Урок на тему "Загальна характеристика Європейського регіону.ФРН"

Про матеріал

В поданому конспекті поєднані різноманітні види робіт. Продемонстровані способи використання інтераткивних прийомів. Використані ТЗН в тому числі Inrboard. План уроку побудований на застосуванні діяльнісного підходу.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Комунальний вищий навчальний заклад

«БЕРИСЛАВСЬКИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ ІМЕНІ В. Ф. БЕНЬКОВСЬКОГО»

Херсонської обласної ради

 

Погоджено:

заступник директора

з  навчальної роботи

_________________

Г. В. Москалюк

Погоджено:

заступник директора

з  методичної роботи

__________________

Т. В. Деменнікова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ПОКАЗОВОГО УРОКУ

 

з географії

 

на тему: «Загальна характеристика регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн та значення інтеграційних процесів у його формуванні. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів.

ФРН. Географічне положення. Населення і міста. Особливості сучасного розвитку господарства.»

 

галузь знань 01 Освіта

спеціальність 013 Початкова освіта

група 112

 

 

 

 

 Викладач: Ільйонок О.В.

 

 

 

 

м. Берислав, 2018 р.

Тема: Загальна характеристика Європейського регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн та значення інтеграційних процесів у його формуванні. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів. ФРН. Географічне положення. Населення і міста. Особливості сучасного розвитку господарства.

Мета:

навчальна – розглянути і засвоїти загальну характеристику Європейського регіону, визначити позитивні і негативні риси його економіко-географічного та геополітичного положення, охарактеризувати різноманіття його природних умов і ресурсів; визначити значення інтеграційних процесів у формуванні господарства регіону; актуалізувати знання про міжнародні організації світу на прикладі Європейського союзу; сформувати в учнів систему знань про особливості економіко - і політико – географічного положення, населення і міста, визначити  особливості сучасного розвитку господарства, характеризувати галузеву та територіальну структуру промисловості, особливості сільського господарства, транспортну інфраструктуру, зовнішньоекономічні зв'язки Німеччини.

виховна – продовжити формувати такі якості особистості, як відповідність, організованість, дисциплінованість;  викликати захоплення внутрішньою красою географії; продовжити формувати світогляд.

розвиваюча – розвивати образне і логічне мислення, вміння висловлювати думки, зв'язне мовлення, пам'ять, мислення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи навчання: словесні (розповідь, бесіда), практичні (робота з підручником, робота з роздатковим матеріалом, робота в малих групах), наочні ( робота з картами атласу, демонстрація презентації).

Інтерактивні технології: інтерактивний словничок, незакінчене речення, знайди помилку.

Здоровязбережувальні технології: фізкультхвилинка.

Міжпредметні зв’язки: історія, економіка, основи правознавства.

Обладнання: ТЗН ( проектор, ноутбук), карта світу, атлас 10-11 клас, підручники, робочі зошити, презентація, відео-фрагмент «Самые красивые города Европы».

Основні поняття і терміни: регіон, субрегіон, землі, європейський регіон, інтеграція, населення, господарство.

Література:

1. Кобернік, С. Г. Географія : Підручн. для 10 кл. загальноосвітн. навч. закл.  – Харків : Оберіг, 2010. – С.146-150; С. 175-180.

2. Пестушко, В. Ю. Географія : Підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. : Рівень стандарту, академічний рівень / В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова. – К. : Генеза, 2010. – С.110-115; С.119-123.

Інтернет-ресурси:

1. Економіко-географічна характеристика Європи. Європейський Союз. Електронний ресурс / Режим доступу : http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/ekonomichna_geografija_zarubizhnikh_krajin/ekonomiko_geografichna_kharakteristika_evropi_evropejskij_sojuz/64-1-0-854

2. Лекція: Загальна характеристика європейського регіону. Електронний ресурс / Режим доступу : http://nauch.com.ua/geografiya/4280/index.html

3. Країни Європи.  Загальна характеристика регіону, його склад. Електронний ресурс / Режим доступу : http://wkola.at.ua/blog/krajini_evropi_zagalna_kharakteristika_regionu_jogo_sklad/2014-05-20-1322

4. Німеччина. Електронний ресурс / Режим доступу : http://www.pizzatravel.com.ua/ukr/nimechchina

5. Федеративна Республіка Німеччина. Електронний ресурс / Режим доступу : http://ukrmap.su/uk-g11/1373.html

6. Цікаві факти про Німеччину.  Електронний ресурс / Режим доступу : http://amuse.com.ua/tsikavi-fakty-pro-nimechchy-nu.html

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

- Привітання, фіксація відсутніх.

- Перевірка підготовки студентів до уроку.

- Перевірка підготовки класного приміщення до уроку.

- Організація уваги студентів.

- Побажання хорошого настрою.

ІІ. Активізація опорних знань студентів.

  1.       Актуалізація опорних знань та умінь.

Робота з інтерактивною дошкою

«Інтерактивний словничок»

На інтерактивній дошці студентам пропонується виконати наступне завдання, а саме встановити відповідність між терміном та його визначенням:

Посилання на вправу: https://learningapps.org/display?v=peoa67ptv17

Історико-географічний регіон -

сукупність країн, яким притаманні спільність природних умов, фізико- та економіко-географічного положення, господарської діяльності, історії і культури народів, а також близькість рівня соціально-економічного розвитку.

Населення -

сукупність людей, що постійно живуть у межах якоїсь конкретно вказаної території (районі, місті, області, частини країни, країні, континенту чи всієї земної кулі тощо).

Світове господарство -

глобальна система господарств держав та недержавних утворень, що пов'язані міжнародним поділом праці і взаємодіють між собою у різних формах.

Агломерації -

накопичення населених пунктів на даній території чи області, поступове їх розростання та злиття. Одна з причин появи та утворення мегаполісів.

Урбанізація -

зростання значення міст в розвитку суспільства, яке супроводжується ростом і розвитком міських поселень, зростанням питомої ваги міського населення.

ЄС -

 

це інтеграційне міждержавне об’єднання 28 європейських країн, що поєднує в собі риси міжнародної організації і федеральної держави.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності студентів.

Перегляд відео-фрагменту «Самые красивые города Европы»

Викладач: Під час перегляду відео зверніть увагу на міста та їх назви.

Запитання до студентів:

  • Які міста ви спостерігали під час перегляду відео?
  • Де ці міста знаходяться, на якому материку?
  • Берлін – це столиця якої держави?
  • Чи здогадались ви з яким регіоном ми сьогодні будемо знайомитись?

Орієнтована відповідь студента: Сьогодні ми будемо знайомитись із європейським регіоном.

Викладач: Вірно, а саме з одним із історико-географічних регіонів, який багато століть поспіль утримував світове лідерство. Звідси розпочиналися експедиції, які зробили Великі географічні відкриття, тут зародився капіталізм і сталася перша промислова революція. У наш час регіон продовжує відігравати значну роль у світовій політиці та економіці, розвитку науки і техніки. Ці досягнення допомагають нам глибше сприймати багатоликість цілісного світу, відкривають справжні можливості для обміну цінностями.

Отож, сьогодні з вами ми ознайомимось саме із цим регіоном, та більш детальніше з’ясуємо його значення у нашому світі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

Тема: Загальна характеристика регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн та значення інтеграційних процесів у його формуванні. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів. ФРН. Географічне положення. Населення і міста. Особливості сучасного розвитку господарства.

Мета: розглянути і засвоїти загальну характеристику Європейського регіону; характеризувати галузеву та територіальну структуру промисловості, особливості сільського господарства, транспортну інфраструктуру, зовнішньоекономічні зв'язки Німеччини; викликати захоплення внутрішньою красою географії; продовжити формувати світогляд;  розвивати образне і логічне мислення.

Епіграф уроку: 

Європа є і буде одним із пріоритетних центрів розвитку світової цивілізації.

Д. Робертсон

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу.

План уроку

  1.       Загальна характеристика історико-георафічного регіону – Європа. Сучасна політична карта Європи.
  2.       Географія Європи: природні умови та природні ресурси, населення країн Європи.
  3.       Економіка регіону: господарство країн Європи.
  4.       Візитка Німеччини: офіційна назва, площа, населення, столиця, тип країни за економічним розвитком, член міжнародних організацій, форма правління, державний устрій.
  5.       ЕГП (економіко-географічне положення) Німеччини. Природні умови та ресурси.
  6.       Характеристика населення.
  7.       Загальні особливості господарства.

 

 

Етап роботи

Прийоми та методи роботи

Матеріал

Додаток

1.Загальна характеристика історико-георафічного регіону – Європа. Сучасна політична карта Європи.

Тезисна розповідь

з елементами бесіди

- Європа займає західну частину материка Євразія і є одним із найобжитіших та економічно найрозвинутіших регіонів світу.

- В Європі нараховується 43 держави. На площі 10,8 млн км2 проживає 14 % населення

світу.

 

Робота з політичною картою світу

 

- ознайомлення із умовними границями європейського регіону;

- ознайомлення із країнами учасниками ЄС.

 

Європейський

Союз (ЄЄ) - Австрія, Велика Британія, Франція, Іспанія, Італія, Швеція, Данія, Нідерланди, Польща,

Німеччина.

Тезисна розповідь

з елементами бесіди

Умовно сучасна Європа поділяється на 2 великих субрегіони: Західний та Східний.

Європейські країни мають сприятливіші умови для інтеграційних процесів, ніж інші регіони світу.

Що таке інтеграція?

Які ви можете навести приклади   міжнародної економічної інтеграції?

Інтеграцію можна тлумачити як відсутність будь-якої форми дискримінації іноземних партнерів у кожній з національних економік. У такому плані міжнародна економічна інтеграція розглядається як найвищий розвитку міжнародно економічних

відносин.

Робота з атласом

 

- За картою атласу 10-11 клас «Фізична карта світу» назвіть океани якими омивається Європа. Чим відмежовується Європа на сході від Азії?

- За картою атласу 10-11 клас «Типи країн світу» визначте який тип економічного розвитку переважає серед європейських держав.

- Яка форма правління та державний устрій переважає серед європейських країн?

 

Європа омивається Північним Льодовитим океаном на півночі, Атлантичним океаном на заході та Середземним морем на півдні. На сході та південному сході від Азії Європу відділяють Уральські та Кавказькі гори, річка Урал, Каспійське та Чорне моря.

 

2. Географія Європи: природні умови та природні ресурси, населення країн Європи.

Робота з опорною схемою

Робота за картою атласу 10-11 клас «Мінерально-сировинні ресурси світу». Назвіть групи мінеральних ресурсів та вкажіть їх місцерозміщення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Природній газ і нафта (Данія, Велика Британія, Німеччина)

Кам’яне вугілля (Франція, Україна, Німеччина, Польща)

Ртуть і цинк (Італія, Іспанія, Франція)

Боксити (Франція, Греція, Угорщина)

 

 

 

Робота з інтерактивною таблицею «Населення країн Європи»

 

За підручником Кобернік О. Г. сторінка 156, знайдіть характеристику населенню країн Європи, та заповніть наступну таблицю:

Посилання на вправу:  https://learningapps.org/display?v=pwdqao27217

Ознаки характеристики

Пояснення

Тип відтворення населення

І тип

Країни з найбільшою чисельністю

Велика Британія, Франція, ФРН

Середня густота населення

69,2 осіб на км2

Релігійний склад

Переважає християнство

Мовний склад

Індоєвропейська мовна родина

Характер урбанізації

70%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Економіка регіону: господарство країн Європи.

Робота в малих групах

Робота з роздатковим матеріалом «Господарство країн Європи»

 

Прочитайте уважно матеріал. Зверніть увагу на галузеву структуру господарства, характер розміщення господарства, особливості галузей промисловості.

Прийом «Незакінчене речення»

У галузевій структурі господарства регіону переважають….

Потужний фінансовий центр світу ….

Характер розміщення  господарства європейського регіону….

Паливно-енергетична промисловість базується на ….. сировині

Найпотужніші нафтопереробні заводи Європи працюють у морських портах…

Основу електроенергетики складають великі …. електростанції

Україна - єдина держава в Європі, що має повний комплекс необхідної сировини для ….

У період НТР швидко розвивається …… металургія. Провідною її галуззю у країнах Європи є …… промисловість.

Основною галуззю машинобудування в регіоні є ….. промисловість.

Відповідно до природних умов розрізняють чотири типи сільського господарства в Європі, кожний з яких має свою спеціалізацію: …….., ……., …… та ……. У перших двох основною галуззю є ….., у двох останніх - …...

 

 

 

Прийом «Дерево знань»

Студенти висловлюють свої враження від знайомства із європейським регіоном. На дошці розміщене зображення дерева та  кошика де лежать листочки. За бажанням студент виходить до дошки, бере листочок і висловлює свої враження, при цьому прикріпляючи його на дерево.

Викладач: Ми дізнались, що європейський регіон це сукупність 43 країн, які різноманітні як за своїм економічним так і за історичним розвитком. Сьогодні я вам пропоную ознайомитись із країною, яка є однією із високорозвинених країн Західної Європи, яка є членом Європейського союзу та входить до групи країн що мають назву «Велика сімка». Хтось вже здогадався про яку країну йдеться мова?

Орієнтована відповідь студента: Німеччина.

Знайомство з Німеччиною

Прийом «Шпаргалка географа»

«Робота в малих групах»

Умова: Група ділиться на підгрупи по 3 чоловіки. Кожна група завдяки жеребкуванню отримує завдання яке вони повинні виконати.  Після виконання вони презентують свої роботи. Після презентації робиться спільне панно, що має назву  «Шпаргалка географа».

Завдання 1. Схематично зобразіть ЕГП ФРН. Вкажіть позитивні та негативні риси географічного положення. Візитка держави.

Завдання 2. Замалювати особливості природних умов (календар погоди) та природніх ресурсів (кругова діаграма) Німеччини.

Завдання 3. Схематично зобразити характерні особливості населення Німеччини.

Завдання 4. Використовуючи атлас 10-11 клас охарактеризуйте стан господарства ФРН (паливна промисловість, чорна та кольорова металургія, машинобудування, хімічна промисловість та інші).

Завдання 5. Схематично зобразіть зовнішньоекономічні зв’язки Німеччини (продукція,  що має експортне та імпортне значення).

Завдання 6. Невідома Німеччина (цікаві факти).

VI. Осмислення зв’язків і залежностей між елементами виучуваного.

Інтерактивний прийом «Знайди помилку»

На слайді запропонований текст, який містить помилки, потрібно їх знайти і виправити.

Європа є одним з найменш розвинутих регіонів світу. Європа – східний регіон материка Євразія. За формою правління переважна більшість держав є республіками. За державним устроєм переважають федерації. Природні ресурси європейських країн дуже різноманітні. Проте за тривалий час використання вони суттєво виснажилися. В першу чергу це стосується мінеральної сировини. Переважна частина регіону бідна на земельні ресурси. У національному складі населення ФРН переважають іноземці. Найголовнішими зовнішньоекономічними партнерами Німеччини є країни Південної Америки.

 

 

VII.     Узагальнення і систематизація знань.

Інтерактивний кросворд «Європейський регіон. Німеччина»

Посилання на вправу: https://learningapps.org/display?v=pmzrwwsca17

Столиця Німеччини (Берлін).

Як називаються адміністративно-територіальні одиниці Німеччини? (землі)

Назва басейну корисних копалин, що багатий на кам’яне та буре вугілля. (Рурськ)

Річка, що протікає на півночі Німеччини. (Ельба)

Переважаюча форма правління в європейських країнах ( республіка).

Клімат європейського регіону (помірний).

Столиця Португалії (Лісабон).

Процес збільшення значення міст (урбанізація).

VІІІ.  Підсумок  уроку

Викладач: Згадуючи  епіграф нашого уроку, скажіть чи дійсно можна говорити, що Європа э одним із центрів світової цивілізації?

Епіграф уроку: 

Європа є і буде одним із пріоритетних центрів розвитку світової цивілізації.

Д. Робертсон

Орієнтована відповідь студента: Понад п'ять століть тому почалося її домінування у світі через відкриття, завоювання, торгівлю, дипломатію, капіталовкладення й еміграцію. Європейська цивілізація фактично встановила модель розвитку для решти світу, що врешті-решт призвело до його європеїзації. Вона має вигідне географічне положення, оптимальні природні умови та ресурси. Країни Європи є центрами як культурного так і політичного життя.  Європейські країни займають провідні місця в розвитку науки й техніки.

Прийом «Рефлексія»

Мені було цікаво…..

Я з’ясував для себе, що…

Я дізнався, що…

Мені було складно…

 

ІХ.     Повідомлення домашнього завдання

За підручником 1 опрацюйте параграф 22-23.

Творча робота: Скласти план екскурсії по видатним місцям Європи.

 

docx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
3089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку