Мета уроку:
навчальна: в активній формі перевірити знання учнів з тем «Взаємодія тіл, сили в природі»;
розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання в нестандартних ситуаціях ,розвивати уміння працювати в колективі;
виховна: виховувати чіткість й організованість , впевненість у власних здібностях, формувати науковий світогляд, цікавість до предмета.
Тип уроку: урок перевірки та оцінювання знань.
Обладнання: таблички з буквами «Т» та «Н», листок – таблиця з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго дня діти .У нас сьогодні на уроці гості , привітайте їх. Дівчата ,сідайте. Хлопці, сідайте . Чергові ,скажіть хто сьогодні відсутній.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У нас сьогодні незвичайний урок ,це-урок-гра. На цьому уроці кожен з вас покаже рівень своїх знань з фізики ,а ми їх перевіримо , по закінченню гри ви отримає оцінку і виявимо найрозумнішого учня 7 класу.
ІІІ. Методичні вказівки стосовно технології проведення гри.
З учнів класу вибираємо трьох помічників, кожен з яких отримує листок – таблицю з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань. Кожен учень отримає табличку з позначками «+» - так, «-»- ні.
Прослухавши питання учні протягом п’яти секунд піднімають табличку з відповідною буквою. Помічники фіксують відповіді в своїх таблицях. Одержавши відповіді на питання І туру, підводяться підсумки.
І тур.
Розминка у вигляді гри «Вірю-не вірю». Виставлення діагностичного балу.
Вірю – не вірю
ІІ тур.
Робота з картками фізичних величин та їх розмірностей.
Кожній команді видаються картки з формулами, де замість однієї з величин – пустий квадратик:
Необхідно заповнити всі порожні квадратики (спочатку кожна команда самостійно, потім заповнюються картки на дошці).
ІІІ тур.
Учні перекидають кубик з формулами один одному. Отримавши кубик, учень розповідає про формулу.
ІV тур. Станція “НАРОДНА МУДРІСТЬ”
Література, а зокрема усна народна творчість, на уроках фізики має не аби яку роль. Тож наступним кроком наших випробувань буде «Усна народна творчість». Ваше завдання якомога швидше дати відповідь, про яку силу йде мова. Кожен вислів зараховуємо в 1 бал.
V. тур
Необхідно відповісти на наступні питання:
1. Петро стверджує, що Маша “важча” ніж він. Знаходячись на катку, вони використовуючи тільки рулетку для розв’язання цієї проблеми. Як їм це вдалося? (Відштовхнулись, а потім виміряли відстань, на яку вони роз’їхались).
2. Петро, отримав від Богдана удар в щелепу, заявивши: “Ну й вдарив я його сьогодні!” Що ви з цього приводу думаєте? Чи має рацію хлопчик з фізичної точки зору?
(Взаємодія тіл).
3. Вам з дитинства стверджували: “Не можна перебігати дорогу перед близько їдучим транспортом!” Чому?
(Інерція).
Пам'ятай, жодне тіло не може миттєво зупинитися. І для зупинки автомобіля теж потрібно декілька секунд. До речі, при швидкості 60 км/год за одну секунду машина проїжджає 17 м. Всього за одну секунду машина проїжджає більше, ніж довжина вашої класної кімнати. Пам’ятайте про це, і не перебігайте дорогу перед близько їдучім транспортом!
4. Про те, що на борту космічного корабля звичайно царить невагомість, знають усі. Петро затверджує, що він в стані невагомості перебуває по сто разів на день. Ну, і брехун, правда?
(У момент стрибка (на місці або при бігу), наші ноги не торкаються ніякої опори, значить, на якусь мить ми перебуваємо у стані невагомості).
VI. тур
Робота в групах з картками, де міститься по три задачі.
Задачі для 1 групи
Задачі для 2 групи
Підбиття підсумків уроку.
Учитель підсумовує бали, набрані командами, та визначає команду–переможницю, коментуючи певні ситуації, що створювалися на уроці, та відповіді на ключові запитання.
Учитель говорить слова подяки учням, які проявили особливу активність при підготовці до уроку, дякує всім учням за прояв знань, кмітливості та уміння працювати, думаючи. Що вдалося виконати за урок, чи досягли ми своєї мети?
Природа – єдина книга, кожна сторінка якої сповнена глибокого змісту. Ми перегорнули ще одну її сторінку, сторінку цікавого та загадкового. А хто не знає сили, той не знає природи.
Оцінки, коментарії.
VII. тур
Домашнє завдання. Скласти узагальнюючу таблицю «Сили в природі»