Урок на тему: " Електричний струм. Дії електирчного струму"

Про матеріал
У розробці уроку наведено ряд доступних експерементів по даній темі. Урок створено за сучасними вимогами структури уроку.
Перегляд файлу

Тема: «Електричний струм. Дії електричного струму. Провідники, діелектрики, напівпровідники» 

 

Хід уроку 

 

І Емоційний настрій. 

 

Діти, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?? Перед вами смужки різних кольорів. Виберіть колір, який відповідає вашому настрою (діти вибирають). Хто хоче сказати, чому він вибрав саме цей колір? (декілька учнів називають чому). 

А  чи знаєте ви, що у нас на Україні одним із символів є віночок із кольоровими стрічками?               Кожна стрічка на віночку, щось символізує. 

У центрі вінка зав’язували світло коричневу стрічку. Вона символізувала землю-годувальницю. 

По обидва боки першої стрічки завязували жовті стрічки – символ ясного сонечка. Далі світло-зелені, та темно-зелені -  краса та молодість. А тоді – блакитні та сині. Символ неба та води, що наділяють силою та міцним здоровям. Потім йшли жовто-гаряча, символ хліба, малинова – щирість, фіолетова мудрість. 

Тому, я бажаю вам  сьогодні на уроці бути щирими, мудрими, красивими, як ясне сонечко.  

  А зараз закрийте очі, давайте уявимо собі, що ми на безлюдному острові, що кожен з вас взяв би з собою на цей острів( учні називають) 

  А як же ви будете заряджати свій мобільний телефон? Бачите, ми з вами, не уявляємо свого життя без електрики. Багато побутових приладів , якими ми користуємось щодня живлять електрикою. 

 

Слайд 1.Отже сьогодні на уроці вивчимо тему електричний струм. Відкрийте зошити , запишіть число, класна робота і тема нашого уроку: « Електричний струм, дії електричного струму. Провідники, діелектрики, напівпровідники» .

 

Слайд 2. Що ж таке електричний струм? І що потрібно, щоб він виникнув та проіснував протягом потрібного часу? Слово «струм» означає рух,, або течію чогось.  (відео) Давайте відкриємо наш підручник на ст. 102, ви бачите мал..134, на якому електрони рухаються хаотично, а на мал.. 135, рухаються по іншому, як? Отже спробуйте знайти визначення електричного струму, запишіть його в зошит . 

 

Діти а чи бачимо ми цей рух частинок? (ні), а як же нам зрозуміти що у речовині йде струм? Під час проходження через речовину струм спричиняє різні дії, які ми зараз і розглянемо.

Слайд 3. 

  1. Магнітна дія струму – дослід з котушкою, – модель електричного двигуна – обертання електричного двигуна чи електровимірювальних приладів, ґрунтується на магнітній дії стуму. запишіть в зош. 

Слайд 4. 

  1.               Теплова дія струму, відео. Запишіть.  

Слайд 5. 

  1.               Світлова дія, - замкнути електричне коло. Запишіть в зош.  

Слайд 6. 

  1.               Хімічна дія струму – дослід з мідним купоросом. Заишіть в зошит. 

Слайд 7. 

  1.                Дія електричного струму на організм. ( електричний струм чинить теплову світлову, хімічну , магнітну дію на живі організми, в тому числі і на організм людини. У поліклініці є кабінети фізіотерапії, багато приладів у цьому кабінеті призначені для електролікування: теплову дію використовують для прогрівання частин тіла, хімічну й магнітну – для стимулювання діяльності органів, поліпшення обміну речовин. 

Однак, слід пам’ятати , що далеко не завжди струм діє на організм людини цілюще. Стум може викликати судоми, опік і навіть призвести до смерті. Тому , перед тим, як користуватись будь яким електропристороєм, слід уважно прочитати інструкцію і неухильно її дотримуватись. 

Слайд 8. 

Фізкультхвилинка: Я бачу ви вже трохи втомились, давайте відпочинемо, встаньте

  І дорослим і малечі 

Варто знати певні речі, 

Щоб здоров’я вберегти

 Й не довести до біди.   

Електричний струм, мов казка – користуйтеся будь-ласка: 

Раз – ввімкнули світло в домі, 

Два – і дзвоник в телефоні,

 Три – комп’ютер завурчав, 

Наче хтось начаклував…   

Електричний струм – як диво
Лиш поводьтесь бережливо! 

Бо доцільніше, до речі, 

Запобігти небезпеці! 

 Прошу сідайте.  

Слайд 9.
2. Провідники, діелектрики та напівпровідники

Залежно від здатності проводити електричний струм всі речовини й матеріали поділяють на провідники, діелектрики та напівпровідники.

 

Провідники – речовини та матеріали, які добре проводять електричний струм.


Провідниками є метали (як у твердому, так і в рідкому станах), графіт, водні розчини солей (наприклад, кухонної солі), кислот і лугів. 

Висока електрична провідність провідників пояснюється наявністю в них великої кількості вільних заряджених частинок. 

Волога земля, тіло людини або тварини добре проводять електричний струм, бо містять речовини, що є провідниками. А ще у кожного з вас є провідник у пеналі, це простий олівець, тому що його графітовий стержень проводить струм.

Слайд 10. 

Ви вже на уроках хімії вивчали таблицю Мєндєлєєва . Де знаходяться метали ( І і ІІ ряд) а за ними напівпровідники ( ІІІ, 4 5 ) ряди.  

Слайд 11. 

Тобто напівпровідники – це речовини , які зазвичай погано проводять електричний струм, але при певних умовах , вони стають прекрасні  провідники. Що є цими умовами : це освітлення напівпровідників, або нагрівання, їх використовують для для виготовлення радіолокаційної радіоапаратури, сонячних батарей.  

Слайд 12. 

Діелектрики – речовини та матеріали, які погано проводять електричний струм.

Діелектриками є багато твердих речовин (ебоніт, порцеляна, гума, скло та ін.), рідин (дистильована вода, гас, спирт, бензин та ін.) і газів (кисень, водень, азот, вуглекислий газ та ін.). 

У діелектриках майже відсутні вільні заряджені частинки. Якщо повернутись до нашого досліду, з хімічно дією стуму, то струм не проходив через дистильовану воду, тому що вона є діелектриком. 

А зараз , щоб перевірити, що ви засвоїли і зрозуміли з сьогоднішнього уроку, давайте проведемо невелику вікторину, і визначимо хто з вас найкраще зрозумів матеріал.  ( кахут) 

Слайд 13. 

Давайте запишемо в щоденник домашнє задоволення :  опрацювати пар 22, 24, 25. Виконати вправи: 184, 188, {190}

Рефлексія:  і ще одне завдання давайте проведемо самоаналіз своєї роботи на уроці. 

Як бачимо ваш настрій змінився, давайте зараз подивимось як він змінився. Для цього візьміть смужку кольору, який відповідає вашому настрою             ( прокоментуйте) 

Наш урок підійшов до кінця. Я дякую, що ви були щирими у спілкуванні. Якщо не має запитань, до побачення , бажаю вам успіхів на цілий день. 

 

docx
Додав(-ла)
Котенко Тетяна
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку