Урок 24. Інформаційні процеси і системи: інформація, повідомлення.
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку; створення атмосфери психологічного комфорту.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Ключове питання:
Як те, що ви сприймаєте органами чуття чи отримуєте за допомогою пристроїв може стати вам у нагоді? Чи може допомогти розуміння, як інформація стає знаннями у навчанні?
Завдання: Дізнаємось із цього квесту!
IV. Вивчення нового матеріалу (пояснення з елементами демонстрування презентації)
Люди отримують і передають інформацію про навколишній світ за допомогою різних повідомлень.
Повідомлення – набір сигналів різної природи: звуків, тесту, зображень, жестів, графіків тощо.
Завдання (учитель роздає учням етикетки):
У магазині ви можете з етикетки одержати різні дані про товар. Розгляньте і по черзі називайте приклад даних, а також яку інформацію можна дістати. Наприклад, за датою виготовлення можна визначити, чи є товар придатним до вживання. Обговоріть у парі, чи однакову інформацію одержують покупці, аналізуючи етикетки однакових товарів.
Людина сприймає не сам предмет чи явище, про яке повідомляє відправник/ відправниця, а дані про нього.
Дані — це сукупність відомостей, які зафіксовано на деякому носії для зберігання, передавання та опрацювання.
Дані фіксуються не тільки за допомогою органів чуття людини, а й за допомогою різних пристроїв.
Відомості, які не використовуються, стають шумом.
Людина постійно отримує, шукає, зберігає, опрацьовує й передає повідомлення, коли пізнає навколишній світ і спілкується.
При цьому вона може виконувати з повідомленнями різні дії залежно від поставленої мети. Ви вже знаєте, що такі дії називають інформаційними процесами.
Для реалізації інформаційних процесів застосовують різні пристрої, які разом із:
Становлять інформаційну систему.
Інформаційна система забезпечує збирання, пошук, опрацювання та пересилання інформації, і складається з таких компонентів:
Робота з підручником: Квест 11
V. Фізкультхвилинка
А зараз діти давайте подивимося на екран та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник с. 88-91
Завдання 1. До запропонованих інформаційних процесів укажіть дії, що їм відповідають. Використайте для цього вправу за посиланням:
http://LearningApps.org/view2507712
Завдання 2. Наведіть одне одному приклади пристроїв, які використовують для підтримки інформаційних процесів. Створіть відповідний запит для штучного інтелекту. Порівняйте свої приклади із тими, які запропоновано вам.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
Обери колір кубика:
VІІI. Домашнє завдання
Підручник: Квест 11 с. 88-91
ІХ Оцінювання роботи учнів
|
|
1 |