"Розв’язування компетентнісних задач" (план-конспект уроку з інформатики в 7-му класі)

Про матеріал

Тема: Розв'язування компетентнісних задач .

Мета: навчити розв'язувати компетентнісні задачі, добирати засоби опрацювання даних;

Розвивати логічне та творче мислення, самостійність;

Сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, виховувати старанність.

Тип уроку: формування нових знань та вмінь.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

-Я зможу добре сьогодні попрацювати на уроці.

-Я особистість творча.

-Я бажаю всім однокласникам успіхів

на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Інструктаж з ТБ та охорони праці.

  • Фронтальне опитування
  • Як треба заходити до кабінету інформатики?
  • Чи можна торкатися руками роз'ємів сполучних кабелів, тильної сторони монітора?
  • Чи можна водити пальцем по монітору?
  • Чим можна показати об'єкт на моніторі?
  • Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?
  • Чи можна працювати за комп'ютером в вологому одязі або з вологими руками. І т.д.
  • Як шукати інформацію в Інтернеті?
  • Як описати розташування документа в Інтернеті?
  • Для чого використовують електронні таблиці?
  • Які є властивості інформації?
  • Які є типи даних?
  • Яким чином можна подати результати виконаної роботи?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

  • -Тема сьогоднішнього уроку «Розв'язування компетентнісних задач. Виходячи з теми уроку, запишіть ваші «Очікування» від уроку.

IV. Формування нових знань та вмінь.

  • 1.Лекція.

Компетентнісний підхід в освіті, на противагу концепції «засвоєння знань», передбачає опанування учнями різних умінь, які дозволять їм у майбутньому діяти ефективно в ситуаціях професійного, особистого і суспільного життя. Компетентнісний підхід зумовлює посилення прикладного, практичного характеру всієї шкільної освіти і полягає в тому, щоб не збільшувати обсяги інформованості людини в різних предметних галузях, а допомогти їй самостійно розв'язувати проблеми в незнайомих ситуаціях.

Компетентність – проінформованість, обізнаність, авторитетність. Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці.

Під задачею розуміється система, обов'язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та вимогу, тобто опис шуканого, обов'язковими елементами якого виступають: запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань; завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.

Розв'язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів:

  • визначення, ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
  • пошук даних: учень формує стратегію розв'язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв'язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в Інтернеті);
  • управління: учень структурує потрібні дані для пошуку розв'язку;
  • інтеграція: учень порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
  • оцінка: учень правильно шукає відомості у базі даних, вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
  • створення: учень враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
  • передавання повідомлень: учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.
  • 2.Розвязування компетнтнісної задачі засобами ІКТ.

Ваш знайомий вирішив придбати автомобіль. Його цікавлять джипи, але він не може вибрати модель та виробника. Єдина вимога до автомобілів — це цінова політика для середнього класу. За допомогою мережі Інтернет знайдіть дані технічних характеристик та ціну 3–5 моделей джипів різних виробників.

Проаналізуйте зібрані дані в розрізі потужності двигуна, витрати палива та інших характеристик. Зробіть висновки та оформіть рекомендації щодо вибору автомобіля. Використайте під час аналізу розрахунки певних даних, діаграми для порівняння, зображення для ілюстрування матеріалу.

  • 3.Демонстрація робіт. Аналіз. «Мікрофон» за питаннями:
  • Що ви розумієте під компетентністю?
  • Що ви розумієте під задачею?
  • Назвіть етапи розв'язування задач?
  • Де в житті ви зможете застосувати набуті знання?
  • V. Оцінювання. Мотивація оцінок.

VІ. Підсумки. Рефлексія «Чи справдились ваші очікування? Що було складним? Як ви подолали труднощі?»

VІІ. Д/з: опрацювати конспект, матеріал підручника стор.167-170, скласти 3 тестових питання; повт.§14.

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
4532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку