Урок на тему:"Школи та лідери модерну"9 клас

Про матеріал

Цікавий урок з використанням інтерактивних технологій(ігри,творчі завдання,таблиця).

Вводить учнів до навчального курсу; активізує знання про сутність і основні стилі та напрями стилю модерн в архітектурі та графіці,закріплює поняття стиль,індивідуальний стиль.розвиває вокально-хорові навички, художнє мислення, естетичний смак,уміння порівнювати,аналізувати та інтерпретувати художні твори. Виховуває інтерес до творчості митців епохи модернізму та кращі моральні якості особистості.

Перегляд файлу

9 клас           Дата

Тема: Школи та лідери модерну.

 Мета. Ввести  до  навчального курсу; активізувати знання про сутність і основні стилі та напрями стилю модерн  в архітектурі та графіці,закріпити поняття стиль,індивідуальний стиль.розвивати вокально-хорові навички, художнє мислення, естетичний смак,уміння порівнювати,аналізувати та інтерпретувати художні твори. Виховувати інтерес до творчості митців епохи модернізму та кращі моральні якості особистості.

Тип уроку:комбінований

Художні твори для сприймання та аналізу: Архітектура: В. Орта Особняк Тасселя і готель Сольве у Брюсселі; Е. Гімар Павільйони метро і Г. Ейфель Вежа у Парижі; О. Вагнер Майоліка-хаус і Й. Ольбрихт Будинок сецесіону у Відні; А. Гауді  Храм Святого сімейства і Будинок Бальо у Барселоні; І. Левинський та ін. Національний лісотехнічний університет у Львові; В. Кричевський Будинок губернського земства у Полтаві.  Графіка: О. Бердслі Автопортрет, «Чорний капот», «Капці Попелюшки»; А. Муха «Замисленість»; Г. Нарбут Українська абетка, ілюстрація до «Енеїди» І. Котляревського

Музичні твори для виконання:Т.Петриненко Україна(розучування)

 

Хід уроку

1 Організація класу.

 Прийом  «Вітальна».

Опис прийому

Треба разом привітатись:

- Добрий день! (граючі відповідають)

Дружно, голосно сказати:

- Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

- Добрий день!

Туди-сюди посміхніться:

- Добрий день!

2 Актуалізація опорних знань.

-Декількома фразами охарактеризуйте матеріал який вивчали в 8 класі.

-Пригадайте що таке стиль?

-Що називають індивідуальним стилем?

-Як ви розумієте термін стиль епохи?

 

 

Гра «Склади визначення»(робота в групах)

Стиль-сукупність найтиповіших ознак,засобів виразності,творчих прийомів,що склали у процесі творчої діяльності митця, у певного народу в певний історичний період.

Індивідуальний стиль-сукупність художніх особливостей ,індивідуальної манери,притаманних творчості митців,інколи окремому періоду їх творчої діяльності.

Стиль епохи-пеіний етап в історії культури що вирізняється цілісною художньою системою,яка охоплює різні види мистецтва.

Гра «Впізнай стиль мистецтва»

Учитель демонструє  зразки різних стилів мистецтва.Учні називають стиль та його характерні ознаки.

Основна частина

Наприкінці X IX ст. в мистецтві відбувся різкий поворот від наслідування історичних зразків до новаторських пошуків і онов­ лення художньої мови. У резуль­ таті сформувався стиль модерн. Точної дати його виникнення не­ має, але його появу пов’язують із відкриттям у Парижі виставки в «Салоні знедолених» (1863). Спо­ чатку цей стиль набув розвитку в Бельгії під назвою ар нуво і згодом став інтернаціональним. Практич­ но одночасно ознаки модерну про­ явилися в багатьох країнах Європи і луною відгукнулися в Північній Америці. У Німеччині він отримав назву югендстиль, в Австрії — сецесіон, в Англії — модерн стайл, в Італії — ліберті, у С ІЛА — стиль тіффані. Утім, це лише терміно­логічні тонкощі назви стилю, який охопив архітектуру, дизайн інтер’єра, графіку, живопис, деко­ ративно-прикладне мистецтво.

 Які ж найхарактерніші ознаки стилю? Джерелом натхнення для пошуків стала природа. Представ­ники модерну зверталися до прим хливих біоподібних форм, плавних хвилястих ліній, асиметрії. Важливу роль у поширенні сти­лю відіграли міжнародні худож­ ньо-промислові виставки, масова забудова міст.

Своєрідність архітектури модер­ну полягає у віртуозності поєднан­ня різноманітних засобів декоратив­ного оформлення не лише фасадів, а й інтер’єрів, художній обробці всіх конструктивних елементів — дверей, сходів, колон, вікон, балконів. Ви­ користовували нові будівельні ма­ теріали (метал, скло, цеглу, бетон та їхні комбінації), конструктивні засоби й технології. Архітекторів на­ дихало майже все, що створено при­ родою: рослини, мушлі, луска риб, потоки води тощо. Основою їхнього творчого методу стали імпровізація, прагнення до естетичних, незвичних і водночас функціональних будівель. Мистецтвознавці демонструють рідкісну єдність, визначаючи осново­ положником стилю модерн бельгійця Віктора Орта (1861-1947). Хтозна, яким би став Брюссель, якби свого часу юнак не покинув консерваторію, вважаючи зодчество кращим втілен­ ням своїх творчих здібностей, ніж гра на скрипці. І він не помилився. До списку об’єктів Світової спадщи­ ни ЮНЕСКО зараховано аж чотири споруди В. Орта в Брюсселі! Особняк Тасселя — перша у сві­ ті споруда в стилі модерн (1893), яка викликала багато наслідувань. Тут В. Орта вперше застосував лінію, яку образно назвав «удар бича». Вік­ на з яскравими вітражами, орна­ менти кованих огорож і сходів, моза­ їчні візерунки підлоги, світильники й навіть дверні ручки — усе проекту­ вали в єдиному стилі. Щ об побачити ноу-хау, розпочалося паломництво до бельгійської столиці. Витончений вигин ліній В. Орта стилізували у графіці й декоративному мистецтві.

До вершин світового модерну зараховують архітектуру каталонського майстра Антоніо Гауді (1852-1926). Проте його шедеври свідчать радше про унікальний авторський стиль — «стиль Гауді», ніж про іспанську школу загалом. Більшість шедеврів майстра зосереджено в Барселоні: парк Гуель, будинки Міла і Батльо, знаменитий храм Святого Сімейства. Органічно вписані в ландшафт, вони зда­ ються справою рук природи, а не людини. Храм Святого Сімейства (Саграда Фамілія) — кульмінація творчості А. Гауді, найвеличніший проект, будівництво якого почалося в 1882 р. і продовжується до сьогодні. Зведення храму стало справою всього життя каталонського архітек­ тора. Він керував будівництвом упродовж 43-х років — до останнього подиху. За авторським задумом храм із хрестоподібним фундаментом мав бути увін­ чаний каскадом монументальних башт і стати символічним втіленням Нового Заповіту, як його своєрідна архітектурна енциклопедія. Згідно з проектом споруда має три фасади: західний — Різдва, східний — Страстей Христових, південний — Воскресіння. Кожний фасад увінчують чотири веретеноподібні шпилі. Вісімнадцять башт-шпилів символізуватимуть 12 апостолів, 4 єван­ гелістів, Богоматір і Христа. Скульптуру Ісуса буде увінчано гігантським хрестом. Отже, максимальна висота собору становитиме 170 м, що на один метр нижче, ніж гора Монжуїк — найвища точка Барселони. Антоніо Гауді вважав, що його творіння має бути «не вище гори, яку створив Бог». Усередині храму колони і склепіння нагадують містичний ліс із зоряним не­ бом над ним. За задумом архітектора, тут планували встановити п’ять органів з майданчиками для хору, що розраховані на 1500 осіб. У криволінійних вежах спеціально було розроблено систему вікон, крізь які проникало не лише світло, а й вітер, що мав розгойдувати дзвони. Із запланованих фасадів за життя Гауді був збудований лише один — Різдва. Вхід до храму прикрашають скульптурні групи, які Гауді виготовив сам. Похований Антоніо Гауді у стінах Саграда Фамілія. Виконані ним ескізи, макети, окремі деталі дали змогу продовжити справу майстра. Однак його непов­ торний стиль було втрачено. Завершення будівництва планується на 2026 р. — до 100-річного ювілею генія архітектури XX ст. Переглянь візуалізацію закінчення будівництва храма Святого Сімейства в інтернет-джерелах.

 

Практична робота

Розучування пісні Т.Петрененко Україна.

Слухання.Аналіз-інтерпретація.

Розучування мелодії та тексту.

Виконання пісні.

 Професійні випробування (групова робота). Уявіть себе дизайнерами й створіть відповідні дизайнерські майстерні (за інтересами) для виготовлення ескізів меблів, посуду, ювелірних виробів у стилі модерн (графітні олівці, фломастери).

Рефлексія

Назви стилю в різних країнах

Характерні ознаки стилю

Відомі архітектори та графіки

Твори мистецтва в стилі модерн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку

-Який стиль мистецтва виник на прикінці 19 століття?

-Що запам’яталось найбільше?

-Що нового дізнались?

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
3047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку