Обґрунтування :
Контрольна робота є першим тематичним оцінюванням для учнів, які почали вивчати фізику.В цій темі вони отримали основні поняття та ознайомилися з термінами застосовуються у фізиці,а так само придбали перші навички роботи з найпростішими приладами для отримання інформації про об'єкти дослідження .Ще не вивчені формули і немає вміння розв'язувати задачі. Вивчення нового предмета їм здається легким і цікавим. Що б підтримати їх інтерес і допитливість і змусити задуматися, що знання цього предмета веде до пояснення тих явищ, які їх оточують я пропоную провести контрольну роботу в ігровій формі,пояснюючи вчинки героїв казки вже не на побутовому рівні, а застосовуючи науковий підхід і користуючись знаннями отриманими в цій темі.
Тема: Контрольна робота по темі: «Будова речовини»
У вигляді гри-казки.
Обгрунтування: Контрольна робота є першим тематичним оцінюванням для учнів які почали вивчати фізіку.В цій темі вони отримали основні поняття і ознайомилися з термінами застосовуються у фізиці, а так само придбали перші навички роботи з найпростішими приладами для отримання інформації про об'єкти ісследованія.Еще не вивчені формули і немає вміння вирішувати задачі.Ізученіе нового предмета їм здається легким і інтересним.Что б підтримати їх інтерес і допитливість і змусити задуматися, що знання цього предмета веде до поясню нию тих явищ які їх оточують я пропоную провести контрольну роботу в ігровій формі, пояснюючи вчинки героїв казки вже не на побутовому рівні а застосовуючи науковий підхід і користуючись знаннями отриманими в цій темі.
Мета уроку:
Освітня: Перевірити знання, вміння і навички учнів по даній темі.
Розвиваюча: Розвивати інтелектуальну складову мислення.
Виховна: Виховувати навички самостійної роботи.
Тип уроку: нестандартний урок перевірки якості знань по темі.
план уроку
1. Організаційний момент. - коментарі вчителя
Роз'яснення учителем дій в ході контрольної роботи. Правильне оформлення відповідей. Разбалловка завдань і загальна кількість балів яке можна отримати за правильне виконання контрольної роботи.
2. Виконання контрольної роботи. - Самостійна робота учнів.
3. Домашнє завдання. - коментарі вчителя.
Наступний урок це захист міні проектів
.
1.Організаціонний момент.
Учитель: Сьогодні ми перевіряємо ваші знання з теми «Будова речовини». Представте, що ви і є головний герой цієї сказкі.І ви звичайно найрозумніший, ерудований, хоробрий і добрий.Знанія допомагають вийти з важких положень і добитися перемоги над невіглаством і злом в цьому світі.
Отже начнем.Я буду читати вам казку, а ви позначаючи номер питання будете відповідати за головного героя.Первие п'ять питань оценіваються в один бал,
а наступні по два.По-тому що треба не просто вибрати і відповісти одним словом, а й обгрунтувати чому це так.
2. Контрольна робота.
(Текст контрольної роботи в додатку).
2. Домашнє завдання.
Підготуватися до захисту проектів по цій темі. Учитель нагадує теми і способи захисту міні проектів.
додаток
За мотивами народної казки: "Іван-селянський син і чудо-юдо»
В деякому царстві, у деякій державі жили-були старий і стара, і був у них т син. Звали його Іванко. Жили вони - не лінувалися, з ранку до ночі працювали: ріллю орали та хліб засівали.
Рознеслася раптом в тому царстві-державі погана звістка: збирається чудо-юдо погане на їх землю напасти, всіх людей винищити, всі міста-села вогнем спалити. Затужили дід та баба, зажурився. А Іванко втішає їх:
- Чи не журіться, батюшка і матушка! Піду я на чудо-юдо, буду з ним битися на смерть!
Не стали дід та баба його утримувати та відмовляти. Спорядили вони його в путь-дорогу. Взяв Іван дубину важку, взяв торбинку з хлібом-сіллю, сів на коня і поїхав.
Чи довго, чи ні їхав - зустрічається йому старий чоловік.
- Здорово, добрий молодець!
- Здрастуй, дідусь!
- Куди це ти прямуєш?
- Їду з поганим дивом-юдом битися, боротися, рідну землю захищати!
- Доброго цю справу! Тільки для битви тобі потрібна не кийок, а меч чарівний, булатний.
- А де ж його дістати, дідусь!
А ось он.Только він чарівним стане якщо
питання 1
- скажеш правильно: меч - це:
речовина або фізичне тіло? Задумався Іван, давайте йому допоможемо.
А тепер Їдь-но ти, добрий молодець, все прямо. Доїдеш до високої гори. А в тій горі - печера глибока. Вхід в неї великим каменем завалений. Відвалив, ввійдеш в печеру і там знайдеш обладунки заговорені, якщо звичайно науку про природу знаєш і правильно на питання відповіси.
Ворос 2,3,4,5.
- дописати кінці фраз (в зошитах):
2. Взаємне проникнення дотичних речовин один в одного, внаслідок безладного руху частинок, з яких вони складаються, називається ...
3. Те, з чого складається фізичне тіло, називається ...
4. Частинки, з яких складаються молекули це ...
5.Сохраненіе обсягу і форми - це властивість ...
Відповів Іван на всі питання, зайшов до печери і знайшов там обладунки волшебние.Снаряділся і пішов до річки Смородине, до Калинового мосту. Дивиться а по всьому березі лежать мечі та луки поламані, лежать кістки людські.
Думає Іван -ось тут я і будуть чудовисько поджідать.А поки поп'ю водиці чистої, цілющої вона мені силушку увелічіт.Помогі Івану відповідай на питання і вода дійсно буде цілющою.
питання 6
Чи можна відрізнити воду, отриману з соку, від води виділеної з молока або морської води? Чому?
Чим схожі і чим різняться холодна і гаряча вода
Раптом на річці води хвилюються, на дубах орли закричали - під'їжджає чудо-юдо про шість голів. Виїхав він на середину калинового мосту - кінь під ним спіткнувся, чорний ворон на плечі стрепенувся, позаду чорний пес наїжачився.
Каже чудо-юдо шестиголовим:
- Що ти, мій кінь, спіткнувся? Чому ти, чорний ворон, стрепенувся? Чому ти, чорний пес, наїжачився? Або ви чуєте, що Іван - селянський син тут? Так він ще не народився, а якщо і народився, так на бій не придався! Я його на одну руку посаджу, інший приплесну!
Вийшов тут Іван - селянський син з-під мосту і каже:
- Чи не хвалися, диво-юдо погане! Чи не підстрелив ясного сокола - рано пір'я щипати! Не впізнав доброго молодця - нічого соромитись його! Давай-но краще сили пробувати: хто переможе, той і похвалиться
. А Чудо - Юдо йому каже. Я не тільки сильний я ще й дуже розумний я таке знаю, ось я тебе зараз здивую. І став чудо -Юдо говорити:
"Я знаю, що дрібна частка речовини це молекула і знаю, що все молекули складаються з атомів і молекули можна побачити в телескоп.? А ось ти, Іван, знаєш, що чим менше швидкість руху молекул, тим вище температура даного тіла?" Ну, ну продовжуй розповідай »- каже Іван, я потім тобі скажу де ти, неук, не має рації.
Чудо-юдо продовжує. «Це кожному відомо! А ти чув, що речовини можуть перебувати в трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному? "
Я навіть знаю їх властивості. Рідини зберігають форму, але змінюють обсяг, а тверді тіла не зберігають ні форми, ні об'єму. Гази змінюють форму і об'єм ".
Каже Іван: "Чекай, чекай! По-моєму, ти щось переплутав! Я в твоїх знаннях три помилки знайшов»
А ви хлопці помітили помилки? Напишіть які.
Ні Чудо-юдо не сильний ти в науках, а значить і в силі теж.
Ось зійшлися вони, порівнялися, та так вдарилися, що кругом земля загула.
Диву-юду не поталанило: Іван - селянський син з одного помаху збив йому три голови.
Знову вони зійшлися, знову вдарилися.
Іван - селянський син відрубав диву-юду і останні три голови.А тулуб в річку бросіл.Трудно йому довелося - шкіра чудовиська дуже Скольський було.
А можете ви хлопці пояснити фізичний зміст прислів'їв:
Питання 7,8,9.
Як з гусака вода
Ложка дьогтю бочку меду псує
Відрізана скиба до хліба назад не приставиш
З тих пір всі чуда-юда та змії в тому краю повивелісь - без страху люди жити стали.
А Іван - селянський син повернувся додому, до батька, до матері. І стали вони жити та поживати, поле орати та пшеницю сіяти
.
Тут і казці кінець. Хто слухав її та фізику повторював, молодець!
Здаємо зошити!