахунки у фінансових операціях; ста­тистична обробка даних; інженерні розрахун­ки.
  5.     Адреса комірки, що не змінюється неза­лежно від того, з якого місця таблиці посила­ються на дану комірку.
  1. Параметр діаграми. Список позначень змінних, що береться в рамку.
  2. Параметр діаграми. Обмежує поле ма­люнка діаграми.
  3. Графічний запис даних, що містяться до комірких ЕТ.

9. Адресація, що встановлює адресу комір­ки в таблиці залежно від місця розташування формули, у якій ця адреса використовується як операнд.

  1. Формування ЕТ; керування обчислен­нями; графічний режим; робота з ЕТ як з ба­зою даних.
  2. Параметр діаграми. Задається для зруч­ності аналізу результатів.
  3. Основні елементи електронної таблиці.

 

Картка лото

формула

активна

діаграмна

відносна адресація

рамка

координатна сітка

рядок,

стовпчик,

комірка

функція

абсолютна адресація

режими

роботи

табличного

процесора

сфери професійного застосування

легенда

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку