Урок "Майбутнє України,майбутнє інтернату,моє майбутнє"

Про матеріал

Урок "Майбутнє України,майбутнє інтернату, моє майбутнє" доцільно провести ,як перший урок на 1 вересня. Мета даного уроку - допомогти вихованцям у визначенні своєї мети стосовно майбутнього життя, намітити шляхи її досягнення, сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, формувати потребу у самовдосконаленні .До даного уроку додається презентація.

Перегляд файлу

Тема: « Майбутнє України,майбутнє інтернату, моє майбутнє.» (ігровий марафон)

Мета: допомогти вихованцям  у визначенні своєї мети стосовно майбутнього самостійного життя, намітити шляхи її досягнення, сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, формувати потребу у самовдосконаленні.

Обладнання: напис на дошці « Я і моє майбутнє», плакати із висловами про збереження здоров’я, професійний вибір, працю, виставка буклетів «Твоя майбутня професія», маркери, аркуші А4, фломастери, картки з прислів’ями про працю, картки з пам’яткою «Кроки до успіху», магнітна дошка, таблички з номера 1, 2, 3 на кожного вихованця, ТЗН – коп’ютер.

Епіграф: «Майбутнє має закладатися  вже сьогодні»

 

Перебіг заходу

І. Організаційна частина (ознайомлення з темою та метою заходу, правилами роботи)

Вихователь: Дорогі друзі! Народна мудрість говорить: «Життя прожити – не поле перейти». Життєва дорога – це  успіх і невдачі, радісні хвилини і перешкоди, здіснення бажаних мрій і сльози розачарувань

 Кожному із нас у своєму житті неоднорозово доводилося робити певний  вибір: з ким товаришувати, чим займатися,  як відпочивати, куди піти після закінчення школи… Саме той чи інший вибір формує наше майбутнє. Отже, мова сьогодні піде про вибір майбутнього життя.

 Тема нашої зустрічі «Я і моє майбутнє». Вибираючи свій життєвий шлях, слід пам’ятати: «Твоє життя - в твоїх руках» і  яким воно буде - залежить тільки від нас. А для того, щоб з впевненістю крокувати  по життю, треба зробити правильний життєвий вибір: вміти захистити себе у хвилини небезпеки, оцінити свої можливості у хвилини успіху, оволодіти навичками ефективного спілкування, обрати професію до душі і цілеспрямовано йти до своєї мети. У формі ігрового марафону ми спробуємо визначити шляхи для реалізації своєї мети стосовно майбутнього самостійного життя.

 Працюйте дружно, спокійно, врівноважено. Покажіть свої знання та вміння. Будемо працювати за девізом:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 Отже, всі на старт!

 

ІІ. Основна частина

 

 

 Зупинка 1. «Циферблат життя»

Вихователь: Пропоную помалювати. На аркуші паперу, що лежить пред вами, намалюємо велике коло – циферблат годинника. Але цифри на ньому позначатимуть не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народилися – цифра 0, потім ми росли, стрілка рухалася від  цифри до цифри, і зараз вона стоїтиь на певному місці – цифрі, яка позначає  скільки вам років на даний момент. Позначте це число на колі. Малюємо далі стільки, скільки ви хочете прожити. ( наголосити на те, що це не художнє мистецтво, тому хвилюватися за якість не має портреби )

 Але важливо не лише скільки жити, а як жити. Якими ви  хочете стати через 5, 10, 15… років? Напишіть це на циферблаті. Продовжіть  речення « Я хочу бути…» ( вихованці пишуть, вихователь консультує)

Вихователь: У кого який циферблат життя вийшов?  Якими ви бачите себе в майбутньому? Яку професію хочете обрати?

Діти називають свої варіанти і зразки «Циферблат життя» закріплюється на магнітній дошці

Вихователь: Усі ви хочете бути  щасливими та  успішними людьми, мати свою справу, яка приносила б вам задоволення і матеріальне забезпечення.

А як  досягти успіху в майбутньому, прийняти правильне рішення при виборі майбутньої самостійної дороги ?

 

 Зупинка 2. «Кроки до успіху»

Методом «Мозкового штурму» вихованці вибирають 4 пункти з перерахованих:

  • Зовнішні дані
  • Талант
  • Здоровий спосіб життя
  • Працелюбність
  • Шкідливі звички
  • Щасливий випадок
  • Освіта
  • Цілеспрямованість
  • Лінощі

 Пропоную вам скласти памятку «Кроки до успіху». Зробіть позначки біля чотирьох «кроків», які ви вважаєте головними на шляху до успіху. (картка для кожного з памяткою «Кроки до успіху»)

Після обговорення, визначаються «кроки», які позначені більшістю і вихователь робить узагальнення ( додаток 1)

Вихователь: Кроки до успішного майбутнього ми визначили: освіта, здоровий спосіб життя, цілеспрямованість, працелюбність. А тепер спробуємо разом довести, що це саме той привильний вибір для досягнення мети майбутнього самостійного життя.

 

 Зупинка 3. « На роздоріжжі »

Вихователь: Перед вами таблички з номерами 1, 2, 3. Уявіть собі, що ви заблукали в густому лісі. І ось перед вами три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов:

1. Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров‘я втратиш.

2. Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров‘я втратиш.

3. Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров‘я збережеш.  Покажіть номер дороги, якою ви підете. Поясніть своє рішення.

Вихованці  висловлюють свою думку

Вихователь: Одним з вдалих кроків успішного майбутнього є здоровий спосіб життя. Народна мудрість говорить: «Здоровим будеш – все здобудеш».

 Робимо наступний крок до успішного майбутнього.

 

  Зупинка 4. «Здобудеш освіту - побачиш більше світу»

Вихователь: Ми живемо за часів, коли освіта, професійні навички відіграють величезну роль у долі людини. Постійне накопичення знань — не примха, це необхідність, продиктована укладом нашого життя, рівнем розвитку науки й техніки, прагненням до всебічного й гармонійного розвитку кожної особистості. 

 «Вдало вибери професію, вклади  в неї свою душу, тоді щастя саме тебе відшукає». Зробити правильний вибір професії – важливий крок у житті. Перш ніж зробити професійний вибір, треба оцінити свої знання і можливості. Кожна професія потребує відповідних знань з того чи іншого навчального предмету, які  потім постійно треба розширювати і оновлювати. Пропоную вам проаналізувати: «Знання з яких предметів знадобляться тобі для оволодіння   відповідною професією»

За ілюстрованими картками  з професіями вихованці називають ті навчальні предмети, знання з яких  потрібні для  здобуття відповідної професійної освіти  (додаток 2)

Вихователь: Отже, основи знань майбутньої професії закладаються в шкільні роки. Ваш вік – це саме час для навчання , розвитку здібностей та талантів.                                                   

 «Навчання – світло, а невчення – пітьма», - каже народна  мудрість. Будьте наполегливими, старанно здобувайте освіту і тоді досягнете поставленої мети.

 

Зупинка 5. «Хвилинка відпочинку»

Робота з крупою. На столі підготовлена розсипана кукурудзяна крупа.

Діти стають навколо столу.  Способом постукування по крупі, натиску долонями, кулачками, пальцями знімається мязове напруження рук. Потім  по черзі  виконують завдання: «Намалювати своє хобі», а всі відгадують.

 

Зупинка 5. « Розсипані прислівя».

Робота в парах. На картках записані розсипані прислівя про працю. Скласти прислів’я і пояснити. (додаток 3)

Вихователь: «Без труда нема плода». Гарні будинки, дороги, машини, доглянуті поля і сади — це щоденна людська праця, старання, бажання людини змінити своє життя на краще. Все це — велика людська робота.                Працелюбність – це крок до щасливого і успішного майбутнього. Памятайте про це і виховуйте в собі цю рису  успішної людини.

 

Зупинка 6. «Майбутнє має закладатися вже сьогодні»

Вихователь: Ми вже на фініші нашої зустрічі. Перед собою ми поставили важливі запитання: який шлях вибрати для щасливого та успішного майбутнього? Як не помилитися ? Що стане  запорукою нашого щасливого майбутнього життя. Сподіваюсь, що ігрові вправи  допоможуть вам у пошуку відповідей на ці запитання. Пам’ятайте, цілеспрямованість у поєднанні з працелюбність дає змогу отримати  гарну освіту при умові міцного здоров’я.

 Визначити мету усього життя - завдання не з легких. Для цього, напевне, потрібно відповісти на запитання: «Що я робитиму найближчим часом?» Відповідь на нього і буде першим кроком до цієї мети.

 Закінчити нашу зустріч хочу слова українських поетів Василя Симоненка та Максима Рильського:

Є тисячі доріг, мільйон стежинок.

Є тисячі ланів, але один лиш мій.

Ми працю любимо, що в творчість перейшла

І музику палку, що ніжно серце тисне.

У щастя людського два рівних є крила:

Троянди й виноград, красиве і корисне.

 Дякую всім за  співпрацю. Бувайте здорові! До зустрічі!

 

 

 

 

 

 

Використані джерела інформації

 

1. Анісімова, О.А. Всі професії важливі [Електронний ресурс] : розробка уроку / О. А. Анісімова; Оstriv.in.ua. – Електрон. дан. ( 1 файл). – Режим доступу: http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-5E4C5FA9A72A7/list-AAB774EB26. - Назва з екрану. – Дата перегляду  14.03.2015.

2. Гиренко, Т.Л. У здоровому тілі – здоровий дух [Текст] // Виховна робота в школі. – 2014. - № 5 С.32-37. – (Видавнича група «Основа»).

2. Гонтарук, Т. Вибір майбутньої професії [Електронний ресурс] : класні виховні години  / Т. Гонтарук. - Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/vibir_majbutnoji_profesiji/20-1-0-3341. - Назва з екрану. – Дата перегляду  17.03.2015.

3. Думанська, В. Як обрати професію [Електронний ресурс] : розробки виховних годин / В. Думанська. – Режим доступу: http://pedagogika.at.ua/publ/jak_obrati_profesiju/3-1-0-520. - Назва з екрану. – Дата перегляду  15.03.2015.

4. Зволейко, К.В. Правильний вибір професії – важливий крок у життя [Текст] / Виховна робота в школі. – 2014. - № 11 С.37-45. – (Видавнича група «Основа»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку