Урок "Контрольна робота по темі: «Будова речовини» У вигляді гри-казки.

Про матеріал

Обґрунтування :

Контрольна робота є першим тематичним оцінюванням для учнів, які почали вивчати фізику.В цій темі вони отримали основні поняття та ознайомилися з термінами застосовуються у фізиці,а так само придбали перші навички роботи з найпростішими приладами для отримання інформації про об'єкти дослідження .Ще не вивчені формули і немає вміння розв'язувати задачі. Вивчення нового предмета їм здається легким і цікавим. Що б підтримати їх інтерес і допитливість і змусити задуматися, що знання цього предмета веде до пояснення тих явищ, які їх оточують я пропоную провести контрольну роботу в ігровій формі,пояснюючи вчинки героїв казки вже не на побутовому рівні, а застосовуючи науковий підхід і користуючись знаннями отриманими в цій темі.

Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота по темі: «Будова речовини»

                                             У вигляді гри-казки.

Обгрунтування: Контрольна робота є першим тематичним оцінюванням для учнів які почали вивчати фізіку.В цій темі вони отримали основні поняття і ознайомилися з термінами застосовуються у фізиці, а так само придбали перші навички роботи з найпростішими приладами для отримання інформації про об'єкти ісследованія.Еще не вивчені формули і немає вміння вирішувати задачі.Ізученіе нового предмета їм здається легким і інтересним.Что б підтримати їх інтерес і допитливість і змусити задуматися, що знання цього предмета веде до поясню нию тих явищ які їх оточують я пропоную провести контрольну роботу в ігровій формі, пояснюючи вчинки героїв казки вже не на побутовому рівні а застосовуючи науковий підхід і користуючись знаннями отриманими в цій темі.

 

Мета уроку:

Освітня: Перевірити знання, вміння і навички учнів по даній темі.

Розвиваюча: Розвивати інтелектуальну складову мислення.

Виховна: Виховувати навички самостійної роботи.

Тип уроку: нестандартний урок перевірки якості знань по темі.

                                          план уроку

1. Організаційний момент. - коментарі вчителя

Роз'яснення учителем дій в ході контрольної роботи. Правильне оформлення відповідей. Разбалловка завдань і загальна кількість балів яке можна отримати за правильне виконання контрольної роботи.

2. Виконання контрольної роботи. - Самостійна робота учнів.

3. Домашнє завдання. - коментарі вчителя.

Наступний урок це захист міні проектів

.

 1.Організаціонний момент.

Учитель: Сьогодні ми перевіряємо ваші знання з теми «Будова речовини». Представте, що ви і є головний герой цієї сказкі.І ви звичайно найрозумніший, ерудований, хоробрий і добрий.Знанія допомагають вийти з важких положень і добитися перемоги над невіглаством і злом в цьому світі.

Отже начнем.Я буду читати вам казку, а ви позначаючи номер питання будете відповідати за головного героя.Первие п'ять питань оценіваються в один бал,

а наступні по два.По-тому що треба не просто вибрати і відповісти одним словом, а й обгрунтувати чому це так.

 

2. Контрольна робота.

(Текст контрольної роботи в додатку).

 

2. Домашнє завдання.

Підготуватися до захисту проектів по цій темі. Учитель нагадує теми і способи захисту міні проектів.

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

   додаток

 

За мотивами народної казки: "Іван-селянський син і чудо-юдо»

 

В деякому царстві, у деякій державі жили-були старий і стара, і був у них т син. Звали його Іванко. Жили вони - не лінувалися, з ранку до ночі працювали: ріллю орали та хліб засівали.

   Рознеслася раптом в тому царстві-державі погана звістка: збирається чудо-юдо погане на їх землю напасти, всіх людей винищити, всі міста-села вогнем спалити. Затужили дід та баба, зажурився. А Іванко втішає їх:

- Чи не журіться, батюшка і матушка! Піду я на чудо-юдо, буду з ним битися на смерть!

    Не стали дід та баба його утримувати та відмовляти. Спорядили вони його в путь-дорогу. Взяв Іван дубину важку, взяв торбинку з хлібом-сіллю, сів на коня і поїхав.

Чи довго, чи ні їхав - зустрічається йому старий чоловік.

- Здорово, добрий молодець!

- Здрастуй, дідусь!

- Куди це ти прямуєш?

- Їду з поганим дивом-юдом битися, боротися, рідну землю захищати!

- Доброго цю справу! Тільки для битви тобі потрібна не кийок, а меч чарівний, булатний.

- А де ж його дістати, дідусь!

А ось он.Только він чарівним стане якщо

                                    питання 1

- скажеш правильно: меч - це:

речовина або фізичне тіло? Задумався Іван, давайте йому допоможемо.

А тепер Їдь-но ти, добрий молодець, все прямо. Доїдеш до високої гори. А в тій горі - печера глибока. Вхід в неї великим каменем завалений. Відвалив, ввійдеш в печеру і там знайдеш обладунки заговорені, якщо звичайно науку про природу знаєш і правильно на питання відповіси.

                                        Ворос 2,3,4,5.

 - дописати кінці фраз (в зошитах):

2. Взаємне проникнення дотичних речовин один в одного, внаслідок безладного руху частинок, з яких вони складаються, називається ...

3. Те, з чого складається фізичне тіло, називається ...

4. Частинки, з яких складаються молекули це ...

 5.Сохраненіе обсягу і форми - це властивість ...

 

 Відповів Іван на всі питання, зайшов до печери і знайшов там обладунки волшебние.Снаряділся і пішов до річки Смородине, до Калинового мосту. Дивиться а по всьому березі лежать мечі та луки поламані, лежать кістки людські.

Думає Іван -ось тут я і будуть чудовисько поджідать.А поки поп'ю водиці чистої, цілющої вона мені силушку увелічіт.Помогі Івану відповідай на питання і вода дійсно буде цілющою.

                                          питання 6

 Чи можна відрізнити воду, отриману з соку, від води виділеної з молока або морської води? Чому?

 Чим схожі і чим різняться холодна і гаряча вода

Раптом на річці води хвилюються, на дубах орли закричали - під'їжджає чудо-юдо про шість голів. Виїхав він на середину калинового мосту - кінь під ним спіткнувся, чорний ворон на плечі стрепенувся, позаду чорний пес наїжачився.

Каже чудо-юдо шестиголовим:

- Що ти, мій кінь, спіткнувся? Чому ти, чорний ворон, стрепенувся? Чому ти, чорний пес, наїжачився? Або ви чуєте, що Іван - селянський син тут? Так він ще не народився, а якщо і народився, так на бій не придався! Я його на одну руку посаджу, інший приплесну!

Вийшов тут Іван - селянський син з-під мосту і каже:

- Чи не хвалися, диво-юдо погане! Чи не підстрелив ясного сокола - рано пір'я щипати! Не впізнав доброго молодця - нічого соромитись його! Давай-но краще сили пробувати: хто переможе, той і похвалиться

. А Чудо - Юдо йому каже. Я не тільки сильний я ще й дуже розумний я таке знаю, ось я тебе зараз здивую. І став чудо -Юдо говорити:

"Я знаю, що дрібна частка речовини це молекула і знаю, що все молекули складаються з атомів і молекули можна побачити в телескоп.? А ось ти, Іван, знаєш, що чим менше швидкість руху молекул, тим вище температура даного тіла?" Ну, ну продовжуй розповідай »- каже Іван, я потім тобі скажу де ти, неук, не має рації.

Чудо-юдо продовжує. «Це кожному відомо! А ти чув, що речовини можуть перебувати в трьох станах: рідкому, твердому і газоподібному? "

Я навіть знаю їх властивості. Рідини зберігають форму, але змінюють обсяг, а тверді тіла не зберігають ні форми, ні об'єму. Гази змінюють форму і об'єм ".

Каже Іван: "Чекай, чекай! По-моєму, ти щось переплутав! Я в твоїх знаннях три помилки знайшов»

       А ви хлопці помітили помилки? Напишіть які.

 

Ні Чудо-юдо не сильний ти в науках, а значить і в силі теж.

Ось зійшлися вони, порівнялися, та так вдарилися, що кругом земля загула.

Диву-юду не поталанило: Іван - селянський син з одного помаху збив йому три голови.

Знову вони зійшлися, знову вдарилися.

Іван - селянський син відрубав диву-юду і останні три голови.А тулуб в річку бросіл.Трудно йому довелося - шкіра чудовиська дуже Скольський було.

       А можете ви хлопці пояснити фізичний зміст прислів'їв:

      Питання 7,8,9.

 Як з гусака вода

 Ложка дьогтю бочку меду псує

 Відрізана скиба до хліба назад не приставиш

З тих пір всі чуда-юда та змії в тому краю повивелісь - без страху люди жити стали.

А Іван - селянський син повернувся додому, до батька, до матері. І стали вони жити та поживати, поле орати та пшеницю сіяти

.

Тут і казці кінець. Хто слухав її та фізику повторював, молодець!

Здаємо зошити!

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 1. Фізика як природнича наука
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку