Урок-гра "Взаємодія тіл. Сили у природі"

Про матеріал
Урок-гра з фізики для учнів 7 класу для закріплення знань з теми "Взаємодія тіл. Сили у природі" 2019-2020 навчального року.
Перегляд файлу

Урок – гра «Взаємодія тіл. Сили в природі»

(Уурок розв’язування задач та підготовки до контрольної роботи у 7 класі з теми „Взаємодія тіл . Сили в природі”)

 

Мета уроку:

навчальна:  в активній формі перевірити знання учнів з тем  «Взаємодія тіл, сили в природі»;

розвивальна:   сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання в нестандартних ситуаціях ,розвивати уміння працювати в колективі;

виховна: виховувати чіткість й організованість , впевненість у власних здібностях, формувати науковий світогляд, цікавість до предмета.

 

Тип уроку: урок перевірки та оцінювання знань.

 

Обладнання: таблички з буквами «Т» та «Н», листок – таблиця з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 Доброго дня діти .У нас сьогодні на уроці гості , привітайте їх. Дівчата ,сідайте. Хлопці, сідайте . Чергові ,скажіть хто сьогодні  відсутній.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   У нас сьогодні незвичайний урок ,це-урок-гра. На цьому  уроці кожен з вас покаже рівень своїх знань з фізики ,а ми їх перевіримо  , по закінченню гри ви отримає оцінку і виявимо найрозумнішого учня 7 класу.

 

ІІІ. Методичні вказівки стосовно технології проведення гри.

 З учнів класу вибираємо трьох помічників, кожен з яких отримує листок – таблицю з прізвищами учнів  відповідного ряду і номерами питань. Кожен учень отримає табличку з позначками «+» - так, «-»- ні.

Прослухавши питання учні протягом п’яти секунд піднімають табличку з відповідною буквою. Помічники фіксують відповіді в своїх таблицях.  Одержавши відповіді на питання І туру, підводяться підсумки.

 

І тур.

Розминка у вигляді гри «Вірю-не вірю». Виставлення діагностичного балу.

Вірю – не вірю

  1. Сила – міра взаємодії тіл     +
  2. Основною одиницею вимірювання маси є ГРАМ    _
  3. Кулька котиться з гори за інерцією _
  4. Падіння будь якого тіла відбувається завдяки силі тяжіння +
  5. Сила тяжіння не залежить від маси планети, на якій падаю тіло   -
  6. Сила пружності виникає в деформованому тілі і намагається повернути його в попередній стан +
  7. Сила тертя не виникає  під час руху тіла в рідині  –
  8. Сила тертя кочення менша ніж сила тертя ковзання +
  9. Вага тіла вимірюється в КГ –
  10.  Леонардо да Вінчі першим досліджував силу тертя +
  11. Під час старту космічного апарату вага космонавта зменшується –
  12.  Сила тяжіння на полюсі та екваторі має різне значення  +
  13.  Силу пружності можна розрахувати, використовуючи закон Гука +

 

ІІ тур.

Робота з картками фізичних величин та їх розмірностей.

Кожній команді видаються картки з формулами, де замість однієї з величин – пустий квадратик:

Необхідно заповнити всі порожні квадратики (спочатку кожна команда самостійно, потім заповнюються картки на дошці).

ІІІ тур.

Учні перекидають кубик з формулами один одному. Отримавши кубик, учень  розповідає про формулу.

ІV тур. Станція “НАРОДНА МУДРІСТЬ”

Література, а зокрема усна народна творчість,  на уроках фізики має не аби яку роль. Тож наступним кроком наших випробувань буде «Усна народна творчість». Ваше завдання якомога швидше дати відповідь, про яку силу йде мова. Кожен вислів зараховуємо в 1 бал.

  1. З гори не треба пхати – саме піде.
  2. Таке слизьке, що й обома руками не вдержиш.
  3. Сила міри не знає і соломину ламає.
  4. Не пхай, що само котиться.
  5. Куди вітер дме, туди і гілля хилиться.
  6. У гурті і комар сила.
  7. І віл над силу не потягне.
  8. І гуси вола з ніг зіб’ють, як їх багато.
  9. Баба з воза – коням легше.
  10. З гори і сані біжать, а в гору і віз не їде.
  11. З гори вскач, а на гору хоч плач.
  12. Не підмажеш, не поїдеш.
  13. Рад би рибу впіймати да слизька.
  14. Колос повний до землі гнеться, а порожній – у гору пнеться.
  15. Під лежачий камінь вода не теча.
  16. Скільки б не скакав, а на землю впав.
  17. Терпець, як мотузок: тягнеться, тягнеться, та й увірветься.

 

V. тур

Необхідно відповісти на наступні питання:

1. Петро стверджує, що Маша “важча” ніж він. Знаходячись на катку, вони використовуючи тільки рулетку для розв’язання цієї проблеми. Як їм це вдалося? (Відштовхнулись, а потім виміряли відстань, на яку вони роз’їхались).

2. Петро, отримав від Богдана удар в щелепу, заявивши: “Ну й вдарив я його сьогодні!” Що ви з цього приводу думаєте? Чи має рацію хлопчик з фізичної точки зору?

(Взаємодія тіл).

3. Вам з дитинства стверджували: “Не можна  перебігати дорогу перед близько їдучим транспортом!” Чому?

(Інерція).

Пам'ятай,   жодне тіло не може миттєво зупинитися. І для зупинки автомобіля теж потрібно декілька секунд. До речі, при швидкості 60 км/год за одну секунду машина проїжджає 17 м. Всього за одну секунду машина проїжджає більше, ніж довжина вашої класної кімнати. Пам’ятайте про це, і не перебігайте дорогу перед близько їдучім транспортом!

4. Про те, що на борту космічного корабля звичайно царить невагомість, знають усі. Петро затверджує, що він в стані невагомості перебуває по сто разів на день. Ну, і брехун, правда?

(У момент стрибка (на місці або при бігу), наші ноги не торкаються ніякої опори, значить, на якусь мить ми перебуваємо у стані невагомості).

VI. тур

Робота в групах з картками, де міститься по три задачі.

Задачі для 1 групи

  1. Яка сила викликає припливи та відпливи в морях і океанах на Землі?
  2. Чи можна підняти тіло, якщо прикласти до нього силу яка дорівнює його вазі? 
  3. Яка сила тяжіння діє на зайця, вовка, ведмедя, слона, якщо їх маси відповідно дорівнюють 6кг, 40кг, 400кг, 4т.

 

Задачі для 2 групи

  1. Чому важко утримати в руках живу рибу.
  2. Який вид тертя має місце при катанні на ковзанах і при катанні на роликах.
  3. В чому різниця пружної та непружної деформації?
  4. На автомобіль, що рухається, у горизонтальному напрямі діють сили тяги двигуна на 1,25кН, сила тертя 600Н і сила опору повітря 450Н. Чому дорівнює рівнодійна цих сил?

Підбиття підсумків уроку.

Учитель підсумовує бали, набрані командами, та визначає команду–переможницю, коментуючи певні ситуації, що створювалися на уроці, та відповіді на ключові запитання.

Учитель говорить слова подяки учням, які проявили особливу активність при підготовці до уроку, дякує всім учням за прояв знань, кмітливості та уміння працювати, думаючи.  Що вдалося виконати за урок, чи досягли ми своєї мети?

Природа – єдина книга, кожна сторінка якої сповнена глибокого змісту. Ми перегорнули ще одну її сторінку, сторінку цікавого та загадкового. А хто не знає сили,  той не знає природи.

Оцінки, коментарії.

VII. тур

Домашнє завдання. Скласти узагальнюючу таблицю «Сили в природі»

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 3. Взаємодія сил. Сила
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку