ТЕМА: Значення риб у житті людини. Рибне господарство. Охорона риб.
МЕТА: На основі вже наявних знань і особистого досвіду розвивати уявлення учнів про значення риб у житті людини; розглянути вплив діяльності людини на життя риб; підвести до висновку про необхідність охорони риб, раціонального використання й відновлення рибних багатств.
Обладнання: підручник «Біологія», робочий зошит, картки, комп’ютер, м/м дошка.
Хід уроку
Організаційний момент
Актуалізація опорних знань
Оголошення теми і мети уроку (слайд 1)
Перш ніж вирушити, нам потрібно перевірити, чи всі учні готові працювати для цього проведемо «Бліц турнір» (слайд 2)
Риби – тварини… (Холоднокровні)
Мотивація навчальної діяльності
(проблемні запитання) (слайд3)
Вивчення нового матеріалу (з елементами закріплення) (слайд4)
Отже я бачу ми добре підготувалися до уроку, тож почнемо.
Серед тварин, що заселяють нашу планету, зокрема водне середовище, значне місце посідають риби. Вони постійно живуть у воді, і це позначилося на їх будові та життєвих процесів.
Надзвичайна пристосованість риб до умов життя не може не викликати захоплення в кожного, хто знайомився з дивовижною різноманітністю цієї групи тварин.
Слово вчителя.
У водоймах України живе близько 1 тис. видів риб, з яких промислове значення мають більше 150 тис. видів. Найголовніші промислові рибу: оселедці, коропоподібні, тріскові, осетрові лососеві, судак і хамса. В значних кількостях добувають також щуку, чорноморсько – азовських бичків, плітку, морського окуня, камбалу.
Найбільше поширення в річках України є плітка, краснопірка, окунь, лящ, щука, лин, сом. У річках Карпат водиться форель. У ставках розводять коропа дзеркального, товсто лоба й амура. В Чорному морі живе 166 видів риб, із яких промислове значення мають хамса, ставрида, скумбрія, шпроти, осетрові.
В Азовському морі промислове значення мають оселедець, лящ, судак, бички, оселедцеподібні
А яке ж значення риб в житті людини?
Відповідь на це питання нам підготувала Коваль Олена
Пропоную перепочити та відгадати загадки.
А які ж пристосування мають різні види риб?
По цьому питанню підготував презентацію Безрукавий Віктор
(презентація)
Продовжить розповідь про значення риб та риби у релігії Довгаль Олексій
А зараз виконаємо «Графічний диктант»
Учні виконують завдання в зошиті, де «+» - правильне твердження, «--»- неправильне.
(перевірка за ключем)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
Від кого потрібно охороняти рибу нам розповість Олексій Довгаль
(презентація)
Продовжить розповідь Олексія Олександр Федосенко який розповість нам про риби які занесені до Червоної книги України
(презентація)
Узагальнення знань
Робота з картками
Класифікація надкласу Риби
Вид |
Царство |
Тип |
Клас |
Ряд |
Рід |
Форель райдужна |
Тварини |
Хордові |
Кісткові |
Лососеподібні |
Форель |
Білий амур |
|
|
Кісткові |
Коропоподібні |
Лосось |
Чорноморська білуга |
Тварини |
|
|
|
|
Тигрова акула |
|
Хордові |
|
|
|
Електричний скат |
Тварини |
Хордові |
Хрящові |
|
Скат |
Віднови слова, у яких пропали деякі букви
Підбиття підсумків уроку
Підрахунок балів, виставлення оцінок
Домашнє завдання