Урок на тему: Інформаційні процеси і системи: інформація, повідомлення.

Про матеріал
Урок на тему: Інформаційні процеси і системи: інформація, повідомлення. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Перегляд файлу

Урок 24. Інформаційні процеси і системи: інформація, повідомлення.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  •          навчальна: сформувати знання про інформаційні процеси і системи: інформація, повідомлення;
  •          розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •          виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  •          спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;
  •          уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку; створення атмосфери психологічного комфорту.

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Ключове питання:

Як те, що ви сприймаєте органами чуття чи отримуєте за допомогою пристроїв може стати вам у нагоді? Чи може допомогти розуміння, як інформація стає знаннями у навчанні?

Завдання: Дізнаємось із цього квесту!

IV. Вивчення нового матеріалу (пояснення з елементами демонстрування презентації)

Люди отримують і передають інформацію про навколишній світ за допомогою різних повідомлень.

Повідомлення – набір сигналів різної природи: звуків, тесту, зображень, жестів, графіків тощо.

Завдання (учитель роздає учням етикетки):

У магазині ви можете з етикетки одержати різні дані про товар. Розгляньте і по черзі називайте приклад даних, а також яку інформацію можна дістати. Наприклад, за датою виготовлення можна визначити, чи є товар придатним до вживання. Обговоріть у парі, чи однакову інформацію одержують покупці, аналізуючи етикетки однакових товарів.

Людина сприймає не сам предмет чи явище, про яке повідомляє відправник/ відправниця, а дані про нього.

Дані це сукупність відомостей, які зафіксовано на деякому носії для зберігання, передавання та опрацювання.

Дані фіксуються не тільки за допомогою органів чуття людини, а й за допомогою різних пристроїв.

Відомості, які не використовуються, стають шумом.

Людина постійно отримує, шукає, зберігає, опрацьовує й передає повідомлення, коли пізнає навколишній світ і спілкується.

При цьому вона може виконувати з повідомленнями різні дії залежно від поставленої мети. Ви вже знаєте, що такі дії називають інформаційними процесами.

Для реалізації інформаційних процесів застосовують різні пристрої, які разом із:


  •      програмами
  •      засобами зв’язку
  •      базами даних
  •      людьми, що їх обслуговують

Становлять інформаційну систему.

Інформаційна система забезпечує збирання, пошук, опрацювання та пересилання інформації, і складається з таких компонентів:


  •          Апаратне забезпечення
  •          Програмне забезпечення
  •          Телекомунікації
  •          Бази даних
  •          Люди та процедур

 

Робота з підручником: Квест 11

V. Фізкультхвилинка

А зараз діти давайте подивимося на екран та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої.

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.

Підручник с. 88-91

  1.     Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1. До запропонованих інформаційних процесів укажіть дії, що їм відповідають. Використайте для цього вправу за посиланням:

http://LearningApps.org/view2507712

 

Завдання 2. Наведіть одне одному приклади пристроїв, які використовують для підтримки інформаційних процесів. Створіть відповідний запит для штучного інтелекту. Порівняйте свої приклади із тими, які запропоновано вам.

  1.     Вправи для очей.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

Обери колір кубика:

  •      «Зелений» - я радію своїм успіхам!
  •      «Жовтий» - супер, все вдалося!
  •      «Синій» - допускав (ла) помилки, але справився(лася)!
  •      «Червоний» - виникали труднощі, потрібна допомога!

VІІI. Домашнє завдання

Підручник: Квест 11 с. 88-91

ІХ Оцінювання роботи учнів

 

1

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку