Предмет: Німецька мова (як перша іноземна)
Клас: 5
Тема уроку: Мода
Мета: сприяти удосконаленню лексичних навички з теми «Мода»; сприяти удосконалити граматичних навичок використання конструкції «Was ist das? Das ist…»; розвивати вміння школярів у діалогічному мовленні (обмін думками); сприяти вихованню в учнів прагнення до вивчення німецької мови; прищеплювати почуття колективізму.
Очікувані результати: учні повинні знати: лексико-граматичний матеріал з теми «Мода»; учні повинні вміти: практично використовувати німецьку мову як засіб спілкування, а саме:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: робочий зошит, словник, підручник, роздатковий матеріал.
Методи і прийоми: бесіда, слово вчителя, групування, читання, гра.
План уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
2. Введення в мовне середовище.
3. Ознайомлення з темою уроку.
ІІ. Етап цілевизначення й планування
ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу
IV Рефлексивно-оцінювальний етап
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
Забезпечення емоційної готовності до уроку. Слово вчителя.
Guten Tag liebe Kinder!
Wer hat heute Klassendienst?
Wer fehlt heute?
Ознайомлення з темою уроку.
На дошці написаний вірш.
Hemden, Blusen, Anzüge,
Röcke, Jacken und Schuhe
Kaufe ich mir
Alles find ich hier.
Після читання вірша учні повинні назвати тему уроку
ІІ. Етап цілевизначення й планування
Діти самостійно ставлять перед собою цілі й планують свою діяльність
ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу
Фізкультхвилинка
Mit dem Kopfe nick, nick, nick
Mit dem Finger tick, tick, tick
Mit den Händen klapp, klapp, klapp
Mit den Füßen trapp, trapp, trapp.
Mit dem Kopfe nick, nick, nick
Mit dem Finger tick, tick, tick
Einmal hin, einmal her
Rundherum ist nicht so schwer.
ІV. Рефлексійно-оцінювальний етап.
Режим: вчитель – клас
-Nun, haben wir Deutsch gesprochen?
- Habt ihr alles verstanden?
-Wer hat gut gearbeitet?
- Kinder, ich bin sehr zufrieden. Ihr habt sehr fleiβig gearbeitet. Alle waren zu aktiv. Ich meine, unsere Stunde war interessant und intensiv. Nicht war?
Методична ремарка
Урок на тему «Мода» є останнім уроком у темі «Одяг». Цей урок побудований на засадах особистісно-орієнтованого навчання. Головними завданнями уроку за особистісно-орієнтованою технологією навчання є:
- розкриття індивідуальних, пізнавальних можливостей кожного учня;
- розвиток його індивідуальних здібностей;
- формування ключових компетентностей учнів.
Крім того, на уроці використано ігрові технології. Слід зазначити, що ігрові технології – це одна із форм пізнавальної активності учнів, бо гра – це діяльність, що полягає в інтеракції між окремими учнями або групами учнів, об’єднаними для реалізації певних цілей. Гра створює сприятливі умови для розкриття здібностей і творчого самовиявлення дітей. У ході гри демонструються навички критичного оцінювання чужих висловлювань, уміння обґрунтувати свою точку зору.
Участь у грі сприяє створенню на уроках атмосфери зацікавленості кожного учня, їх ініціативи, уяви та самодисципліни. Це відкрита перспектива, радість від зробленого, визнання своїх досягнень.