Урок медіаграмотності у 3-А класі
Тема . «Як розпізнати правду та фейк»
Мета: систематизувати знання про інформаційну безпеку, вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей; активізувати пізнавальну діяльність дітей;
збагачувати активний словник ; розкрити поняття «медіаграмотність», «фейк»;
розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, критичне мислення; виховувати культуру спілкування, повагу до співрозмовника, колективізм.
Обладнання: мультимедійна презентація, зображення соціальних мереж, правила безпечної поведінки в інтернеті, смайлики різного кольору.
Хід уроку
Привітання та налаштування на роботу.
Усім, усім добрий день!
Геть з дороги, наша лінь!
Хай не заважає працювати
Гарним хлопцям та дівчатам.
Вступне слово вчителя
Загадки
Фільми, новини, рекламу, музичну програму, жарти, мультики, сюрпризи нам покаже… (телевізор).
Кричить горлан через море-океан (радіо).
Не людина, а розмовляє (радіо).
За морем пташечка співає, а до нас пісня лунає (радіо).
Диво-ящик, є вікно, а у тім вікні кіно (телевізор).
Кожного дня ми дивимось телевізор, слухаємо радіо, читаємо газети, переглядаємо різні відео в соціальних мережах, багато часу проводимо в інтернеті. З цих джерел, які називають «медіа», ми черпаємо інформацію.
В інтернеті на вас постійно чатує небезпека. Адже важко впізнати особу, з якою спілкуєшся. Є дуже багато випадків, коли себе видають за інших, приписуючи собі гарну зовнішність, риси вдачі, захоплення тощо. До основних загроз інтернету можна віднести:
Для того, щоб уникнути цих небезпек потрібно бути медіаграмотними.
Медіаграмотність – це івень медіакультури, досягнений медіаосвітою, що стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції — розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивують.
Отже, медіаграмотність – це сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Це також знання і вміння безпечної поведінки в медіапросторі.
Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. Бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими.
При читанні, прослуховуванні та перегляді будь-якого медіапродукту пам’ятайте, що іноді медіа спеціально подають матеріал неправдиво, намагаються нав’язати певну думку, обдурити. Таку неправдиву інформацію називають «фейком»
Фейк – це подання фактів у спотвореному вигляді або подання свідомо неправдивої інформації. Нині фейками називають:
Тому під час сприйняття інформації завжди ставте собі питання:
• Хто підготував цей матеріал?
• На кого він розрахований?
• Кому вигідна ця інформація?
• Чи подано джерела інформації?
Перегляд мультфільму
А тепер переглянемо мультфільм про правила поведінки в інтернеті (перегляд мультфільму https://www.youtube.com/watch?v=NOKZHMiJJ98). Діти висловлюють свої враження від перегляду мультфільму та пропонують свої методи захисту від інформаційних загроз.
Вправа «Вірю – не вірю»
(якщо думаєте, що інформація правдива – показуєте зелений смайлик, а якщо це неправда (фейк) – червоний)
Послухайте уважно речення і поміркуйте, вірите ви тому, що чуєте, чи ні.
Не шкодьте і не заважайте іншим користувачам.
Гра « Розпізнай соціальну мережу, месенджер» Дітям пропонуються зображення іконок соціальних мереж, месенджерів, а діти називають їх назву. |
|
Рис.1 Розпізнаємо соціальні мережі
3.Підсумок уроку
- Діти, щоб побачити як ви навчилися розпізнавати фейки, давайте разом переглянемо презентацію про здорове харчування. Ця тема вам добре відома з уроків «Я досліджую світ». На кожне твердження презентації уважно читаємо та стверджуємо правда це чи фейк ( показуємо великий пальчик догори чи вниз)
https://vseosvita.ua/library/gra-pravda-ci-fejk-pro-zdorove-harcuvanna-449212.html
Рис. 2.Вчимося медіаграмотності з кумедним роботом!
Використані джерела:
https://naurok.com.ua/pam-yatka-pravila-bezpechnogo-koristuvannya-internetom-278161.html
https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/
https://www.youtube.com/watch?v=ZFNiAeVF7uw
https://www.youtube.com/watch?v=2-Wi0K_uaDA
https://vseosvita.ua/library/gra-pravda-ci-fejk-pro-zdorove-harcuvanna-449212.html