Урок 11 |
Тема: Поняття змінної та її значення |
|||
Формування компетентностей: |
||||
предметна компетентність: |
|
|||
ключові компетентності: |
|
|||
Очікувані результати:
|
Знаннєва складова Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання. Діяльнісна складова Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язання навчальних і життєвих задач. Ціннісна складова Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач |
|||
Тип уроку: формування компетентностей
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Перевірка присутніх в класі.
Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми познайомимось із однієї із базових алгоритмічних структур – структурою повторення та навчимося застосовувати її при програмуванні плати.
IV.Вивчення нового матеріалу
Розглянемо дію розгалуженого алгоритму на прикладі «ялинкової гірлянди»:
Обладнанння:
- плата Arduino Uno;
- USB-кабель (Am-Bm);
- світлодіоди - 6 шт, по 2 кожного кольору;
- резистор на 220 Ом - 6 шт .;
- макетна плата;
- з'єднувальні дроти.
У цьому занятті ми напишемо код, який буде змушувати 6 світлодіодів, підключених до
парним цифровим пінам плати Arduino Uno (2, 4, 6, 8, 10, 12) загорятися хвилею, імітуючи ялинкову гірлянду або рекламний щит - спочатку все світлодіоди спалахують по черзі, потім гаснуть по черзі.
Рис. 1 Принципова схема проекту
Рис. 2 Схема підключення плати
Код програми
int BASE = 2; // the first one LED connected to the I / O pins int
NUM = 6; // LED's total void setup ()
{ for (int i = BASE; i <=BASE*NUM; i+=2)
{ pinMode (i, OUTPUT); // set the digital I / O pin as an output } }
void loop () { for (int i = BASE; i <=BASE*NUM; i+=2)
{ digitalWrite (i, LOW); // set the digital I / O pin output is "low", that gradually turn off the lights delay (200); // delay }
for (int i = BASE; i <=BASE*NUM; i+=2) { digitalWrite (i, HIGH); // set the digital I / O pin output is "low", that gradually lights delay (200); // delay } }
Фізкультхвилинка
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового та зорового напруження.
V. Практична частина
Повторення правил роботи за комп'ютером.
1. Правила поведінки за комп’ютером.
2. Виконати завдання в Tinkercad за зразком.
3. Змінити код програми так, щоб 6 світлодіодів загорялися через 1 та створювали ефект миготіння.
VI. Засвоєння вивченого теоретичного матерiалу
Мені було цікаво…
Я не зрозумів….
У мене вийшло…
У мене не вийшло ….
VІІ. Підведення підсумків уроку
Виставлення оцінок.
VІІІ. Домашнє завдання