Урок "Особливості живлення тварин."

Про матеріал
• Навчальна: сформувати уявлення про прояви життєдіяльності тварин; схарактеризувати: живлення тварин; порівняти: типи живлення: автотрофний і гетеротрофний. • Розвиваюча: розвивати увагу, спостережливість, уміння порівнювати і робити логічні висновки. • Виховна: виховувати акуратність, наполегливість, інтерес до навчання. • Коригуюча: коригувати вимову учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Особливості живлення тварин.

Мета уроку:

  • Навчальна: сформувати уявлення про  прояви життєдіяльності тварин; схарактеризувати: живлення тварин; порівняти: типи живлення: автотрофний і гетеротрофний.
  • Розвиваюча: розвивати увагу, спостережливість, уміння порівнювати і робити логічні висновки.
  • Виховна: виховувати акуратність, наполегливість, інтерес до навчання.
  • Коригуюча: коригувати вимову учнів.

Обладнання: підручники, мовні картки, дидактичні картки, таблиці, ММ презентація.

Тип уроку: урок формування знань і умінь.

Хід уроку:

I. Організаційний момент. Мовна зарядка:

  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • Який тепер урок?
  • Що вивчає біологія?

II. Актуалізація опорних знань.

  • Які ознаки характерні всім живим організмам?
  • Що спільного між тваринами, рослинами, грибами?
  • Чим відрізняються тварини, рослини, гриби?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Як і всі організми, тварини мають клітинну будову, живляться, дихають, ростуть, розмножуються і вмирають. Основною відмінністю тварин від рослин є те, що вони живляться готовими органічними речовинами (гетеротрофно), а рослини виробляють їх із неорганічних у процесі фотосинтезу (автотрофно).

IV. Вивчення нового матеріалу.

Тема сьогоднішнього уроку: « Особливості живлення тварин».

Живлення - сукупність процесів, які включають надходження до організму, травлення, всмоктування і засвоєння організмом поживних речовин.

 Способи живлення тварин. Для всіх тварин властивий гетеротрофний тип живлення (споживання готових органічних речовин). Проте різні тварини використовують різні джерела поживних речовин.

рослиноїдні (фітофаги) — споживають зелені частини рослин, плоди, кору дерев, корені рослин і мають для цього відповідні пристосування (наприклад, гризучий ротовий апарат у зеленого коника, гострі різці у зайців і бобрів). До рослиноїдних належать різні види кліщів, комах, молюсків, риб, рептилій, ссавців (гризуни, зайцеподібні, копитні тварини).

Хижаки полюють і мають для цього гострі зуби, міцні кігті, або ж смертельну отруту, якими убивають здобич. До хижаків належить більшість кишковопорожнинних, головоногих молюсків, багато ракоподібних, павукоподібних, риб, амфібій, рептилій. Є хижаки серед кільчастих червів, комах, черевоногих молюсків, птахів і ссавців.

Тварини — паразити отримують усі необхідні речовини з організму хазяїна (наприклад, воші й блохи мають ротовий апарат колюче-сисного типу). Відомі різні види червів, які паразитують у тілі людини і різних тварин. Вони виснажують організм хазяїна, виділяють шкідливі для нього речовини і травмують органи, у яких перебувають. Є й такі паразити, які оселяються на тілі хазяїна, або перебувають на тілі хазяїна лише під час живлення (кліщі, комарі).

Тварини — сапротрофи споживають мертву органіку. Рештками рослин живляться дощові черв'яки, переробляючи відмерлі частини рослин, ці тварини відіграють важливу роль у процесах ґрунтоутворення. Копрофаги — споживачі екскрементів тварин (наприклад, скарабей священний). Некрофаги — споживачі трупів тварин (наприклад, жуки -гробарики).

Тварини — фільтратори, які живуть у водоймах, відокремлюють їжу з потоку води (наприклад, ланцетник, двостулкові молюски).

Серед тварин є багато всеїдних, які живляться різноманітною їжею.

 

https://resources.cdn.miyklas.com.ua/e56d8912-106d-4136-9df6-927e03e8ae75/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD.png

Тварини- некрофаги або падальники — тварини які живляться трупами інших тварин.

Тварини- копрофаги-  тварини, що живляться екскрементами, головним чином ссавців.

Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww

V. Узагальнення вивченого матеріала.

Тварини живляться, поїдаючи інші організми за допомогою спеціального ротового апарату і травної системи, що забезпечує подрібнення, перетравлення їжі, всмоктування поживних речовин. Такий спосіб живлення називається тваринним.

Більшість тварин активно рухаються різними способами — повзають,бігають, плавають, літають. Це допомагає їм знаходити їжу.

VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.  Оцінювання.

Промені сонця

 Педагог вивішує на дошку два жовтих смайла (веселий та сумний) та роздає дітям по одній жовтій смужці. Наприкінці уроку кожен учень прикріплює смужку (промінь) до смайла, що показує настрій. Це буде для вчителя індикатором настрою класу, що допоможе надалі скоригувати модель заняття. 

https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/maxresdefault%20%282%29%20%281%29.jpghttps://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/5555555555.jpg

VII. Домашнє завдання. § 2 прочитати. Виконати тестові завдання.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 квітня
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку