Урок на тему "Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних)"

Про матеріал
Тема: Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних). Мета: ознайомити учнів з програмами для опрацювання даних різних типів; розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Перегляд файлу

Тема:  Програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних).

Мета: ознайомити учнів з програмами для опрацювання даних різних типів;

розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;

виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: підручник, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  •                  Привітання (1 слайд)
  •                  перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «мозковий штурм» (2 слайд)

  •                   Які програми потрібні мені для навчання? Сформулюй припущення, чому з’являються нові програми для навчання.
  •                   Чи для кожного шкільного предмета існують спеціальні програми?
  •                   Які навчальні предмети можна вивчати за допомогою програми Minecraft?
  •                   Розкажіть про свою найулюбленішу програму для навчання. Назвіть дві ознаки, що можуть бути аргументами для доведення, що ця програма дуже корисна для навчання.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності; повідомлення теми і мети уроку

  •                   Важливою складовою персональних комп'ютерів є програмне забезпечення. Сучасне програмне забезпечення різнопланове. Тому дуже важливо знати яка програма з яким типом даних працює.
  •                   Тож сьогодні ми познайомимося з програми для опрацювання даних різних типів (текстових, числових, графічних, мультимедійних). (3 слайд)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.               Підведення до вивчення нової теми

(4 слайд) Програми, що призначені для реалізації конкретних задач опрацювання даних, які користувач розв’язує в ході своєї діяльності, мають назву прикладних. Такі програми поділяють на два види: загального призначення та спеціального призначення.

(5 слайд) До прикладних програм загального призначення відносять програми, які можуть застосовуватися в різних галузях людської діяльності для опрацювання текстів, малюнків, баз даних, електронних таблиць, створення презентацій тощо.

(6 слайд) Прикладні програми спеціального призначення використовуються для реалізації завдань опрацювання даних у певній галузі діяльності, на конкретному підприємстві, в організації, фірмі або їх підрозділі. До такого типу програм відносять програми для створення відеоефектів у виробництві кінофільмів, креслень машин і механізмів у конструкторських і проєктних бюро, діагностування захворювань у медичних закладах, створення шкільного розкладу уроків тощо.

(7 слайд) Комп’ютерні програми створюють програмісти. Розробка нового програмного забезпечення (ПЗ) — трудомісткий і тривалий процес, що потребує глибоких знань і певних навичок, насамперед у галузі математики й інформатики. Будь-які програми мають ціну та власника, тобто комусь належать.

(8 слайд) Більшість програмних продуктів є комерційними, тобто комусь належать та передбачають плату за їх використання. Наприклад, на платній основі розповсюджуються комп’ютерні ігри.

(9 слайд) Будь-яке програмне забезпечення розповсюджується на основі ліцензійних угод, а не лише продається і купується.

Програми, що розповсюджуються безкоштовно, також передбачають ознайомлення з ліцензійною угодою та підтвердження користувачем дотримання правил використання програмного забезпечення, визначених такою угодою.

(10 слайд) Програмне забезпечення є об’єктом інтелектуальної власності, усі права на нього належать розробнику. Це право захищається Законом України «Про авторське право та суміжні права». За цим законом під час продажу програмного забезпечення розробник не передає кінцевому користувачеві свої права на певну програму, а лише дозволяє використовувати (ліцензує) цю програму.

(11 слайд) Розрізняють різні види ліцензій на програми

  1.               Фізкультхвилинка (12 слайд)
  2.               Пояснення вчителя з елементами демонстрації презентації

(13 слайд) Вам вже відомо, що дані зберігаються на комп’ютері у вигляді

файлів.

(14 слайд) Файлом (від англ. file — подання документа) називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера й має ім’я.

(15 слайд) Файли можуть містити текстові, графічні, звукові, відео-дані.

(16 слайд) Щоб розпізнати вміст файлів, використовують розширення. За розширенням можна визначити, які дії дозволяється виконувати з даними файлу. Файли, що містять дані одного типу, можуть мати однакові або різні розширення.

(17 слайд) Ім’я файлу складається з двох частин, розділених між собою крапкою «.» — назва.розширення. Наприклад, різними є файли Вишиванка.jpg і Вишиванка.bmp.

(18 слайд) Тобі вже доводилося створювати папки для упорядкування власних файлів: зображень, текстових документів тощо. Ти вмієш копіювати файли до папок із зовнішніх носіїв, змінювати місце зберігання файлів і видаляти файли та папки.

У такий спосіб ти працюєш із файловою системою.

(19 слайд) Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.

(20 слайд) Організацію й роботу з файловою системою забезпечує операційна система. Об’єктами файлової системи є файли та папки, а також пристрої зберігання даних (жорсткі диски, флеш-накопичувачі тощо).

(21 слайд) Структуру файлової системи можна зобразити як дерево, де диск є коренем, папки — гілками, а файли — листками.

(22 слайд) За розширенням файлів операційна система «розуміє», у якій програмі потрібно відкрити файл.

(23 слайд) Текстові дані опрацьовують у текстових редакторах і процесорах:

(24 слайд) Текстові редактори — для редагування текстових документів без оформлення.

Блокнот — файли *.txt.

(25 слайд) Текстові процесори — для редагування текстових документів.

WordPad — файли *.doc (текст + рисунки).

Word — файли *.doc, *.docx (текст + рисунки +таблиці + автофігури + діаграми ...).

OpenOffice Writer — файли *.odt

(26 слайд) Графічні редактори використовують для опрацювання графічних даних.

Paint — файли *.bmp (також *.gif, *.jpg).

Gimp — безкоштовно www.gimp.org.

(27 слайд) Редактори відео використовують для роботи з відео-даними (файли *.avi, *.mpg, *.wmv). Наприклад, OpenShot Video Editor. А програма Звукозаписувач, яка входить до стандартних програм, дає змогу записувати та зберігати короткі звукові повідомлення.

(28 слайд) Ігри або навчальні програми можуть мати розширення .com, .exe.

VI. Перевірка первинного сприймання

  1.               Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. (29 слайд)
  2.               Інструктаж учителя.
  3.               Практична робота за комп’ютерами. (30 слайд)

Виконати вправу за посиланням

https://cutt.ly/POPVkLU

  1.               Вправи для очей. (31 слайд)

Вправа виконується сидячи. Відкинутися на спинку стільця, прикрити повіки, міцно замружити очі, відкрити повіки. Повторити 5-6 разів.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія (32 слайд)

1. Під час уроку я…

  •               дізнався…
  •               зрозумів…
  •               навчився…

2. Я мав(-ла) труднощі з…

3. Я хотів би ще дізнатися про…

VІІI. Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2022
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку