Урок на тему "Дружба"

Про матеріал
пропоную вашій увазі урок на тему "Добре тим жити, хто вміє дружити". розробку можна використати для учнів початкових класів. тут вміщено цікаві завдання, ігри, вірші про дружбу
Перегляд файлу

Тема: «Добре тим жити, хто вміє дружити»

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість.

Обладнання: аудіо матеріали, квітка-семицвітка, картки, малюнки.

 

 

Хід уроку:

І. Вступна бесіда.

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько. 

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!»

- Ось і промайнуло тепле  літо. Позаду пора відпочинку, мандрівок, захоплень. Попереду пора навчання, успіхів, задоволення, подолання вершин науки. Я  рада  вітати вас на нашому  першому  уроці. Ви відпочили, набрались сил  і готові до отримання нових знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань, натхнення, цікавих уроків, занять  та справжніх друзів поряд з вами.

     За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями та однокласниками.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і
мети уроку:

  •  Діти, пропоную вам послухати відому дитячу пісню. (Звучить пісня «Дружба»).
  • Як ви думаєте,про що ця пісня? Так, про дружбу. Отже, тема нашого першого уроку у цьому навчальному році звучить так:»Добре тим жити, хто вміє дружити»
  • Ми зібралися для того, щоб продовжувати вчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.

Є різні цінності в житті. Та дорожча за золото, сильніша від бурі, міцніша за сталь - дружба.Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. Кого можна назвати справжнім другом? Мабуть того, хто дарує нам свою любов, робить нас щасливими, допомагає в скрутну хвилину, з ким хочеться поділитися радістю, і смутком,хто завжди вислухає і зрозуміє. З другом завжди цікаво пограти у захопливу гру, почитати книжку, поділитися таємницею. Тож справжній друг завжди є опорою для нас.

Керівник. Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями. Я помітила, що всі посміхнулися, усім стало приємно і тепло. І справді, щира посмішка, добре слово і краплиночка тепла мають велику силу – силу любові і добра .

IIІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра « Так чи  не так, я чи не я»

Усі  за  літо  відпочили?

А набралися  ви сили?

У школу всі  із вас хотіли?

А на сонці засмагали?

Хто улітку грався?

Ну, а хто  купався?

У  таборі хто із вас був?

А хто  букви  всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча  ганяв?…

IV. Основна частина

  •                   Сьогодні ми закріпимо ваші знання про дружбу, розглянемо різні ситуації, поповнимо вашу скарбничку правилами дружби. Для цього ми зберемо квіточку-семицвіточку. На дошці ви бачите лише серединку цієї квіточки і вона незвичайна, адже має назву. Прочитайте яку! (Дружба)
  •                   Нам необхідно повернути їй пелюсточки. Здогадалися скільки? (Сім)
  •                   На пелюстках написані «Правила дружби»

 *Прочитайте перше правило дружби. (Усмішка)

  •                   Поверніться один до одного і подаруйте свою усмішку.

Усмішка, неначе сонце,

Світло і тепло дає.

Як загляне у віконце,

Усім радісно стає.

 

Усмішка щастя вміщає,

Усмішка радість несе.

Усмішка всіх звеселяє,

Усмішка краща за все.


 

Прикріплюємо першу пелюсточку (Усмішка)

   * Друге правило дружби (Мудрість)

- Дізнаймося, що говорить про дружбу народна мудрість. Хто знає прислів я  про дружбу?

1.Сила птаха в крилах а людини в дружбі. 

2.Без вірного другавелика туга. 

3.Друга шукай, а  знайшовбережи.

4. Друг пізнається в біді.

5.З добрим дружись, а лихого стережись.

  •                   Молодці! Ви швидко впоралися із завданням.

Прикріпимо пелюсточку (Мудрість)

*Прочитаємо третє правило (Допомога)

- Не баріться, відкладайте всі свої справи і поспішайте на допомогу. Якщо другу потрібне ваше співчуття, виявіть йому; якщо йому хочеться поділитися з вами радістю, вислухайте його. Друзів треба поважати. Давайте послухаємо пригоди, які сталися з дітками.

                              Моральні задачі

1. «Пролунав дзвінок. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок.»

  •                   Що мав би зробити Олег?
  •                   Як би ви повелися в такому випадку?
  1.                       «Холодного зимового дня Наталка й Оленка йшли зі школи додому. На
    Наталці була тепла шубка і рукавички, її портфель зручно висів на спині. А
    Оленка в школі забула свої рукавички і портфель вона несла в руці.
  •                        Рука в мене змерзла страшенно! - поскаржилася Оленка подрузі.
    Наталка відповіла:  - А в мене ні.
  •                   Що можна сказати про поведінку Наталки?
  •                   Що вона мала зробити?

Прикріпимо третю пелюсточку (Допомога)

Наступне правило дружби.(Умій вибачати).

  •                   Я думаю, що ви вмієте це робити,бо вчите в школі мирилки,адже без них немає дружби. Хто знає мирилки?

Мир, миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні

Вивчення мирилки.

- Діти, ви знаєте, що навіть між друзями бувають незгоди і найкращі друзі також сваряться. Я пропоную вам вивчити мирилку, щоб коли ви посваритесь з своїм другом, могли швидко помиритись.

Я мирюся, й ти мирися,

Більш не бийся, не сварися.

Не кричи і не кусайся,

Моїм другом залишайся!

 

Прикріплюємо четверту пелюсточку. (Умій вибачати)

Як добре коли друзі миряться. І їм добре, й усім радісно. Хто дружить, той уміє пробачати, уміє сказати добре слово. А зараз трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Вправа: «Руханка»

Ми усі одна сім’я (ставимо руки один одному на плечі)

Друзі ми і ти і я (3 хлопки)

Руку дай тому, хто справа

Руку дай тому, хто зліва.

 

Ми усі одна сім’я (ставимо руки один одному на плечі)

Друзі ми і ти і я (3 хлопки)

Обніми того, хто справа

Обніми того, хто зліва

Ми усі одна сім’я.

Прочитаємо наступне правило дружби. (Доброта)

Зараз пограємо у гру «Добре - погане»

Зберемо добрі слова у «кошик доброти» і залишимо для себе та друзів, а на погані не зважатимемо.

Погано                                            Добре

Розірвав                                    Захистив

Образив                                    Відвідав 

Посварилися                            Допоміг

Штовхнув                                  Поділився

Ударив                                      Заспокоїв

Зруйнував                                Подарував

Злякав                                     Пожалів

          Обманув                                  Відремонтував

Молодці! Із завданням ви впоралися.

Здавна відомо, що бути добрим корисно. Доброзичливі та милосердні люди добре почуваються і навіть довше живуть. Про добрих, чесних, співчутливих дітей кажуть, що в них кришталево чисті душі. Зараз можемо прикріпити п’яту пелюстку.

Прикріплюємо наступну пелюстку (Доброта)

Читаємо наступне правило (Єдність).

Народна мудрість каже: «Дружба - велика сила». Чи хочете ви бути сильними? (Так).

Отже, ми повинні обєднатися, щоб разом бути сильними і створити наш віночок єдності. У кожного на парті лежить квіточка. Зараз кожен з вас напише в середині квітки своє ім’я і прикріпить її  як знак дружби і поваги один до одного.

А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

 

Прикріплюємо наступну пелюстку (Єдність)

Однієї пелюсточки бракує у нашої «Квіточки дружби». Але вона дуже приємна, тому що друзі завжди приносять одне одному що? (Радість)

Читаємо останнє правило дружби (Радість)

 

Гра «Давайте жити дружно!»

 

– А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

 

Кріпимо наступну, останню пелюстку (Радість)

– Ось і зібрали ми «Квітку Дружби». Хай же цвіте вона і розквітає у ваших душах добротою і ласкою, справжніми людяними вчинками, хай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашому класі.

Про дружбу складено дуже багато віршів. Отож настав час їх послухати.

 


Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

 

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

 

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

 Дружать хлопчики й дівчатка. 

В лісі дружать всі звірятка. 

Дружать ріки і струмки, 

Дружать гори і горбки. 

 


Дружать стежки й дороги. 

Колоски дружать у полі. 

Пташенята у гнізді, 

Дружать риби у воді. 

 

  Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

 І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

 Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.


 

 

 Дидактична гра « Назви героїв казок».

- Діти, ви любите читати казки?

- Є дуже багато казок про дружбу.  Вам потрібно назвати тих героїв,  які завжди допомагали один одному. («Котик і півник», «Рукавичка», «Лисичка і журавель», «Ріпка», «Семеро козенят», «Зайчикова хатинка»)

Заключна частина.

  •                   Треба берегти друзів, не сваритися через дрібниці, ділитися, поважати і розуміти їх. Я називатиму різні твердження про дружбу, якщо ви будете згодні, то кажіть «так», якщо ні - мовчіть.
  •              Дружба залежить від довіри. (Так)
  •              Дружба залежить від одягу.
  •              Дружба залежить від характеру.
  •              Дружба залежить від вихованості. (Так)
  •              Дружба залежить від уміння держати слово.(Так)
  •              Дружба залежить від зачіски.

 

Вчитель

  •                   Я думаю, що сьогодні ви дізналися, що таке дружба і вміння дружити. І насамкінець, відкрию вам ще один секрет дружби.
  •                   Було собі двоє друзів. І дуже міцною була їхня дружба. В якийсь момент друзі посперечалися, і один з них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Вони продовжували йти, і знайшовши ставок, вирішили скупатися. Той, який отримав ляпаса, ледь не потонув, та друг врятував його. Отямившись, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». А тоді друг запитав його: «Коли я тебе образив, ти писав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?»
  •                   Друг відповів: « Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти це. А коли нам хто- небудь робить добре, ми повинні вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не міг цього стерти». Тож давайте будемо вчитися писати образи на піску, тобто не бути злопам’ятними, намагатися забути їх, а все добре - гравіювати на камені, все життя пам’ятати про нього і бути вдячним. Ось вам ще один секрет довговічної дружби.
  • Ось і підходить до кінця наш перший урок у 2019-20 н.р. Сподіваюсь, ви переконались, що дружба - це те, що необхідне кожній людині, що робить нас сильними, впевненими, щасливими. Вона зігріває нас, рятує в найважчі хвилини життя, як сонечко у похмурі дні.

Гра «Клубочок»: Діти передають один одному клубочок, протягнувши між собою ниточку дружби, аж доки не стануть пов’язані усі у одне коло.

Вчитель

  •                   Наш клас - це одна велика сім’я. Хотілося б щоб в ній завжди панувала взаємоповага, доброта, любов і розуміння, і щоб як ця символічна ниточка, вас назавжди пов’язала міцна і справжня дружба. Цінуйте друзів і бережіть їх.
  •                   Як символ дружби нашого класу пропоную створити «Віночок дружби». У кожного з вас є квіточка на якій ви маєте написати своє імя. Потім ми приклеюємо її і створюємо віночок дружби.

 

  •                   Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми 3 -В клас. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

 

doc
Додано
22 жовтня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку