Розробка уроку узагальнення і систематизації знань з теми "Електронні таблиці". Тип уроку: урок-гра.Основне завдання — пошук способів виконання конкретної операції найбільш раціонально.
Узагальнення та систематизація знань з теми «Електронні таблиці»
Мета:
Навчальна:
• узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Електронні таблиці»;
• проконтролювати сформованість навичок опрацювання табличної інформації.
Розвивальна:
Виховна:
Тип уроку: урок дидактична гра .
Хід уроку
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Оргмомент |
Оголошення мети і завдань уроку та задач уроку. Мотивація навчальної діяльності. Основне завдання на сьогодні — пошук способів виконання конкретної операції найбільш раціонально. Покажіть, наскільки ефективно ви можете виконати свої завдання |
Записують тему та мету уроку |
Відтворення та корекція опорних знань |
І.Бліц-турнір. Антична мудрість говорить: «Знання — це сила». Доведіть, наскільки міцні ваші знання. Я ставлю запитання. Першою відповідає та команда, яка швидше підніме знак: «Відповідь готова». |
Робота в групах. Клас поділяється на 2 групи (рівнозначні за складом). Члени команди по черзі відповідають на запитання бліц-турніру. Правильні відповіді приносять команді очки. Якщо на запитання команда дала неправильну відповідь, то право виправити помилку мають члени іншої команди, яка, таким чином, |
Етап уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
|
Бліц-турнір закінчився, початкові бали одержують найактивніші учні. Другий етап — це гра «Лото», але спочатку потрібно придбати квиток. Ціною буде відповідь на запитання. Група 1 Назвіть усі функції табличних процесорів. (Створювати таблиці різного призначення; вводити, редагувати, форматувати дані різних типів; виконувати спеціальні розрахунки; обробляти дані за допомогою функцій; автоматизувати розрахунки) Група 2 Продовжіть перелік функцій. {Будувати за різними даними графіки та діаграми; знаходити й вибирати дані за певними умовами; імпортувати дані й виконувати їхню передачу в інші програми; в разі необхідності створювати текстові документи; друкувати дані та їхнє графічне зображення; здійснювати аналіз даних різними способами) Учитель роздає картки-лото. У кожну комірку картки ви повинні вписати номер запитання, відповідь на яке міститься в цій комірці |
може заробити очки для своєї команди (причому таке право надається лише тій команді, яка помітила помилку). Групи мають 30 с для обмірковування запитання, після цього один учень з групи відповідає на запитання |
Узагальнення практичних умінь та навичок |
Наступний етап брейн-рингу — це виконання завдань за ПК. (Метод самоорганізації учнів.) Поки учні виконують завдання, вчитель перевіряє картки лото |
Робота в динамічних парах
|
Підбиття підсумків брейн-рингу |
Підбиваються підсумки уроку. Визначається команда-переможець. Члени цієї команди отримують до набраних на уроці балів ще й бонус в 2 бали |
|
Підбиття підсумків. Домашнє завдання |
Тест — виконати будь-які 5 завдань на вибір |
Записують домашнє завдання |
Завдання бліц-турніру
1. Як завантажити Microsoft Excel? Назвати різні способи:
а) Меню Пуск/ Програми/ Microsoft Excel;
б) Меню Пуск/ Создать документ Office/Новая Книга;
в) Після виклику контекстного меню Створити/ Лист Microsoft Excel;
г) Під час відкриття якого-небудь документа Microsoft Excel.
2. Що є найменшою структурною одиницею розміщення даних на робочому листі велектронних таблицях?
(Комірка.)
3. Вираз або рівняння, що створює сам користувач для виконання обчислень у робочих аркушах.
(Формула.)
4. Скільки комірок містить виділена група комірок А1:ВЗ?
(Шість.)
5. Яку дію виконує команда Копировать?
(Уміщує виділені таблиці в буфер, при цьому записи не зникають.)
6. Які дії потрібно виконати для створення діаграми?
(Виділити дані для її створення, вибрати команду для створення діаграми, вибрати тип діаграми, задати основні й додаткові параметри.)
7. Дані яких типів містить комірка ЕТ?
(Текстові, числові, формули, дані про час і дату.)
(СЗ; В8.)
10. Створіть алгоритм копіювання вмісту комірки ВЗ до комірки Н2.
— клацніть лівою кнопкою миші на комірці ВЗ;
— клацніть лівою кнопкою миші на комірці Н2;
Запитання
9. Адресація, що встановлює адресу комірки в таблиці залежно від місця розташування формули, у якій ця адреса використовується як операнд.
Картка лото |
|||
формула |
активна |
діаграмна |
відносна адресація |
рамка |
координатна сітка |
рядок, стовпчик, комірка |
функція |
абсолютна адресація |
режими роботи табличного процесора |
сфери професійного застосування |
легенда |