Урок на тему«Класифікація і загальна будова тракторів»

Про матеріал
Розробка уроку на тему:«Класифікація і загальна будова тракторів» Мотивація навчальної діяльності майбутніх кваліфікованих робітників як засіб підвищення ефективності освітнього процесу. Мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. Формування мотивації у здобувачів освіти до навчально –пізнавальної діяльності є однією з головних проблем. ЇЇ актуальність обумовлена оновленням змісту навчання, постановою завдань формування в здобувачів освіти прийомів самостійного набуття знань, пізнавальних інтересів, життєвих компетенцій, активної життєвої позиції, здійснення в єдності ідейно – політичного, трудового, морального виховання. спрямованість.
Перегляд файлу

Розробка уроку на тему:«Класифікація і загальна будова тракторів»

               Тема:  

Вступ. Основні відомості про трактори.

Тема уроку:

Класифікація і загальна будова тракторів. Мета заняття:

Дидактична: Вивчити класифікацію тракторів.

Виховна: Викликати у здобувачів освіти  інтерес до різноманітної техніки, та гордість за українські розробки в тракторній техніці.

Вид заняття: теоретичний урок.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи і засоби навчання: інформаційно-повідомляючий, пояснювальноілюстративний, робота з підручником, виконання тестів в Google формах (митеве опитування).

Міжпредметні зв’язки:

Предмети, що забезпечують: Фізика.

Предмети, які забезпечуються: Трактори.

Забезпечення заняття:

Наочні посібники: слайди "Основні відомості про трактори.

Класифікація і загальна будова тракторів", ролики з YouTube.

Технічні засоби навчання: Комп'ютер, проектор, смартфони здобувачів освіти.

Робочі місця: група ТМ-11 Література:

 

А.Ф. Головчук "Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки. Трактори. 

Тривалість уроку: 45хв.  Структура уроку:

1.       Організаційна частина.

2.       Мотивація навчальної діяльності.

3.       Оголошення теми, мети, завдань уроку.

4.       Вивчення нового матеріалу із первинним закріпленням.

5.       Осмислення нових знань.

6.       Закріплення, систематизація та узагальнення.

7.       Підбиття підсумків уроку.

8.       Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Хід уроку:

1.       Організаційна частина.

1.1.       Перевірка присутності здобувачів освіти та готовності їх до уроку.

1.2.       Підготовка до сприйняття матеріалу.

2.       Мотивація навчальної діяльності.

   Завод ХТЗ сьогодні -   https://youtu.be/XlwSyYR-bFE

   ЮМЗ трактор, Українська гордість - https://youtu.be/NFP5OvQy0V4  

2.1.       Що таке трактор?

2.2.       Основні складові частини трактора, їх призначення.

3.       Оголошення теми, мети, завдань уроку. 

 

 

 

 

Тема: «Класифікація і загальна будова тракторів».

План уроку:

4.       Вивчення нового матеріалу із первинним закріпленням. 

Додаток 1 - Основні відомості про трактори. Класифікація і загальна будова тракторів.

image 

Трактори класифікують за такими основними ознаками:

       за призначенням

       за типом ходової частини

       за типом остова

       за номінальним тяговим зусиллям

За призначенням сільськогосподарські трактори поділяють на:

       трактори загального призначення

       універсально-просапні трактори

       спеціалізовані трактори

Трактори загального призначення застосовуються для енергоємних сільськогосподарських робіт: оранки середніх і важких грунтів, сівби, культивації, дискування, боронування, збирання врожаю та виконання транспортних, землерийних, будівельних, шляхових і навантажувальних робіт. Ці трактори мають тягове зусилля від 20 до 60 кН, робочу швидкість 5... 15 км/год; потужність двигуна 60...220 кВт; малий дорожний просвіт (кліренс) 250...350 мм; широкі шини або гусениці від 390 до 530 мм.

Універсально-просапні трактори застосовуються для посіву та догляду за просапними культурами; збирання технічних, зернових культур, картоплі, овочів; оранки легких і середніх ґрунтів; суцільної культивації і боронування; виконання землерийних, транспортних і навантажувальних робіт тощо.

Характерні особливості універсально-просапних тракторів:

       тягове зусилля 2, 6, 9, 14 і 20 кН; збільшено відстань до 600-800 мм між поверхнею ґрунту і найнижче розташованими деталями між колесами або гусеницями (кліренс);

       невеликий радіус повороту (3...4 м); змінна колія; мінімально можлива ширина коліс або гусениць; робоча швидкість до 15 км/год; транспортна швидкість 25...35 км/год;

       потужність двигуна від 14 до 74 кВт.

Спеціалізовані трактори будуються на основі конструкцій існуючих тракторів для роботи в специфічних умовах (болотиста або гірська місцевість), а також для виконання спеціальних робіт.

Конструктивні особливості спеціалізованих тракторів:

       у болотних — широкі гусениці для зменшення тиску на поверхню ґрунту;

       у гірських — горизонтальне положення остова при роботі поперек схилу;

       у бавовницьких — триколісна ходова частина зі збільшеним кліренсом та змінною колією ведучих коліс.

За типом ходової частини розрізняють:

       Колісні трактори відрізняються порівняно невеликими витратами потужності на самопересування, підвищеними швидкостями при виконанні транспортних робіт, меншою металомісткістю, але мають підвищене буксування.

       Гусеничні трактори мають малий питомий тиск (0,035...0,050 МПа) на ґрунт, порівняно невеликі витрати на буксування, підвищене зчеплення ходової частини з ґрунтом та поліпшену прохідність.

За типом остова розрізняють трактори:

       рамні;

       напіврамні

       безрамні

У рамних тракторів остовом є рама, до якої кріпляться всі частини і механізми. Рамний остов відрізняється підвищеною жорсткістю взаємного положення механізмів та вузлів, що особливо важливо для забезпечення співвісності валів силової передачі.

Остов напіврамних тракторів складається з корпусу трансмісії, до якого кріпляться дві поздовжні балки, зв'язані в передній частині поперечною балкою.

Остов безрамних тракторів складається із корпусів окремих механізмів.

Головною класифікаційною ознакою трактора є номінальне тягове зусилля. Це найбільше тягове зусилля, яке забезпечує трактор на стерні середньої щільності та нормальної вологості ґрунту при допустимому буксуванні. Для колісних тракторів 4К2 допустиме буксування не повинне перевищувати 16%, колісних тракторів 4К4 — 14%, гусеничних 3%.

Типаж тракторів — це технологічно й економічно обгрунтована сукупність їх моделей. Виділяють класи, в кожному з яких с базова модель або її модифікація. Складається типаж з певного числа базових моделей та достатньої кількості модифікацій для забезпечення ефективної роботи тракторів у специфічних умовах сільськогосподарського виробництва.

image 

У міжнародній практиці використовують класифікацію колісних тракторів за максимальною тяговою потужністю Nkpmax отриманою при випробуваннях трактора на гладкій горизонтальній і сухій бетонованій поверхні або на горизонтальній поверхні, покритою скошеною або нескошеною травою. У відповідності зі значенням тягової потужності трактори розділені на наведені нижче чотири категорії (стандарти ІСО 730/1 і 730/3–82 ).

Класифікація тракторів за максимальною тяговою потужністю

Категорія потужності

1

2

3

4

Тягова потужність N kp max, кВт

25

30...70

70...135

135...300

5.     Осмислення нових знань (пропоную учням висловити думку про необхідність класифікації тракторів). 

6.     Закріплення, систематизація та узагальнення (проводжу фронтальну перевірку якості засвоєння вивченого на уроці матеріалу (опитую декількох учнів). Пропоную здобувачам освіти перейти за посиланням QR code для опитування та миттєвого оцінювання.

image 

Додаток 2  - Класифікація і загальна будова тракторів. - Google Форми

image 

image 

7.     Підбиття підсумків уроку (оцінюю роботу учнів на уроці). 

 

image 

 

 

8.     Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. 

image 

 (посилання  https://drive.google.com/file/d/1Al188qVfxjH9PhSmVWDpyxoR8tZ2yT7/view?usp=sharing )