Тема: Розв'язування компетентнісних задач .
Мета: навчити розв'язувати компетентнісні задачі, добирати засоби опрацювання даних;
Розвивати логічне та творче мислення, самостійність;
Сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, виховувати старанність.
Тип уроку: формування нових знань та вмінь.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
-Я зможу добре сьогодні попрацювати на уроці.
-Я особистість творча.
-Я бажаю всім однокласникам успіхів
на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Інструктаж з ТБ та охорони праці.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
IV. Формування нових знань та вмінь.
Компетентнісний підхід в освіті, на противагу концепції «засвоєння знань», передбачає опанування учнями різних умінь, які дозволять їм у майбутньому діяти ефективно в ситуаціях професійного, особистого і суспільного життя. Компетентнісний підхід зумовлює посилення прикладного, практичного характеру всієї шкільної освіти і полягає в тому, щоб не збільшувати обсяги інформованості людини в різних предметних галузях, а допомогти їй самостійно розв'язувати проблеми в незнайомих ситуаціях.
Компетентність – проінформованість, обізнаність, авторитетність. Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.
Під задачею розуміється система, обов'язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та вимогу, тобто опис шуканого, обов'язковими елементами якого виступають: запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань; завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
Розв'язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:
Ваш знайомий вирішив придбати автомобіль. Його цікавлять джипи, але він не може вибрати модель та виробника. Єдина вимога до автомобілів — це цінова політика для середнього класу. За допомогою мережі Інтернет знайдіть дані технічних характеристик та ціну 3–5 моделей джипів різних виробників.
Проаналізуйте зібрані дані в розрізі потужності двигуна, витрати палива та інших характеристик. Зробіть висновки та оформіть рекомендації щодо вибору автомобіля. Використайте під час аналізу розрахунки певних даних, діаграми для порівняння, зображення для ілюстрування матеріалу.
VІ. Підсумки. Рефлексія «Чи справдились ваші очікування? Що було складним? Як ви подолали труднощі?»
VІІ. Д/з: опрацювати конспект, матеріал підручника стор.167-170, скласти 3 тестових питання; повт.§14.